Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ølbriller, tips&tricks.


Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Ølbriller er et velkjent fenomen for mange, og mange har nok gått på en smell.

 

For å ta litt fakta, så er det bevist at mennesker tiltrekkes av symmetri. Ølbriller oppstår når man drikker, fordi alkoholen hemmer den delen av hjernen som oppfatter symmetri. Vi blir derfor mer mottagelige for mennesker som ikke har like god symmetri som vi ellers ville foretrukket.

Kvinner får i større grad "mer ølbriller" enn menn.

(kilde: http://www.dinmat.no/Temasider/Artikler/Drikke/%C3%98l/Derfor-f%C3%A5r-du-%C3%B8lbriller)

 

Det jeg lurte på om hva tips&tricks folk hadde for å jobbe mot og/eller rundt ølbriller. Etter så vidt jeg har sett, så er det ingen lignende tråd på forumet, så informasjonen kan være nyttig for andre også.

 

Jeg har selv merket at dette med ølbriller er spesielt vanskelig når du blir sjekka opp. Nå pleier jeg som regel ikke å sjekke damer når jeg er på byen/fylla, og om jeg skulle gjort det ville det vært med en betydelig lavere alkohol promille (sjekking når du er drita funker dårlig!).

 

Mitt eneste triks er rett og slett ha en kompis som er en god del mer edru enn meg selv, han tar jeg rett og slett spør rett ut, om hun var noe særlig eller ikke.

Ellers har jeg prøvd å være oppmerksom på ølbriller når jeg er full, men det er likevel ikke lett uansett hvor mye jeg konsentrer meg om hvordan den dama faktisk ser ut :huh:

 

Så vist noen andre har noen tips, så er det bare å fyre det inn (bortsett fra det åpenbare, redusere alkohol mengden).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erfaringsmessig så gir du fullstendig faen i om kompisen din sier at "nå har du ølbriller". Som regel blir man da bare irritert, og tror kompisen prøver å rappe dama di. Eneste trikset jeg har brukt, som du nevner, er å gå to runder med deg selv i hodet når du snakker med henne/går hjemover; reagerer du på at hun har svær ræv når du har 2 i promille. så HAR hun svær ræv også når du ikke har 2 i promille

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Erfaringen er vel å drikke mindre...

Lettere sagt enn gjort, men det eneste som funker. Finnes vel knapt noe annet land her i verden, som skal bælme nedpå alkoholen som om det var den siste dagen på jorda. Alkoholkultur har vi ikke i dette landet.

Jeg er dessverre en ivrig tilhenger av det å drikke seg over stokk og stein allerede på et vorspiel, og ender da som regel opp med burugler, som jeg i edru tilstand grøsser over.

På lang sikt så er det jo gode historier å fortelle sine barnebarn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Erfaringsmessig så gir du fullstendig faen i om kompisen din sier at "nå har du ølbriller". Som regel blir man da bare irritert, og tror kompisen prøver å rappe dama di. Eneste trikset jeg har brukt, som du nevner, er å gå to runder med deg selv i hodet når du snakker med henne/går hjemover; reagerer du på at hun har svær ræv når du har 2 i promille. så HAR hun svær ræv også når du ikke har 2 i promille

Derfor tror jeg det er nettopp viktig at det er du selv som spør, for da er du jo genuint interessert i å vite hvordan dama ser ut. Det og en kombinasjon med å konsentrere seg om hvordan hun ser ut er nok det beste.

 

9/10 av randoms jeg har hatt noe med å gjøre på byen hadde jeg aldri kjent igjen dagen etterpå, og det sier vel litt x]

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Som sagt tidligere, jeg sjekker ikke bevist opp damer på byen, men om de tar "kontakt" skuer jeg dem ikke bort, for om jeg kan ha litt fart og spenning med ei uten å egentlig løfte en finger blir kvelden bare mer komplett ;-)

 

Er selve bedømming av disse damene jeg sliter med -_-

Lenke til kommentar

Ok. Vel, hvis du har nogenlunde kontroll over deg selv når du er i tilstanden du beskriver så kan du ta to enkle steg:

 

1. Kjenn på henne. Dra henne til deg og hvis armen din ikke får plass rundt henne er det et NO GO (hvis det er tynne jenter du ønsker, jeg vet ikke om dine preferanser).

 

2. Stryk henne på kinnet - er det ruglete så er det NO GO (igjen, dine preferanser er et ukjent element her så jeg bare anntar at du kan generaliseres).

 

3. Vis henne til venner - se på trynet deres. Hvis det ser ut som de har sett et romvesen eller ikke prøver seg på henne så burde du også holde deg unna.

 

Men, det egentlige spørsmålet er: Hva er problemet med å ende med litt kveldskos med en mindre pen jente? Hvis du der og da syntes hun var grei nok til å "høvle over" så er det da ikke noe feil i det, eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skal (prøve å) huske det til neste gang.

 

Og jeg feier ikke over hva som helst, enn kan kanskje si at det er godt stykke hovmod når jeg sier at jeg vett jeg kan få bedre x)

Lenke til kommentar

For meg er det nå heller det at du "driter i" de tingene som vanligvis ville stoppet deg, ikke at du ikke legger merke til dem. Dagen derpå når jeg våkner og "angrer", er det ikke fordi det er en ny "feil" jeg har oppdaget på dama, men heller det at "Hvorfor i helvette stoppet det meg ikke i natt?"

 

Burugler are people too!

Lenke til kommentar

Erfaringen er vel å drikke mindre...

Lettere sagt enn gjort, men det eneste som funker. Finnes vel knapt noe annet land her i verden, som skal bælme nedpå alkoholen som om det var den siste dagen på jorda. Alkoholkultur har vi ikke i dette landet.

Jeg er dessverre en ivrig tilhenger av det å drikke seg over stokk og stein allerede på et vorspiel, og ender da som regel opp med burugler, som jeg i edru tilstand grøsser over.

På lang sikt så er det jo gode historier å fortelle sine barnebarn.

 

Altså fortelle bastardene dine hvordan du traff mor/bestemor?

 

Jeg ser ikke problemstillingen. Det som betyr noe er ikke hva andre mennesker ser, men hva du ser. Hvis Olga på 130 kg er dritpen i dine øyne i gjerningsøyeblikket, så vil du jo ha like mye glede av henne som av ei som faktisk er dritpen. Det gjelder bare å komme seg bort før virkningen avtar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Erfaringen er vel å drikke mindre...

Lettere sagt enn gjort, men det eneste som funker. Finnes vel knapt noe annet land her i verden, som skal bælme nedpå alkoholen som om det var den siste dagen på jorda. Alkoholkultur har vi ikke i dette landet.

Jeg er dessverre en ivrig tilhenger av det å drikke seg over stokk og stein allerede på et vorspiel, og ender da som regel opp med burugler, som jeg i edru tilstand grøsser over.

På lang sikt så er det jo gode historier å fortelle sine barnebarn.

 

Altså fortelle bastardene dine hvordan du traff mor/bestemor?

 

Jeg ser ikke problemstillingen. Det som betyr noe er ikke hva andre mennesker ser, men hva du ser. Hvis Olga på 130 kg er dritpen i dine øyne i gjerningsøyeblikket, så vil du jo ha like mye glede av henne som av ei som faktisk er dritpen. Det gjelder bare å komme seg bort før virkningen avtar.

 

Selvfølgelig, slik at de forhåpenltigvis ikke vil gå i den samme fella.

 

Det er ofte slik at man ikke kjenner noe der og da, men smertene kommer gjerne flere timer etterpå, og kan forårsake traumer og trygd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kvitt deg med dama før du mister ølbrillene. Problem solved.

Forsåvidt et genuint forslag, men ikke akkurat en fylle erobring man kan skryte av i etterkant :omg:

Dessuten i lille Norge blir det fort lagt merke til om man har en gjennomsnittlig lav "standard".

Og det blir vel gjerne regnet som negativt i noens øyner.

 

Alt går uansett ut på hvor mye du bryr deg om at andre bryr seg om hva du gjør, for som Zarac påpekte, så er hun god nok vist du finner henne attraktiv (uansett promille).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg tenker det samme. Hvorfor bry seg om å erobre jenter man kan skryte av? Alt du gjør med jenter, gjør du for din egen del.

Så hvorfor ta det første "beste" med seg hjem ;) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...