provolone Skrevet 28. mai 2012 Skrevet 28. mai 2012 hei kan man bare flytte en brikke fra en bil til en annen?
Hotel Papa Skrevet 28. mai 2012 Skrevet 28. mai 2012 Brikken er vel "programmert" til den opprinnelige bilen, altså den er matchet med reg.nr. Vet ikke hvordan det er å flytte den over i en annen bil da? Første treff på google: http://www.autopass.no/Bruk+av+autopass/Om+brikken
provolone Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Skrevet 28. mai 2012 takk! brikken er knyttet opp til reg nr på bilen
gxi Skrevet 28. mai 2012 Skrevet 28. mai 2012 Du logger bare inn på nettsiden til bomselskapet og bytter bil på brikken. Det er veldig enkelt, men det må gjøres FØR du setter brikken i den andre bilen.
Sheldon C Skrevet 29. mai 2012 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tror ikke bommene sjekker brikken mot registreringsnummer. Hvis du kjører gjennom en bom med gyldig brikke så er vel alt greit?
Notelitten Skrevet 29. mai 2012 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tror ikke bommene sjekker brikken mot registreringsnummer. Hvis du kjører gjennom en bom med gyldig brikke så er vel alt greit? Jeg er ganske sikker på at de gjør det, mener å ha blitt fakturert for å kjøre med feil brikke.
Sheldon C Skrevet 29. mai 2012 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tror ikke bommene sjekker brikken mot registreringsnummer. Hvis du kjører gjennom en bom med gyldig brikke så er vel alt greit? Jeg er ganske sikker på at de gjør det, mener å ha blitt fakturert for å kjøre med feil brikke. Fikk du bot?
Notelitten Skrevet 29. mai 2012 Skrevet 29. mai 2012 Neida, fikk en vanlig regning for hver passering. Er ikke helt sikker, men mener å har opplevd dette.
Sheldon C Skrevet 29. mai 2012 Skrevet 29. mai 2012 Ok, kanskje det stemmer. Jeg trodde ikke at bommene hadde teknologi til å lese nummeret maskinelt, men at de tar bilde av biler som ikke har gyldig brikke og at disse bildene må gjennom manuell behandling. Men mulig jeg tar feil?
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2012 Skrevet 29. mai 2012 Om en bil er stjålet, så kan vel politiet se hvis den passerer disse automatiske bommene?
peacee Skrevet 29. mai 2012 Skrevet 29. mai 2012 (endret) stikk innom en esso stasjon og skriv et skjema om bytte av bil men du beholder samme brikke. jeg jobber med dette hver dag så vet hva jeg sier du kan kjøre med den uten og bytte nummer helt til du havner under en av di tillfelige valgte i kontrollen dems. og da blir det bot pluss at brikka blir deaktivert! så enter gå på esso eller logg in på nettsiden autopass.no og bytt nummer før du fortsetter å kjøre Endret 29. mai 2012 av xcorehc
Sheldon C Skrevet 30. mai 2012 Skrevet 30. mai 2012 Ok, da er det altså ikke maskinell kontroll av skilt mot brikke, kun manuelle stikkprøver. Men jeg forstår ikke hvorfor dette gir grunnlag for bøter? Bomselskapet taper vel ingenting på at du har byttet bil..
peacee Skrevet 30. mai 2012 Skrevet 30. mai 2012 nei systemet dems er jo helt på trynet men er vel fordi det ikke skal bli stjålet brikker. f.eks brikka di blir stjålet så blir en bil kontrolert mot bilnummer. men det er feil nummer altså antagelighvis er brikka stjålet så dem vil da få bot ingen maskin kontroll. maskinen dems registrerer bare at du kjørte igjennom med et bilde av bilen og skiltnummer. så kan tu taes ut til og bli sjekka.
Prusk Skrevet 30. mai 2012 Skrevet 30. mai 2012 Du kan skrifte dette selv på nettsidene deres. Jeg tar med meg brikka når jeg selger bilen, og det tror jeg alle andre også gjør?
Sheldon C Skrevet 30. mai 2012 Skrevet 30. mai 2012 nei systemet dems er jo helt på trynet men er vel fordi det ikke skal bli stjålet brikker. f.eks brikka di blir stjålet så blir en bil kontrolert mot bilnummer. men det er feil nummer altså antagelighvis er brikka stjålet så dem vil da få bot Dette kan ikke være en stor problemstilling...at noen stjeler brikker og benytter de i sin egen bil? Da kan ikke intelligensnivået være særlig høyt
turbo911 Skrevet 20. juni 2012 Skrevet 20. juni 2012 Vi har kjørt gjennom bommen flere ganger med en annen bil en den den egentlig er registrert på. Ingenting skjedde!!
peacee Skrevet 11. juli 2012 Skrevet 11. juli 2012 nei som regel ikke er ikke ofte dem har kontroller
agvg Skrevet 11. juli 2012 Skrevet 11. juli 2012 Og har man flere avtaler så pass på og få nye brikker hvis du sier opp den opprinnelige avtalen som du fikk brikkene på, det er såpass idiotisk at det blir masse ubehag i og med man da kjører med ugyldige brikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå