Gå til innhold

Kombinere serverlab og spill/bruks-PC


Anbefalte innlegg

Hei

 

I forbindelse med jobben ønsker jeg å sette opp en serverlab hjemme. Jeg trenger ny hardware for dette. Spørsmålet er dog relatert til bruksområdet.

 

Det kommer mest sannynlig til å være en ordinær PC som jeg kjører inn Windows 2008 Server R2 på, og kjører hyper-v og virtualiserer x antall andre servere.

 

MEN, jeg har en PC jeg idag bruker til spill og andre ting. Jeg ønsker aller helst ikke å ha to systemer stående hjemme. For liten plass til det.

 

Er det noen som har erfaring med å kjøre både server og spill-pc på en og samme boks? Jeg MÅ ikke kjøre x antall virtuelle servere samtidig, men jeg vil gjerne slippe å ha to kabinetter stående.

 

Erfaringer tas i mot med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt poeng. Jeg har fiklet litt frem og tilbake, og da jeg har kommet frem til at jeg sjelden spiller OG fruen har en pc jeg kan låne de få gangene jeg trenger, så går jeg heller for en "seriøs" server. Så får jeg sette opp en spill-pc den gangen man flytter og får et mer dedikert kontor-rom ;) Takk for svar.

Lenke til kommentar

Kan du nevne prisklasse?

 

Finnes sikkert mere nok sokkel 2011 oppsett, både i7 og Xeon som kan være aktuelle der.

Spørsmålet er heller pris og behov, fra i7 3820 og tilsvarende xeon kan vel være noe her tror jeg, greit å ha 32 GB minne i så fall om man først vil ha flere operativsystemer kjørene samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg regner med å bruke rundt 10 000,- totalt. Det er da for boks og innhold, ikke eksterne ting som skjerm etc. OS er ei heller medregnet der.

 

Det er slingringsmonn der, selvsagt. Nå har jeg en annen på jobben som har et oppsett jeg skal få sett på, men det er en boks som er dedikert til kun server.

 

Og jeg trenger vel ikke så mye som 32 GB minne? Jeg virtualiserer jo med virtualbox på laptop nå, og kjører 3 OS samtidig på 8 GB uten problem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Server er server om det er ECC eller ikke....

Men mine krav til serveren, er at den skal ikke brukes som spill PC, mediasenter og lignende...

Dette sikrer en stabil server, og ikke minst en stabil spill PC...:)

 

Du forteller ikke hva slags servere du viritualiserer.....

 

Trenger ikke Dual Quad Core Xeon med HT for å viritualisere en filserver eller tre....eller fire...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...