Gå til innhold

angående hva man kan ta med på flyet.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal snart reise til Asia med Qatar Airways. Jeg har hørt om maks 100 ml væske i en beholder som skal legges i en pose som skal romme 1 liter (noe sånt). Når det er snakk om 100 ml, kan jeg bare for eksempel ha med 2x50 ml deodorant? eller kan jeg ha med 2 beholdere og hver av dem er 100 ml, altså 200 ml til sammen?

 

Det var bare eksempel som skal gjøre spørsmålet mer forstålig, håper jeg :)

 

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
De nye reglene innebærer at du bare kan ta med væske i beholdere på maksimum 100 milliliter (1 dl) gjennom sikkerhetskontrollen. Alle beholderne må få plass i en gjennomsiktig pose som kan åpnes og lukkes. Posen må ikke romme mer enn 1 liter når den er lukket.

Fra: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/nye_regler_for_hand_bagasje_pa_fly

 

Legg merke til at de snakker om beholdere i flertall.

Lenke til kommentar

Du kan ha med 10 beholdere som hver kan inneholde 100ml. Altså, står det 150ml på beholderen, men du har brukt halve, får du fortsatt ikke med deg den gjennom sikkerhetskontrollen. Til sammen kan du ha med maks 1 liter væske. Alt puttes i en gjennomsiktig plastpose som du får i sikkerhetskontrollen.

 

Der er unntak for viktige medisiner og barnemat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du Må vel ikke ha med deg noe, inn på flyet! Du klarer deg bra, uten flytende vesker på flyet, så jeg ser ikke problemet.

Når du faktisk skal være reise i et døgn så er det faktisk deilig å kunne friske seg litt opp med en deo og lignende. Selvfølgelig man må ikke, akkurat som man må ikke dusje oftere en 1 gang i året.

 

I tillegg er det veldig relevant informasjon om du kun reiser med håndbagasje (noe jeg gjør hver gang jeg skal på weekend tur).

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

I tillegg er det veldig relevant informasjon om du kun reiser med håndbagasje (noe jeg gjør hver gang jeg skal på weekend tur).

 

Det har sine fordeler og det har sine baksider.

I disse dager anbefaler jeg alle å sjekke inn et eller annet. Ganske enkelt fordi flyet ikke tar av uten bagasjens eier.....

 

Tilbake til trådens tema.

Om en gjør seg litt flid er det ikke noe problem å få alt med seg i posen.

Det innes små bokser med barberskum.

Det finnes små tuber med tannkrem.

Det finnes små sjampoflasker (om ikke av rett merke så små flasker som kan fylles)

etc.

Lenke til kommentar

Du Må vel ikke ha med deg noe, inn på flyet! Du klarer deg bra, uten flytende vesker på flyet, så jeg ser ikke problemet.

Når du faktisk skal være reise i et døgn så er det faktisk deilig å kunne friske seg litt opp med en deo og lignende. Selvfølgelig man må ikke, akkurat som man må ikke dusje oftere en 1 gang i året.

 

I tillegg er det veldig relevant informasjon om du kun reiser med håndbagasje (noe jeg gjør hver gang jeg skal på weekend tur).

Hvis du ikke kan vente, til du har sjekket inn på hotellet. Så er det småpaktninger med servetter å få kjøpt. Kjøpes bl.a. på apotek og tar mye mindre plass. Og så kan du kjøpe alle de deoderanter du vil, etter at du har landet, på siste flyplass. Du må ikke ha deoderant, på flyet. Men når du er på helgetur og reiser i 2 døgn (tur /retur), så rekker du vel ikke innom et hotell. :)

 

Men for andre som reiser i 10 14 timer, så lukter det ikke sur svette av dem, på den korte tiden.

 

I tillegg er det veldig relevant informasjon om du kun reiser med håndbagasje (noe jeg gjør hver gang jeg skal på weekend tur).

 

Det har sine fordeler og det har sine baksider.

I disse dager anbefaler jeg alle å sjekke inn et eller annet. Ganske enkelt fordi flyet ikke tar av uten bagasjens eier.....

 

Tilbake til trådens tema.

Om en gjør seg litt flid er det ikke noe problem å få alt med seg i posen.

Det innes små bokser med barberskum.

Det finnes små tuber med tannkrem.

Det finnes små sjampoflasker (om ikke av rett merke så små flasker som kan fylles)

etc.

Må du dusje og barbere deg på flyet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...