Gå til innhold

Speilreflekskamera i Forsvaret


Anbefalte innlegg

Anbefaler nok et lite kompaktkamera ja! Skal også nevnes at det kan være lurt å spørre befal om det er ok å ta bilder. Diverse leirer innehar fotoforbud av enkelte ting som ikke skal nevnes her, men det får dere nok beskjed om. Ha en god tjeneste!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp! 7D tåler mye, så det er egentlig ikke en bekymring.

 

Gjelder det også rekruttskolen?

 

Sitat fra infobrevet:

 

"Alt privat utstyr oppbevares på eget ansvar. Det er svært begrensede muligheter for

oppbevaring av privat utstyr. Vent til du er kommet i orden og bedre kjent før du eventuelt tar

med utstyr. Husk at velferden låner ut materiell til bruk i fritiden."

yepp

Her er forresten et standard militært skap:

763897-12-1308572870006.jpg

Hylla oppe til høyre er vanlig å bruke til sivileffekter

 

Skapene er ganske dype, men ikke særlig brede, du kan enkelt skjule ting bak sokkene/T-skjortene. Dette er plass som ikke blir brukt uansett, (annet en å slenge annet militært utstyr du ikke bruker der).

 

Det er vel også et godt tips i samme slengen, alt dilldallet du ikke trenger slenger du bare bak "fasaden"

 

Takk for info! Det spørs dog om jeg tar den med til rekruttskolen. Vil tro at befalet kommer til å kontrollere mitt når de oppdager at jeg har med meg et speilrefleks. Spørs om hylla blir godkjent da :p

Lenke til kommentar

Om du ha en førstegangstjeneste der du er mer selvstendig og ikke "bare en dum infanterist" ville jeg anbefalt å hatt med kameraet utover i tjenesten. Kan passe veldig fint om du er ltkoppsattog i større grad bestemmer pakning selv. Om du havner i mek/storm ser jeg for meg det kan bli værre. Unde rekrutten blir det nok uansett i veien under selve tjenesten, men kan jo brukes på fritiden. Har hatt flere kolleger som har hatt med speilreflekskamera og jeg setter veldig pris på disse bildene i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...