Gå til innhold

Diablo 3: Blir spillerene svindlet?


Anbefalte innlegg

Blizzard forandrer gjerne egenskapene til items som blir handlet for med ekte penger.

 

Det vil si at du kan bruke tusener av kroner på ting i dag, og i morgen kan de samme tingene bli verdiløse fordi en patch har forandret på egenskapene.

 

 

Snart kommer det en ny patch som gjør "increased attack speed" langt mindre effektiv. Dette betyr at folk som kjøper slike items for ekte penger blir sittende igjen med skjegget i postkassen.

 

 

Det er en fin måte å sanke inn mer penger fra lommeboken din på, de forandrer og tilpasser på items slik at du aldri ender opp med det beste gearet i lang tid. Med jevnlig patching vil du også måtte bytte ut gearet ditt jevnlig for å holde deg oppdatert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har ikke endret ETT item. De har endret ALLE. Ingen items har plutselig mistet sin relative verdi. Om ikke annet så har de beste IAS-itemene blitt MER verd, fordi de i tillegg til IAS har mer relevante stats.

 

Igjen viser du null evne til å forstå hva som faktisk har skjedd. På tide at du legger sytehatten din på hylla?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du mener at IAS-nerfen gjorde IAS-items bedre?

Hvis du faktisk leser det jeg skriver så ser du at jeg aldri sa noe om verdien til IAS-items generelt. Ingen har betalt $250 for et item fordi det har høy IAS. De har betalt for en kombinasjon av stats som feks høy main attribute, crit chance og crit damage i tillegg til IAS. Denne kombinasjonen er der fremdeles.

Om man føler for å stacke IAS så er man fremdeles avhengig av å få tak i items med høy IAS, og det er de SAMME itemene som før endringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen har betalt 250$ for en item fordi det har høy IAS? Dette stemmer jo ikke. Min 1050dps bue gikk ned til 850 etter denne patchen. Om du ikke tror folk betalte 250$ for 1600dps våpen tar du skammelig feil. Samme våpen som nå har mye lavere dps og ikke er i nærheten like mye verdt som de våpnene som fokuserte på andre stats enn IAS.

 

Og igjen er dette mer en prinsippsak. Ja, de sa fra før RMAH kom ut, kan vi da tolke det slik at de aldri kommer til å nerfe noen items/sets/atributter igjen? Jeg tviler. Dette vitner bare til at å investere penger i RMAH er en ufattelig dårlig idé fordi items du kjøper i dag kan bli gjort verdiløse av blizzard i morgen.

 

Det blir for dumt å påstå at brukerne ikke har rett til å klage over dette.

Endret av Laurb
Lenke til kommentar

Laurb, For Blizzard så er det genialt fordi de kan endre på maktbalansen hele tiden. Du kan bruke tusener av kroner på items som er bra i dag men blir dårlige i morgen. Det blir litt som å bestille en Porche fra Activision-Blizzard men så bestemmer de seg for å endre Porche til Lada..

 

Blizzard ville aldri ha gjort dette, Activision-Blizzard derimot gjør det gjerne :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke korrekt at 17% ias og 9% ias er verdt det samme. For Barbs, for eksempel, har det vært fordeler med trege våpen. Disse fordelene har forblitt de samme, samtidig som ulempene gjennom ias-nerfen har blitt mindre. Jeg irriterer meg nå litt over at jeg var så treg i forhold til å anskaffe meg et kongevåpen uten ias før nerfen, ettersom det hadde vært helt rått nå.

 

MEN

 

Disse stadige trådene som denne konspiratoriske gullarsen kommer med blir bare mer og mer hoderystende latterlige.

 

ALLE og deres oldemødre VET at det blir gjort forandringer underveis i et onlinespill som Diablo. Det ble annonsert lenge før RMAH i det hele tatt ble lansert at attack speed skulle bli nerfet. Og Blizzard bestemmer ikke hvor mye folk gir for items.

 

 

"Er det ikke litt tåpelig å bruke 250$ på en ting hvis de endrer den etterpå og gjør den ubrukelig?"

 

Jo, det er tåpelig å bruke $250 på en virtuell gjenstand. Det synes jeg, og det er subjektivt. Hvorvidt den etterhvert endres senere og gjøres ubrukelig er irrelevant, ettersom man vet at det kan skje. Og ias-gjenstander er fremdeles ikke ubrukelige. De er i mange tilfeller fremdeles de beste man kan få, og i alle tilfeller langt fra ubrukelige. En IAS-gjenstand det er brukt 250 dollar på er definitivt ikke ubrukelig, om den da ikke var latterlig dårlig i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke mulig å nekte på at 50% IAS nerf er en kraftig nedjustering som virkelig rammer de som faktisk har investert penger og tid i IAS-utstyr. I en tråd på offisielle D3 forum er det tråder om hvor hardt noen har blitt rammet av denne nerfen. Noen har gått ned fra 100 000 til 60 000 dps.

 

Det er ikke et utenkelig scenarion at folka bak kontrollspakene justerer stats på ting for å holde liv i aktiviteten på RMAH. Hele spillet baserer seg jo på dette. Genialt og utrolig kynisk!

 

Hvorvidt det er tåpelig å bruke penger på virtuelle gjenstander er irrelevant forresten.

Lenke til kommentar

17% ias og 9% ias er verdt nøyaktig det samme. Fordi det er maks. Ingen har blitt svindlet. Ingen har items som plutselig faller i verdi.

 

PS: leste bare førsteposten, da Pycnopodia er på ignore-list.

 

Så du sier at disse items koster det samme på RMAH nå som de gjorde før patchen? Merkelig. Vi må ha forskjellig auksjonshus.

 

ALLE og deres oldemødre VET at det blir gjort forandringer underveis i et onlinespill som Diablo. Det ble annonsert lenge før RMAH i det hele tatt ble lansert at attack speed skulle bli nerfet. Og Blizzard bestemmer ikke hvor mye folk gir for items.

Ikke direkte, men de bestemmer dette indirekte. Det er litt som å selge noen et fint hus på landet for noen millioner og rett etterpå lage en søppeldynge der. DU har jo ingen kontroll over at folk plutselig ikke vil gi fem flate øre for huset. Dette betyr ikke at det ikke er råttent gjort.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke mulig å nekte på at 50% IAS nerf er en kraftig nedjustering som virkelig rammer de som faktisk har investert penger og tid i IAS-utstyr. I en tråd på offisielle D3 forum er det tråder om hvor hardt noen har blitt rammet av denne nerfen. Noen har gått ned fra 100 000 til 60 000 dps.

 

Det er ikke et utenkelig scenarion at folka bak kontrollspakene justerer stats på ting for å holde liv i aktiviteten på RMAH. Hele spillet baserer seg jo på dette. Genialt og utrolig kynisk!

 

Hvorvidt det er tåpelig å bruke penger på virtuelle gjenstander er irrelevant forresten.

 

Det er ikke et utenkelig scenario dersom man er relativt enkelt skrudd sammen og er av typen som ikke evner å tenke lenger enn et veldig lite trekk frem blandet med at man ønsker å se det negative i alt mulig.

 

IAS var VELDIG overpowered. Det vet ALLE som har "investert" i det. Man vet også at det blir gjort endringer på slike ting underveis i kontinuerlig oppdaterte onlinespill. Endringene av IAS ble også annonsert lenge før patchen kom, og lenge før RMAH ble tilgjengelig.

 

 

Internettgenerasjonen har en sørgelig mye større evne til å mene enn til å ta til seg og forholde seg til informasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke direkte, men de bestemmer dette indirekte. Det er litt som å selge noen et fint hus på landet for noen millioner og rett etterpå lage en søppeldynge der. DU har jo ingen kontroll over at folk plutselig ikke vil gi fem flate øre for huset. Dette betyr ikke at det ikke er råttent gjort.

 

Sammenligningen din hadde ikke vært fryktelig langt fra brukbar om det hadde vært slik at kjøperne av huset hadde vært klar over at det er stor sjanse for at det kan bygges søppelfyllinger svært nære steder som er overdrevent fine og om kjøperne før kjøpet var gjort oppmerksom på at det faktisk ville bli bygget en søppelfylling like ved dem.

 

Forøvrig er det slik at det ved enhver investering følger en viss risiko. Så også, og veldig tydelig, ved investeringer i utstyr i Diablo.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke mulig å nekte på at 50% IAS nerf er en kraftig nedjustering som virkelig rammer de som faktisk har investert penger og tid i IAS-utstyr. I en tråd på offisielle D3 forum er det tråder om hvor hardt noen har blitt rammet av denne nerfen. Noen har gått ned fra 100 000 til 60 000 dps.

 

Det er ikke et utenkelig scenarion at folka bak kontrollspakene justerer stats på ting for å holde liv i aktiviteten på RMAH. Hele spillet baserer seg jo på dette. Genialt og utrolig kynisk!

 

Hvorvidt det er tåpelig å bruke penger på virtuelle gjenstander er irrelevant forresten.

 

Det er ikke et utenkelig scenario dersom man er relativt enkelt skrudd sammen og er av typen som ikke evner å tenke lenger enn et veldig lite trekk frem blandet med at man ønsker å se det negative i alt mulig.

 

IAS var VELDIG overpowered. Det vet ALLE som har "investert" i det. Man vet også at det blir gjort endringer på slike ting underveis i kontinuerlig oppdaterte onlinespill. Endringene av IAS ble også annonsert lenge før patchen kom, og lenge før RMAH ble tilgjengelig.

 

 

Internettgenerasjonen har en sørgelig mye større evne til å mene enn til å ta til seg og forholde seg til informasjon.

 

Hva i all verden har det du skriver noe med det jeg skrev å gjøre? Ikke alltid like smart å prøve å fremstå som "overlegen" når du ikke er særlig flink til å formulere deg og det du evt. prøver å gjøre et poeng ut ifra.

Lenke til kommentar

Sammenligningen din hadde ikke vært fryktelig langt fra brukbar om det hadde vært slik at kjøperne av huset hadde vært klar over at det er stor sjanse for at det kan bygges søppelfyllinger svært nære steder som er overdrevent fine og om kjøperne før kjøpet var gjort oppmerksom på at det faktisk ville bli bygget en søppelfylling like ved dem.

 

Men det er jo dette som er problemet. Hvorfor lage et hus når alle som skal kjøpe hus av deg får vite at du til enhver tid kan lage en søppelfylling der? Det ødelegger jo hele poenget. Det går fra investering til lotto. Nå er ikke dette et problem for meg da jeg ikke har tenkt å bruke ekte penger på diablo 3, men syns likevel det er opp til Blizzard å trå varsomt når folks penger er på spill.

Lenke til kommentar

Laurb, I Activision-Blizzard sine øyne kjøper du ikke huset, du leier det for en periode. Og så blir det en søppelfylling når de vil du skal kjøpe et hus til et annet sted.

 

Diablo 3 har en lvl-cap fordi de vil øke den i kommende expansions. Om du har perfekte items i dag så vil de bli utdatert når du kan levle til 70 og finne items som er mye bedre, karusellen starter igjen og du må punge ut på nytt for å henge med.

Karusellen går så fort at det er få som klarer eller vil henge på den lenge, men når du har mistet motet til å betale en bunke til med tusenlapper så er Activision-Blizzard ferdig med deg og de ser helst at du avinstallerer spillet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...