Gå til innhold

gamer.no trenger en kraftig overhaling


Anbefalte innlegg

Stram opp journalistene så de legger ut litt mer kurante innlegg. Gjerne i større volum og. Etabler video-artikler, mer enn bare en og annen trailer. "Spill er kultur" artiklene er greie nok de, men dere trenger mye mer enn det for å holde status som en nyhets-side man gjerne kommer innom ofte. Slik det er nå på gamer.no får jeg ikke stort mer av besøkene mine der enn diverse mer eller mindre seriøse blogger som jeg sjekker kanskje en gang i uka.

 

Hvis det er "sporadisk oppdatert spill-blogg" imaget dere går for får dere ha meg unnskyldt, hvis ikke.. stram dere opp litt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Couchfighter: Jeg har lest hele innlegget ditt flere ganger, og jeg kjenner meg ikke igjen i din karakteristikk av Gamer.no. Jeg ønsker ikke å gå i forsvar her, vi setter stor pris på innspill fra leserne, men det er viktig for meg å få en bedre forståelse av hva du egentlig mener – og hva vi kan bli bedre på.

 

Ta forrige uke for eksempel. Det er riktignok en ekstrem uke på grunn av E3, samtidig forteller det mye om hvor seriøst vi satser. På fem arbeidsdager hadde vi nesten 40 nyheter, i tillegg til over 25 større saker (kommentarer, features, sniktitter) og nærmere 200 nye videoer.

 

Når det gjelder videoinnhold ellers så laster vi i snitt opp 8 nye videoer hver dag, de siste er synlige i GamerTV-boksen øverst på forsiden vår og her: http://www.gamertv.no.

 

Syns du fortsatt dette defineres som en «sporadisk oppdatert spill-blogg»?

 

Hva mener du er «mer kurante innlegg»? Savner du enda flere nyhetsaker, raskere nyhetssaker eller er det egenprodusert videoinnhold du etterlyser? Er det annen type stoff du gjerne skulle sett mer av?

 

Jeg hadde satt pris på om du kunne utdype din feedback litt :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei TST, takk for at du leste innlegget mitt her. Jeg burde nok utdypet mye mer hva jeg mener i punktene mine, ser jeg når jeg leser de tilbake. Ang. mer kurante innlegg, så går dette på hvor regelmessig og oppdatert nyhetsinnleggene gis ut. Desverre kommer veldig mange anmeldelser og andre nyhetsoppdateringer på spillfronten ut milevis (les: dager, noen ganger uker (Edit: noen ganger Aldri) etter bransjen generelt.

 

Med video artikler tenker jeg mer på egenprodusert innhold, ikke opplasting av IGN trailere. Jeg holder fast ved at dette er noe dere absolutt har mye å tjene på å bygge opp rundt. Nå vil jeg på ingen måte skryte av spilldekningen fra VG, men jeg ble positivt overrasket av Level Up serien, for eksempel. (Edit:) Jeg ville digget å se videoer av journalistenes egne spillopplevelser helt uavhengig av anmeldelser, "Lets play" serier på norsk fra folk som faktisk kan ting, og selvfølgelig "TL;DR" video fra spillanmeldelser.

 

Med "spill er kultur" artiklene mener jeg alt som ikke er spillanmeldelser, og her mener jeg journalistene deres gjør en veldig bra jobb med deres side-og-tilbakeblikk på spill historie og kultur, og alt sånt. Det er veldig underholdenes lesning.

 

Og da kommer vi til mitt siste punkt, hvor hyppig oppdatert dere er på gaming siden. Jeg skjønner at det kan være travle tider, men tro meg, dette er ikke noe plutselig innfall jeg fikk akkurat for en uke siden at det er slapt på gamer.no. Jeg har vært en ivrig leser nesten siden dere startet opp, men det siste året ihvertfall, har det dabbet av noe helt enormt hvor hyppig og oppdatert siden deres er.

 

Jeg håper jeg fikk utdypet litt mer hva jeg savner og hva jeg håper gamer.no vil tilby sine besøkere fremover!

 

(Edit:) Og joda, "sporadisk oppdatert spill-blogg" var en ganske harsk karakteristikk av siden deres. Noen ganger skyter man tungt med sine ytringer og setter ting på spissen.. Håper dere tar dere tar det med lett sinn!

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Tusen takk for at du utdypet litt. Det er suverent med denne typen feedback.

 

Eget videoinnhold er noe vi har diskutert internt flere ganger, og det noe vi har veldig lyst til å gjøre, men konklusjonen er fortsatt at det vil ta så mye ekstra tid at det går utover noe annet. Jeg er enig i at VGs satsing er bra, men det er også det eneste de bruker tid på.

 

Vi gleder oss til den dagen vi kan begynne med egne videoinnslag, for vi vet at dette har vært ønsket lenge. Akkurat nå er er artiklene fortsatt det viktigste produktet vårt, og det er der vi ønsker å legge ressursene per dags dato.

 

Nyhetdekningen vil alltid gå litt opp og ned avhengig av kapasitet, men jeg syns alt i alt vi klarer oss ganske bra. Vi er en liten redaksjon, og må hele tiden prioritere ulike ting for å levere en variert og attraktiv flora av artikler på Gamer.no. Vi prøver alltid å skrive om det viktigste raskt, og lenge før E3 hadde vi nyhetsoppdateringer morgen, ettermiddag og kveld – parrallelt med større saker hver dag, inkludert helgen. Det krever mer enn mange tror.

 

Jeg er fortsatt uenig i at det har vært et «enormt» fall i hvor hyppig Gamer.no har blitt oppdatert det siste året. Vi vet vi har noen utfordringer med å være aktuelle med spillanmeldelser (og det tar vi tak i i disse dager), men totalt sett er jeg veldig stolt av hvor mye unikt stoff vi produserer i forhold til antall mennesker som jobber her. Jeg syns verken antallet eller hyppigheten har gått ned totalt sett, selv om det er noen anmeldelser vi har vært sene med.

 

Dette betyr ikke at jeg ikke skulle ønske meg mer. Det er aldri noen grunn til å si seg fornøyd, konkurransen er tøff og vi må levere, og oppmerksomhet rundt e-sport er et godt eksempel på noe vi veldig gjerne skulle vært bedre på. Gamer's Paradise-prosjektet vårt er et lite skritt i den retningen, men vi har en lang vei å gå.

Lenke til kommentar

Ang video-artikler: Jeg krysser tomler for at dere får til utbygging av innholdet dere kan tilby besøkerne, helst før enn senere. :)

 

Nyheter generellt: Selv om jeg skjønner hvor dere står med raske oppdateringer på spillfronten, syns jeg fremdeles det i mange tilfeller tar alt for lang tid før dere får ut anmeldelser fra ferske utgivelser, og det er og mitt inntrykk at det kun er de aller største titlene som dere finner tid til å dekke, jeg skulle gjerne sett bredere dekning. Mitt inntrykk av at det har vært et stort fall i hvor godt gamer.no henger med nå i forhold til før, kan og henge sammen med hvor stor bransjen har blitt i løpet av de siste årene. Når jeg ble gamer.no leser var det ingenting som het indie-utgivelser, for eksempel.

 

E-sport: Når gamer's paradise nevnes vil jeg gjerne rose initiativet. Det trengs fler skribenter til å dekke begivenheter og krefter til å arrangere mer av egne konkurranser men det ser absolutt lovende ut! Jeg håper dere satser på å gjøre gamer's paradise enda mer gjeldende innen e-sport i tiden fremover. :)

 

Edit: trykkleif

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...