Gå til innhold

Nå kan vi betale for Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes de burde ta en avgift på 49 øre hver gang man logger seg på. Så burde de ta sms-priser på statusoppdateringer og MMS-priser på bilder/linker/mer avansert materiale...

 

Også burde man betale månedlig abonnement på 49,- pr facebook-konto.

 

Mulighetene er mange...

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn med alle bedrifter da? At de vil tjene så mye penger som mulig altså?

Google er litt av ett unntak, de tenker litt på hva som er bra for weben og gjør valgene deretter...

Greit å prøve å ha ett marked om 5-10 år fram i tid for eksempel, siste gang vi så dette fra Google så var det avtalen de har med Mozilla angående FireFox.

Hadde de vært Microsoft eller lignende så hadde de kansellert avtalen i ett forsøk på å ta livet av Firefox eller Mozilla og promotere sin egen Chrome.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har firma som driver og promoterer for tingene sine ved å kjøpe spalteplass som kommer øverst på min FB, så gjør jeg kort prosess og fjerner det firmaet som holder på sånt. Synes det er altfor mye reklame fra venner som det er om hva de selger på jobben sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette må da være begynnelsen på slutten for FB...

 

Heller tvert imot! Å få på plass større inntektskilder er nettopp hva som vil sørge for videre drift og vekst i fb fremover. Å leve på "kun annonser" er nok det som kan ta livet av selskapet.

 

 

Dette gjør jo statusoppdateringen til en annonse, det er ikke annet enn å utvide tilbudet som atl er der i dag.

 

Forskjellen er at om den ikke er merket som noen annonse, så det blir i så måte en ninja-annonse.

 

 

Hadde vært artig om noen gikk motsatt vei og betalte for å få medlemmene til å gi innhold. Avisene har tross alt levd godt selv om de må betale journalistene for det de skriver - fremfor å kreve at journalsitene betaler for å få lov å skrive...

 

Betalte statusoppdateringer burde nok blitt merket som annonse (noe det vel også blir, om jeg forstår rett). :)

Lenke til kommentar

Er jo en grunn til at jeg la annonser under Anførselstegn ;-) , men utvilsomt var det for å markere at det kan være mye annet som ikke nødvendigvis vil være annonser.

Dette er jo selvsagt ekstrainntekter, men det er jo tydelig at FB nå i det siste har vist tegn til at det kommer med flere muligheter for selskaper å nå fram til kundemassene, jeg antar også at det kan komme på plass teknologi som er tett tilpasset mobile enheter osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Noen som tror noen av disse kan bli en realitet? =P

 

Att köpa likes går redan att göra på www.fblikes.se/no. Jag prövade att köpa likes till min facebook-sida och det fungerade bra. Ja har sett att de även har lanserat hemsidan på norska där man kan köpa facebook "likes" för norska kronor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...