Gå til innhold

2560 x 1440 Skjerm?


Synesis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. GTX 480 vil ikke dra spill på så veldig høy oppløsning.

 

2. Skal du ha en gaming skjerm anbefaler jeg deg en 120hz skjerm. Jeg har en SAMSUNG S23A700D, og er strålende fornøyd med den :D Det er godt bilde og funker kjempe bra i spill(alt er så utrolig smooth). Eneste som kanskje trekker litt ned er glossy skjerm, men er ikke noe problem med mindre du sitt ute.

 

PS: Ny bruker, siden den andre ble hacka.

Lenke til kommentar

Prisklasse?

Ikke over 5k

 

1. GTX 480 vil ikke dra spill på så veldig høy oppløsning.

 

2. Skal du ha en gaming skjerm anbefaler jeg deg en 120hz skjerm. Jeg har en SAMSUNG S23A700D, og er strålende fornøyd med den :D Det er godt bilde og funker kjempe bra i spill(alt er så utrolig smooth). Eneste som kanskje trekker litt ned er glossy skjerm, men er ikke noe problem med mindre du sitt ute.

 

PS: Ny bruker, siden den andre ble hacka.

Leita nu egentlig etter en skjerm som har større oppløsning enn FullHD :p Har allerede en skjerm som fungerer ok til spilling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En stemme til for Dell U2711. Glimrende skjerm til alle oppgaver. Som allerede nevnt vil ikke en GTX 480 klare seg særlig godt i krevende spill ved 2560x1440, så om du spiller mye bør du ta høyde for en snarlig oppgradering av skjermkort også.

Endret av Agrippa
Lenke til kommentar
Har selv U2711, og det er en fantastisk skjerm med unntak av en ting; Anti-glare belegget gjør at den konstant føles skitten, som om det er et lag med støv på skjermen.

 

Dette varierer veldig fra person til person - jeg har aldri engang tenkt i de baner så lenge jeg har brukt skjermen. Det beste er selvsagt å forsøke å finne en eller annen skjerm med heftig anti-glare behandling og se hva man selv synes.

 

Når det er sagt er jeg sikker på at Samsungs PLS-skjermer er ypperlige og trolig de jeg ville ha valgt selv i dag, men da først og fremst på grunn av den innebygde USB3-huben.

Endret av Agrippa
Lenke til kommentar

Arni, det kommer kanskje ann på hvilken person som spiller, noen merker det mer, andre ikke, og noen har ikke så store krav.

 

Har selv U2711, og det er en fantastisk skjerm med unntak av en ting; Anti-glare belegget gjør at den konstant føles skitten, som om det er et lag med støv på skjermen.

De nye samsung PLS skjermene skal visstnok ikke ha dette problemet og får derfor min stemme:

http://www.prisjakt....t.php?p=1155893

Hadde jeg kjøpt skjerm i dag er dette hva jeg hadde valgt.

Den nye skjermen fra Samsung (S27A850T/D) ser bra ut på papiret, men den er dessvere ikke helt perfekt den heller. For det første så yter USB3 porten enda dårligere enn USB2, det er masse rapporter på nett at det er baklys lekkasje på mange skjermer, noen har, andre ikke, og responsen (input lag) er litt høy for gamere. Ellers er PLS og IPS ganske likt.

 

INPUT LAG, på de forskjellige skjermene:

Class 1) Less than 16ms / 1 frame lag - should be fine for gamers, even at high levels

Class 2) A lag of 16 - 32ms / One to two frames - moderate lag but should be fine for many gamers. Caution advised for serious gaming and FPS

Class 3) A lag of more than 32ms / more than 2 frames - Some noticeable lag in daily usage, not suitable for high end gaming

 

input_lag_1.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

U2711 er en glimrende skjerm, så lenge du ikke skal spille på den. For responstiden er så høy at man får følelsen av å være full når man spiller på den.

 

Eh, javel... Det spørs vel hva man spiller, tror du ikke? Eller har den for mye lag til Solitaire, Mahjong og Minesveiper også? For min egen del spiller jeg stort sett kun ting som Elder Scrolls, Total War og Fallout, hvor jeg ikke merker noe til lag i det hele tatt. Ikke alle som spiller er twitchere vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...