Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

All overklokk er verdt det synes jeg :D

 

4600mhz på 3930k er ofte perfekt i forhold til volt/mhz, For å komme opp på 47-48 må man ofte bruke en del mere volt.

 

Under 1.4v er også greitt nok synes jeg på 3930k. Selv har jeg 1,36v på min @4800. Ja jeg har testa flere 3930k :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Det kommer vel ann på temps du får på den og om du syns de er ok.

 

Max temp 81 i IBT og Prime95. Idle er 35-45 elns. Gaming er alt fra 50-70C.

 

 

All overklokk er verdt det synes jeg :D

 

4600mhz på 3930k er ofte perfekt i forhold til volt/mhz, For å komme opp på 47-48 må man ofte bruke en del mere volt.

 

Under 1.4v er også greitt nok synes jeg på 3930k. Selv har jeg 1,36v på min @4800. Ja jeg har testa flere 3930k :p

 

Synes jeg også. :D

 

Jeg følte at 4,6 GHz hørtes litt mer E-Penis ut også enn 4,4 GHz, haha. :laugh:

Tror nok jeg satser for 4,6 GHz da ettersom at det er bare 0.02V ekstra man snakker om her. Tempen holder seg pent også på en 80C. Går over til åpen kjøling til sommer, håper da jeg kanskje kan "naile" en 5 GHz da.

 

Føler du var utrolig heldig med brikken der gitt... Hadde håpet på en skikkelig super brikke da men... Jaja, får jeg bedre kjøling så skal den nok gå så bra så. :)

 

 

Jeg lurer på hvor mye jeg får overklokka i5'en med en hyper 212s :hmm: Ny rekord, here i come! :laugh:

 

Du kan nok "naile" en 4,0 GHz kanskje? Har ingen erfaring eller peiling på Hyper 212S men du må bare teste.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Fått testet enda??

Ja, fikk forsøkt oppsettet du skisserte, men maskinen lot seg ikke boote opp. Skulle gjøre et forsøk på å hente ut noen screenshots fra BIOS, men grunnet defekt USB-pinne uteble det.

 

Har per nå ingen andre RAM-brikker å teste med, men tenker å forsøke med litt mindre RAM i morgen og prøve videre. Mistenker at det enten er HK (grunnet bug med multiplier), RAM eller i verste fall CPUen.

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Høyeste temp jeg har nådd med 3570K'en og Hyper 212s uten overclock er 48 grader. Så skal jeg teste normal bruk i morgen med 4GHz. osv til 4.5Ghz, er jeg heldig og har fått en god chip, kan det hende jeg presser den til 5GHz hvis mulig. Med mindre man trenger fase kjøling da, eller om jeg må sette opp vannkjøling :p

Lenke til kommentar

Høyeste temp jeg har nådd med 3570K'en og Hyper 212s uten overclock er 48 grader. Så skal jeg teste normal bruk i morgen med 4GHz. osv til 4.5Ghz, er jeg heldig og har fått en god chip, kan det hende jeg presser den til 5GHz hvis mulig. Med mindre man trenger fase kjøling da, eller om jeg må sette opp vannkjøling :p

5ghz på 212S skal bli en real utfordring tror jeg :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

744e788d6272e8c31f2b.png

 

Tempen under BF3 på 4,4 GHz. Dope or nope som jeg skrev i den andre tråden? Er det en temp jeg kan kjøre i lengre tid? Vil helst ikke kjøre noe som kan skade CPU'en i lengre tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...