Gå til innhold

[Løst] Ny kraftig PC, Gaming og HD-video og bilde redigering! :)


Anbefalte innlegg

Jeg og noen andre tokk en test for en litten stund siden, da testet vi ZOTAC GTX 560 Ti og SAPPHIRE RADEON HD7850

Akkurat nå har vi bare testet Battlefield 3:

FPS

Skjermkort Min Avg Max

560 Ti 40 55 70

7850 48 65 100

Det ble testet på 1920 X 1080

 

Systemet testet på:

i5 2500K

8 GB Ram

Seagate Barracuda 1 TB

Corsair Force Series 3 60 GB SSD

Corsair HX 650 W

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og noen andre tokk en test for en litten stund siden, da testet vi ZOTAC GTX 560 Ti og SAPPHIRE RADEON HD7850

Akkurat nå har vi bare testet Battlefield 3:

FPS

Skjermkort Min Avg Max

560 Ti 40 55 70

7850 48 65 100

Det ble testet på 1920 X 1080

 

Systemet testet på:

i5 2500K

8 GB Ram

Seagate Barracuda 1 TB

Corsair Force Series 3 60 GB SSD

Corsair HX 650 W

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

 

det hørtes bra ut! jeg tar iallefall sapphire HD7850 OC 2GB

 

men her er lista, og skal bestilleidag! :) alt passer og slik ? :D

http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1092912&su=0DEC9F4E-443E-46B0-B82C-E67939579711

 

men går dvd leser fra xp modell til denne modellen ? eller må jeg kjøpe ett nytt ? dvd leser? (optisk enhet)

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

det som er at faren min har ikke en snøring om data, men æ veit heller ikke kordan jeg skal skjekke det. men er det lett å finne ut? kan man se det utsiden at det er SATA tilkobling?

 

Edit: men i såfall kan du finne en den billigste, (ikkebluray) dvd leser? æ trenger egenli den kunn til w 7 instalasjon egenlig..

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

Bilde under viser forskjellen:

 

Nederst = Sata

Øverst = IDE

 

Sorry, leste en eldre post...

 

Du kan se på inngangen bak på dvd-leseren om den er ide eller sata. Google sata så ser du hvordan en slik inngang ser ut

 

takk, da ska æ prøv å spørr faren min om han kan skjekk det der ;)

Lenke til kommentar

det som er at faren min har ikke en snøring om data, men æ veit heller ikke kordan jeg skal skjekke det. men er det lett å finne ut? kan man se det utsiden at det er SATA tilkobling?

 

Edit: men i såfall kan du finne en den billigste, (ikkebluray) dvd leser? æ trenger egenli den kunn til w 7 instalasjon egenlig..

 

Nei man må inn i PCen og sjekke, tilkoblinga er bakpå. Hvis du har noe som helst mulighet til å sjekke så er Sata da det er en liten kabel og en litt større kabel. Hvis det ikke er Sata er det en liten kabel og en veldig bred og nesten helt flat kabel.

 

Edit: så ikke at MariusJS hadde skrevet noe jeg...

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Føler at jeg maser sikkelig mye nå :p

 

men en ting om skjermkortet,

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=745756

denne er Overclokket,

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=745752

Denne er "standaren"

 

Men den skjermkorte som er overklokka, er den sånn heletiden eller overklokken den automatisk? det er ikke noe jeg må styre selv ang. overklokkinga på skjermkorte, for det vil jeg unngå med det første! :p

Lenke til kommentar

Definitivt. Slikt er enkelt å gjøre selv, som allerede er påpekt. Med dagens teknologi skal mye gjøres galt for at noe skal bli ødelagt. Dessuten oppnår du ikke merkbar økning i ytelse. Da må du drive med vannkjøling eller ha gleden av å eie Asus' DC2-kort

Lenke til kommentar

Nei, jeg tør påstå at du ikke gjør det. Fabrikk-oc pleier vel å ligge på rundt 50MHz over standard. Det er ikke nok for at du merker det noe særlig. Det er mer et salgstriks enn ytelsesbidrager. Jeg hadde heller spart de 300 kronene og brukt de på noe annet imo.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...