Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar pc, maks 7'


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min gamle gode Dell XPS 1530 har nå dessverre tatt kvelden og det er da på tide å finne en arvtager.

 

Bruksområdet har endret seg en del siden sist gang jeg kjøpte maskin for ca 6 år siden. Pc'n vil bli brukt til surfing, oppbevaring av bilder, se film osv samt at jeg har en 7 åring som også kommer til å bruke den.

 

I og med at bruksmønsteret ikke lengre omfatter spilling eller noe særlig krevende arbeid så tenkte jeg at det kanskje var mulig å kjøpe en noe rimligere sak som vi kan ha noen år igjen før vi må bytte.

 

Hva tror dere om denne: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/intel-ivy-bridge/asus-a55a-sx069v/170339.6422/#tabs

Den var sånn passe billig, men ønsker å ha LITT kvalitet også og da faller kanskje denne litt på siden?? Ser at det på bildene står blu-ray på skuffen, men kan ikke se at det fremgår av spesifikasjonene...

 

Noen som har erfaring med denne evt andre i samme prisleie som kan gi noen gode råd. Snubler raskt i de forskjellige prosessortypene i5/i7 to kjerner/4 kjerner/Mhz osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei altså maskinen er grei nok den. Ca alle pcer på markedet vil jo takle ditt bruk.

 

MEN det er ikke blueray på den om du har planer om å se på det. + Hvis du skal se mye på film, hadde jeg personlig hatt lyst på en full-hd skjerm (eller tenker du å koble til tven?). De to tingene gjør jo at man går litt opp i pris da..

 

Ellers ville du jo også fått mye igjen for en ssd. 5400rpm føles ganske tregt, men det vet ikke jeg om du bryr deg om. Du kan jo faktisk kjøpe en rimelig pc, sette inn ssd selv og sitte igjen med en bedre brukeropplevelse enn den du linker til. Men det spørs jo litt på hvor stor harddisk du trenger? Det finnes jo noen spennende hybrid løsninger også.

 

Men du får tenke 2 sek på skjermkvalitet, blueray og evt ssd - så får jeg eller noen andre komme tilbake til deg. Om du egentlig gir f i de tingene, så kjøp noe ala det du ser på :) Og google gjerne reviews på maskiner før du kjøper. Så vet du litt mer om det er nettopp det du vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...