Gå til innhold

Ny stasjonær socket 2011


Anbefalte innlegg

Det eneste jeg kan tenke meg som kan gjøre rammen dyrere er vel at de er 1866Mhz i stedet for 1600... Jeg så på Lian li, men det er litt for anonymt for min del. Jeg liker ikke å måtte fortelle folk hva som er spesielt med det jeg har. Top gear gjengen sa vel en gang noe slikt om en bil, joda den er et jævla råskinn, men du ser det ikke og da må man fortelle de uinvidde at dette er top notch tror det endte med at bilen endte opp i seriously un cool pga det ;) Corsair sine kabinett liker jeg utrolig godt, men jeg har to kompiser som har disse casene og da forsvinner den kulhetsfaktoren litt her... Ender vel opp med 22 kilos kabinettet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, tro meg jeg har vurdert dette opp og ned i mente flere runder. Jeg vet derimot ikke hvor skutt budsjettet ville ha sett ut etter å ha kjøpt noe slikt, 690 i SLI og 80GB ram ;)

 

Tror ikke dama setter alt for mye pris på om jeg blåser alle skattepengene bort på pc og ikke kjøper en ny TV som vi avtalte :p

 

Hvem vet... Kanskje det er nok med en 32" phillips tv i stedet for 64" samsung 8005 ;) Vet ikke om jeg tør spørre en gang :p

 

Edit: Men hey, jeg kan jo alltids leie ut pcen til Pixar eller noe for å lage nye animasjonfilmer, evt. høre med Nasa om de trenger å regne ut omkretsen på verdensrommet...

 

Edit igjen: Hva er det de pleier å si på nett...

1. Buy it

2. Build it

2.???

3.Profit!!!

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Kryper nok godt over 30k med det hovedkortet, et par xenons og 690 i SLI. Om ikke mer ^^

 

32" syns jeg var litt i det største laget til dama? Du kan jo kjøpe en sånn DVD spiller folk fester i nakkeputa på bilen, til ungene sine, med 10" skjerm! Det høres ut som et ypperlig forslag syns jeg!

 

( Obs obs!! Tar ingen ansvar hvis du mot formodning blir plassert på sofaen!)

Lenke til kommentar

Sofaen er det minste problemet med det scenariet der er jeg redd ;) Og nå koster vel strengt tatt de DVD greiene man setter i nakkeputene omtrent like mye som en 32" tommers tv :p

 

Vil bare takke for genial hjelp, lært mye i dag. Blir spennende å se hva jeg ender opp med. Se om jeg ikke legger ut noen bilder av riggen også om jeg bestemmer meg for å gjøre noe utenom det vanlige ;)

Lenke til kommentar

Silverstone Raven RV02-E er jo ett nydelig kabinett.

 

Heisann, denne kommentaren så jeg ikke i går... Sløvt av meg ;)

Det kabinettet der var faktisk veldig aktuelt. liker muligheten for å plassere kabinettet så og si helt inn til veggen uten å frykte for ledninger som bøyes :) Takk for knall bra tips.

 

lol leste eg nettop 2 sider med dette, mens eg sikler etter budsjettet ditt?

 

Hehe, budsjettet mitt skyter alltid i lufta rundt tiden da jeg får igjen skattepenger... Får alltid igjen sinnsykt mye, noe som er litt moro siden jeg ikke har verdens beste lønn akkurat ;)

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Sofaen er det minste problemet med det scenariet der er jeg redd ;) Og nå koster vel strengt tatt de DVD greiene man setter i nakkeputene omtrent like mye som en 32" tommers tv :p

 

Vil bare takke for genial hjelp, lært mye i dag. Blir spennende å se hva jeg ender opp med. Se om jeg ikke legger ut noen bilder av riggen også om jeg bestemmer meg for å gjøre noe utenom det vanlige ;)

Helt i orden det ja, bare å spørre mer. Liker å hjelpe hvis jeg kan.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på top notch pc utstyr selv, men du har virkelig ikke bruk for 2 cpu'er og 2 stk. 690!

 

Først av alt så har mesteparten av software til windows ikke kompatibilitet med 24 kjerner/threads (de vil fungere, men opp fra det "normale" ekstreme, som er 12 kjerner så vil du ikke få noe voldsom forbedring i ytelse).

 

SR-kortene til EVGA er i tillegg ment for å knekke overklokkingsrekorder i bøtter og spann. Og kan på vanlig basis skape problemer med flere typer spill (Var iallefall et kjent problem med SR-2).

I tillegg så er det ingen spill som støtter mer enn 4 kjerner (og når oppløsningen er 1920x1080 minst, så vil det ikke ha noe som helst å si på fps).

 

Nvidia Cuda har fått definisjonen "støtte for cpu" i alle situasjoner, som er feil.

Jeg er ikke så kjent med programmene du bruker, og det er fullt mulig at det har støtte, men uansett hva så vil 6000 cuda cores (gtx 690 sli = 1500 cuda cores per kjerne x 4 gpu kjerner = 6000) gi enhver cpu sjokk (som fortsatt er et mellomledd).

 

Jeg har selv vært frem og tilbake amd og nvidia opp igjennom tidene, og for noen år siden bestemte jeg meg for eyefinity. Jeg hadde stort håp med ati 5970 som da var toppkortet, men med en oppløsning på 5760x1080 gikk det heller dårlig for seg mtp. minne. Idag bruker jeg en 40" full hd skjerm til pcen, og skjermkortet er amd 7970 med 3gb vram). Du har ikke behov for for mer! ;)

 

Der.. nå har jeg ramset opp litt personlige erfaringer og litt google lesing! Så jeg håper det gir deg noen råd på hva du skal kjøpe...

 

P.S. om du fortsatt går for et slikt sinnsykt oppsett (jeg vil ha bilde av sluttresultatet!) så håper jeg du har satt av en del av skattepengene til kommende strømregninger ;)

Mitt råd: Kjøpt noe rått som fungere til ALT og som ikke tar heeeelt av, send kona på spa for resten av pengene... everyones happy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...