Gå til innhold

nytt objektiv til mitt 550D, telezoom (budsjett) tips?


Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg har hatt et 550D et års tid nå, og begynner å merke behovet for

et teleobjektiv. skal også på ferie snart, og da er det desto viktigere å ha noe jeg kan få litt mer ut av, standardkit objektivet på 18-55mm strekker

liksom ikke helt til i enkelte sammenhenger.

 

jeg har et veldig lite budsjett å gå på, og jeg er ikke så veldig kresen, kun til kvaliteten innenfor budsjettrammene jeg selv disponerer.

 

setter lista på rundt 2000,-

 

vet det er noen telezoomer der ute som går for rundt 990,- og lignende,

men jeg vil gjerne ha mest for pengene (som folk flest) og vurderer derfor

 

Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS II

 

ut ifra budsjettet jeg er på så har jeg kommet frem til at dette objektivet (angiveligvis) skal yte mye for pengene.

 

kan noen legge ved eventuelle brukererfaringer e.l i denne sammenhengen?

 

har snusa rundt på nettet og lest en god del reviews og slik, virker som majoriteten syns dette er et anstendig objektiv.

 

jeg vet jeg ikke kan være ekstremt kresen i den prisklassen jeg befinner meg i, men er dette et godt kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ute etter bilig zoomobjektiv, og i forkant fikk jeg prøvd ut Canon 55-250 samt 70-200 f4L på mitt eget kamera (1100D). Erfaringen var at 70-200 f4L var såpass mye skarpere at jeg ikke ville ha 55-250. Men nå er jeg en stolt eier av Tamron 70-300 Di VC. Den er svært nær canons f4L optisk, og 2000 kr billigere samt når 100mm lenger og har en velfungerende billedstabilisator. Eneste ulempe er at mitt lette kamera blir litt fremtungt med dette på, men det er en vanesak. Har allerede tatt noen fabelaktige fuglebilder og er superfornøyd med ytelsen på mitt enkle kamerahus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...