Gå til innhold

Velge nettbrett og abonnement


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

I skrivende stund sitter jeg å venter utålmodig på at skattepengene skal komme. Ankomst er meldt ca 26/6,med forbehold om forsinkelser pga streiken.

 

Når skattepengene kommer vet jeg allerede hva jeg skal bruke dem på,nemlig ett nettbrett. valget står mellom Ipad 3 eller.... hm.... ingen andre...

 

Abonnementet jeg har valgt til Ipaden er Mobilt Superbredbånd L fra Telenor.

Er det noen andre her inne som kan fortelle litt om dette abonnementet og hvordan det er i praktisk bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på noe helt annet, men headingen passer bra for svaret jeg er ute etter.

 

Ser på nettbrett, og enkelte (Galaxy Note 10.1 f.eks) leverer bare modeller med 3G (noe jeg ikke har behov for). Er det sånn å forstå at jeg har et fullt fungerende nettbrett selv om jeg ikke har sim-kort i denne? Du vil ikke ha direkte tilgang på mobilt nett, men kan fortsatt benytte wifi og tethering fra andre enheter, og i bunn og grunn fungerer på samme måte som absolutt alle andre nettbrett?

Lenke til kommentar

Lurer på noe helt annet, men headingen passer bra for svaret jeg er ute etter.

 

Ser på nettbrett, og enkelte (Galaxy Note 10.1 f.eks) leverer bare modeller med 3G (noe jeg ikke har behov for). Er det sånn å forstå at jeg har et fullt fungerende nettbrett selv om jeg ikke har sim-kort i denne? Du vil ikke ha direkte tilgang på mobilt nett, men kan fortsatt benytte wifi og tethering fra andre enheter, og i bunn og grunn fungerer på samme måte som absolutt alle andre nettbrett?

 

Du trenger ikke å ha sim kort i Galaxy Note 10.1 med 3G for å få den til å fungere. Den virker fint med bare Wifi, noe som jeg har prøvd på min Samsung Galaxy Tab 10.1.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Ser ut som du har bestemt deg for både nettbrett og abonnement. I praktisk bruk er vel alle mobile bredhåndsabonnement like. Eneste du vanligvis trenger å passe på er antall inkluderte MB. Med abonnementet du har valgt har du jo 20 GB (etter kampanjen) så tviler på at du trenger å tenke på det...

 

Reffotsirk:

Android nettbrett og telefoner fungerer helt fint med alle funksjoner (utenom mobildata selvsagt) uten sim-kort. Så om nettbrettet støtter 3G trenger du absolutt ikke bruke det. Et minus er jo at du betaler litt ekstra for selve nettbrettet siden det faktisk støtter 3G...

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Ser ut som du har bestemt deg for både nettbrett og abonnement. I praktisk bruk er vel alle mobile bredhåndsabonnement like. Eneste du vanligvis trenger å passe på er antall inkluderte MB. Med abonnementet du har valgt har du jo 20 GB (etter kampanjen) så tviler på at du trenger å tenke på det... Reffotsirk: Android nettbrett og telefoner fungerer helt fint med alle funksjoner (utenom mobildata selvsagt) uten sim-kort. Så om nettbrettet støtter 3G trenger du absolutt ikke bruke det. Et minus er jo at du betaler litt ekstra for selve nettbrettet siden det faktisk støtter 3G...

 

Tusen takk! Da er det vel greit å skaffe med 3G så har man muligheten om det skulle være noe =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...