Gå til innhold

Ser dette bra ut? Gaming- og redigerings PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde bytta til intel 330 ;)

 

Men hva skal du bruke pcen til?

Viss du skal spille, trenger du bare 4gb ram(men kjøp 8gb, kjekt å ha viss du redigerer littt...)

Da kan du også bytte til i5 og spare litt peng der. Ville for så vidt bytta til gigabyte 670 windforce skjermkort, men det er ikke så viktig...(mye smak og behag)

Lenke til kommentar

Hadde bytta til intel 330 ;)

 

Men hva skal du bruke pcen til?

Viss du skal spille, trenger du bare 4gb ram(men kjøp 8gb, kjekt å ha viss du redigerer littt...)

Da kan du også bytte til i5 og spare litt peng der. Ville for så vidt bytta til gigabyte 670 windforce skjermkort, men det er ikke så viktig...(mye smak og behag)

Angående skjermkort har jeg lest nesten alle steder jeg har sett at Asus DCII er kaldere og stillere enn Gigabyte windforce

Lenke til kommentar

Jeg tenker alltid ytelse mot pengebruk og ville gjort et par endringer om det var til meg selv utstyret skulle kjøpes til.

 

8GB minne er helt flott med dagens priser men det finnes like raske minnesett på 8GB til under kr 400. Se Prisjakt.no

 

Hovedkort av samme brikkesett gir lik ytelse, det som kan gi grunnlag til forskjeller er eventuelt overklokkingsegenskaper. Om du ikke vet om spesielle fortrinn på valgte hovedkort ville jeg valgt et rimeligere med samme funksjoner. Tipper et med like egenskaper kan finnes til kr 800.

 

Hvis du vet at du ikke skal ha to grafikkort har du ikke behov for 760watt PSU, det finnes rimeligere alternativer i gold-klasse som er modulære. Om du ikke må ha modulært er det enda mer å velge i. I følge tomshardware.com tror jeg gjerne jeg kunne kjørt systemet på en 550watts PSU :)

 

Jeg kommer til å kjøpe en Intel520 SSD- men det er på grunn av garantien på 5 år. Samsung er vel et raskere valg om man ser på benchmarks. I daglig bruk tror jeg ikke du skal merke forskjell med mindre du har et helt klart bruksmønster du kan måle forskjellen i.

 

Så med mine tips er det mulig å kunne spare minst 1000kr, pluss 450 på Samsung 830.

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Takker masse for fine tilbakemeldinger!

 

Kommer kanskje til å kjøre SLI senere en gang. Holder det med 760 watt da?

 

Kommer til å overklokke og itillegg vil jeg ha et hovedkort med innebygd wifi :) Er det jeg har valgt da et bra hovedkort en får mye for pengene? :)

Lenke til kommentar

Som nevnt, det er mulig å gjøre ting litt billigere uten å nødvendigvis miste ytelse. Mine pc-kunnskaper er vel middelmådige, men utifra erfaringer fra forumet her og diverse Tech-nettsteder, så er oppsettet ditt bunnsolid kvalitet over hele linja. Det er faktisk identisk med hva jeg selv ville valgt om jeg hadde satt av midler til en ny pc i dag. :)

Lenke til kommentar

Som nevnt, det er mulig å gjøre ting litt billigere uten å nødvendigvis miste ytelse. Mine pc-kunnskaper er vel middelmådige, men utifra erfaringer fra forumet her og diverse Tech-nettsteder, så er oppsettet ditt bunnsolid kvalitet over hele linja. Det er faktisk identisk med hva jeg selv ville valgt om jeg hadde satt av midler til en ny pc i dag. :)

 

Oj, det lover jo bra! :D hehe. Tror jeg går for det oppsettet. Pengene har ikke så mye å si, men vil ha en pc som holder noen år i tillegg tenker jeg at når jeg først kjøper pc kan jeg putte i noen % ekstra penger i kvalitet som også holder lenger :)

Lenke til kommentar

 

8GB minne er helt flott med dagens priser men det finnes like raske minnesett på 8GB til under kr 400. Se Prisjakt.no

 

 

Minnen jeg valgte koster under 400 kroner for 8gb. Men har valgt 2 sett med 8 gb :) hehe

 

Synes du har ett ganske så perfekt oppsett jeg, bare å kjøre på! :fun:

 

Takk for det olestokk :) Bestiller så snart som mulig! Må nok spørre dere om mer hjelp når jeg skal bygge. Er litt usikker på hvor mye kjølepasta som skal være på f.eks :p

Lenke til kommentar

Synes du har ett ganske så perfekt oppsett jeg, bare å kjøre på! :fun:

 

Forresten, har tenkt å kanskje kjøre skjermkortene i SLI ved en senere anledning, og kanskje kjøpe et par-tre ekstra HDD's. Holder 760 Watt? Har ikke så mye peiling på hvor mye watt systemet trenger, men jeg vill hvertfall ikke kjøpe for lite.. :p hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...