Gå til innhold

Corsair h100 installasjon


Kneee

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hadde bare noen spørsmål om Corsair H100:

 

Hvor bør den plasseres i kabinettet mitt? (Nzxt phantom big tower)

Har det noe og si hvilken vei viftene står på den?

Må jeg fjerne hovedkortet mitt for å montere den? (ASUS SABERTOOTH Z77, Socket-1155)

 

Er noob i dette :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den blokka du fester på prosessoren inneholder en pumpe, og inni slangene og systemet renner det vann. Vannet har som oppgave å ta med seg varmen prosessoren lager, vekk og opp til radiatoren. Når varmen kommer dit tar viftene over og blåser kaldere luft over kjølefinnene til radiatoren, noe som overfører varmen fra radiatoren til luften.

 

Jo kaldere luft du klarer å dytte over kjølefinnene jo lavere temperatur får du til slutt på prosessoren. Noen vil kanskje si å montere den slik at viftene tar den lufta som allerede er inne i kabinettet og heller blåse den ut gjennom radiatoren, men hva sluttresultatet blir om du sammenligner de metodene er jeg litt usikker på, har ikke fått testet dette selv.

Lenke til kommentar

Fjern sidepanelet på den andre siden av der du sere viftene (ser du på fronten er det høyre siden på kabinettet.) Kan du se fire hull fylt med plastikkklips slipper du å fjerne hovedkortet, kan du ikke se fire hull fylt med plastklips må du fjerne hovedkortet.

 

Dette er fordi H100 krever montering av en bakplate for LGA1155-hovedkort.

 

Mener også å huske at du må bruke spesielle radiatorfester for å få montert H100 i et NZXT Phantom. Du får håpe Komplett sender disse med maskinen, hvis ikke er det fullstendig håpløst å montere en H100 i et Phantom.

Lenke til kommentar

Takker for svar! Planlegger å benytte angrefrist på h100 da om det ikke funker. For jeg overklokking er ikke så veldig viktig for meg. Var litt spontant for jeg ville ha det "beste".

 

Regner med at stock kjølern til 3770k er bra nok om man kjører på vanlig stock? ^^

Lenke til kommentar

Takker for svar! Planlegger å benytte angrefrist på h100 da om det ikke funker. For jeg overklokking er ikke så veldig viktig for meg. Var litt spontant for jeg ville ha det "beste".

 

Regner med at stock kjølern til 3770k er bra nok om man kjører på vanlig stock? ^^

Om du kjøper en H100 og ikke skal overklokke har du kastet 800 kr ut vinduet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det følger med skruer for å skru den fast. Lange nok til at de går igjennom viftene og fester radiatoren også. Tror ikke det har noe å si om du setter det i push eller pull. Begge deler samtidig er jo optimalt, men da trenger du jo 2 ekstra vifter.

 

Jeg har plassert min i toppen, men har et annet kabinett enn deg. Jeg har det i en pull konfigurasjon, trekker luft ut av kabinettet. For å sette det opp må du ha tilgang til baksiden av hovedkortet, så om du ikke har det, må hovedkortet ut.

Du burde ha nok plass til å kunne montere radiatoren etter å ha satt på plass hovedkortet. Vet at mange sier at radiatoren burde være over høyere plassert enn pumpa, men vet ikke om det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Hvis du har fått installert det... Hvor mye bråker ditt? Mitt bråker litt mer enn jeg liker.

 

Søkt litt rundt på nettet, og lurer på om det ikke er litt for høy spenning inn til min som er skyld i det. Nå skal det sies at når de andre viftene begynner å gå fortere så bråker de mer.

Lenke til kommentar

Hvis du har fått installert det... Hvor mye bråker ditt? Mitt bråker litt mer enn jeg liker.

 

Søkt litt rundt på nettet, og lurer på om det ikke er litt for høy spenning inn til min som er skyld i det. Nå skal det sies at når de andre viftene begynner å gå fortere så bråker de mer.

 

Viftene som følger med er vel ikke kjent for å være så stillegående. Skift ut viftene og du vil få mindre støy. Gå for f.eks. Scythe Gentle Typhoon og få bedre temperaturer som en bonus.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis du har fått installert det... Hvor mye bråker ditt? Mitt bråker litt mer enn jeg liker.

 

Søkt litt rundt på nettet, og lurer på om det ikke er litt for høy spenning inn til min som er skyld i det. Nå skal det sies at når de andre viftene begynner å gå fortere så bråker de mer.

 

Viftene som følger med er vel ikke kjent for å være så stillegående. Skift ut viftene og du vil få mindre støy. Gå for f.eks. Scythe Gentle Typhoon og få bedre temperaturer som en bonus.

Det er ikke viftene som er mitt problem.

 

Må være luftbobler. Pumpa bråker litt. Mindre hvis jeg legger kabinettet ned på siden. Det er en del av slangen som er det laveste punktet i mitt system... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...