Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Macbook 13" starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Macbook (ikke pro) 13" i aluminium fra 2008 tror jeg. Kjøpte denne med èn gang aluminiums-modellene kom ut.

 

Nå starter den ikke. Jeg skrur på - og skjermen lyser opp, men det kommer bare en grå side med Apple logo og en slik sirkel som "loader..." (den snurrer rundt)

 

Har forsøkt å ta ut batteriet og hvile, men ingenting skjer. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Gjelder evnt. garanti fortsatt? Kjøpt i 08 på apple.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøpte den i 2008 så gjelder jo fortsatt reglene for reklamasjon ihvertfall. Ta kontakt med de du kjøpte de av.

 

Hei og takk for svar. Jeg kjøpte på apple.no og kommer til å levere den på Eplehuset i morgen. Inngår dette fortsatt i garantien? Hvor mange år er det garanti?

Lenke til kommentar

Du har ett års garanti på Mac fra produsent. Imidlertid har du fem års reklamasjonsfrist jfr. forbrukerkjøpslovens §§ 27, og den konvensjonelle forventede levetiden, jfr. §§ 15 bokstav b, for en datamaskin er fem år. Dermed er du dekket av forbrukerkjøpsloven frem til maskinen er fem år gammel. Lever den der du kjøpte den, ikke til Eplehuset med mindre det var der du kjøpte den.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Du har 5 års reklamasjonsrett i Norge.

 

Edit: srbz kom meg i forkjøpet ser jeg ;)

 

Forresten, du kan levere inn macen til eplehuset, selv om du ikke har kjøpt den der.

 

Kan jeg levere Macen/iPoden/iPaden min til dere' date=' selv om den ikke er kjøpt der?

Ja, det kan du! Eplehusets serviceavdelinger er sertifiserte av Apple, og det betyr at vi kan ta i mot alle produkter fra Apple uansett hvor de er kjøpt. Dersom produktet er under garanti, reparerer vi det uten kostnad for deg. Ved reklamasjon er det Apple som tar den endelige avgjørelsen om produktet blir dekket eller ikke, etter anbefaling fra Eplehusets serviceteknikere.[/quote']

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...