Gå til innhold

Månedens anbefalte iPhone- og iPad-spill (iPad, iPhone)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig, kjedelig, kjedelig. Byttet ut iPoden min med en gamlere variant, men hvis dette er spillene som fortjener omtale, går jeg åpenbart ikke glipp av noe.

 

Synd du ikke fant noe du likte denne måneden. Er det noe spesifikt du savner, eller synes du utvalget generelt er svakt?

 

Så ble jeg også litt nysgjerrig: Hvorfor bytte en nyere iPod med en eldre variant?

Lenke til kommentar

Nei, mente det ikke negativt mot artikkelen på noe vis. Har fulgt lite med på iOS-spill i det siste, så jeg vet ikke hva som rører seg, men synd hvis plattformutvalget er såpass svakt som denne artikkelen gir inntrykk av.

 

Jeg byttet iPod med broren min som faktisk spiller på den, der jeg stort sett brukte den på dockingstasjon. Spillinteressen er sjokkerende lav for tiden, men kanskje jeg investerer i en iPhone hvis det skulle ramle noen mynter min vei.

Lenke til kommentar

Oppdaget selv Wings of Valor forrige uke, og har sittet med det siden. Utrolig gøy å gjenoppleve gamle spill man helt hadde glemt! Er dog enig i at det kan være en utfordring å lande - det tok meg en stund før jeg husket hvordan spillet fungerte. Det kan være litt frustrerende i lengden å gang på gang måtte lande og laste inn nye bomber, men spillet har likevel holdt meg underholdt i over en uke nå. Det er ikke gale for 14 kr.

 

Det jeg savner er derimot en mulighet til å gjenta et brett dersom man ikke er fornøyd med scoren (man mister "valor points" dersom man krasjer). Forhåpentligvis kommer det i en oppdatering.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen er et godt eksempel på at karakter ikke lenger har mye mening. Nesten alle spillene får 7 eller 8. Karakteren 8 skulle tilsi et ekstremt godt spill (9 fantastisk, 10 EPISK!). Dette gjør det vanskelig å finne de som faktisk skiller seg ut. Ja, man leser selvsagt omtalen og danner seg et bilde. Men ved mange omtaler så oppfatter man at tester synes det er et helt ålreit spill og da er det en 5'er, og ikke 7!

Vet dette har blitt diskutert til døde, men det var bare så ekstremt synlig her. Alle spillene var utrolig nok mer eller mindre akkurat like fantastiske. Et episk spill ved denne karaktergivingen må jo få 15 i en 1-10 skala :p

 

Når det er sagt, så legger jeg ikke all skyld på deg, Audun. Du er jo et offer for systemet. Hadde du faktisk gitt 5 til et ålreit spill hadde det nok blitt ramaskrik.

 

Lenke til kommentar

Denne artikkelen er et godt eksempel på at karakter ikke lenger har mye mening. Nesten alle spillene får 7 eller 8. Karakteren 8 skulle tilsi et ekstremt godt spill (9 fantastisk, 10 EPISK!). Dette gjør det vanskelig å finne de som faktisk skiller seg ut. Ja, man leser selvsagt omtalen og danner seg et bilde. Men ved mange omtaler så oppfatter man at tester synes det er et helt ålreit spill og da er det en 5'er, og ikke 7!

Vet dette har blitt diskutert til døde, men det var bare så ekstremt synlig her. Alle spillene var utrolig nok mer eller mindre akkurat like fantastiske. Et episk spill ved denne karaktergivingen må jo få 15 i en 1-10 skala :p

 

Når det er sagt, så legger jeg ikke all skyld på deg, Audun. Du er jo et offer for systemet. Hadde du faktisk gitt 5 til et ålreit spill hadde det nok blitt ramaskrik.

 

Nå er jo dette først og fremst en artikkel med anbefalinger, og jeg ønsker ikke å anbefale spill jeg føler er dårlige. Det er den største grunnen til at vi holder oss på den positive siden av skalaen i akkurat dette tilfellet. :)

 

Jeg er ikke fremmed for å inkludere spill som jeg føler fortjener en 5/10 (det vil si et "middelmådig" spill i følge karakteroversikten vår) på en dårlig måned, men det tror jeg også er smertegrensen i en slik artikkel.

 

Det med systemet og dets problemer er, som du sier, en gammel og viktig diskusjon – ikke bare for spill, men for anmeldelser av alle kulturprodukter – og jeg er enig i at mange er løsslupne med de høyere tallene. Samtidig er det vanskelig å ikke peke ut at de virkelig dårlige og middelmådige spillene er de som fortjener dårlige karakterer. Dessverre blir disse gjerne ikke prioritert, siden vi lar anmelderne selv plukke ut spillene de ønsker å anmelde. De fleste frilanserne tar da naturligvis ikke på seg spill de ikke ønsker å spille.

 

Jeg forsøkte i fjor å ta på meg en del spill jeg enten ikke hadde hørt om eller forventet var dårlige, for å vokse personlig som spillsynser. Selv føler jeg dette fungerte godt, og jeg prøver fremdeles å raske over elendige spill når jeg får tid for å holde det kritiske barometeret vedlike. Jeg tenker slik: Hvordan kan man vite hva som egentlig er godt før man har spilt det virkelig dårlige?

 

Dersom du føler at karakteren en anmelder gir ikke reflekterer teksten i anmeldelsen er dette helt klart viktig, og jeg oppfordrer deg til å si fra om det. Dette er selvfølgelig litt vanskelig for både deg og anmelderen, siden alle har ulike assosiasjoner til hva tallkarakterene representerer. Det holder da ikke å bare fortelle at du føler at teksten og karakteren ikke hører sammen, men peke ut hvorfor det du føler det er slik. Jeg, personlig, ville ha satt pris på en grundig kritikk av misforhold mellom karakter og tekst i en av mine anmeldelser, og ville ha tatt dette til etterretning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...