TCi Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Skrevet 11. juni 2012 Jeg tenkte å høre litt om hvordan dere foretrekker forumstruktur på spillsider. Er det greit å ha få underforum, eller er det noen som ønsker flere fordelinger? Primært er det det første jeg ønsker på spillbits, for det er lettere å få kontakt med en brukermasse som befinner seg på få lokasjoner. Å spre det rundt slik som dette forumet er for rotete for min del. Noen meninger her? Holder på tiden med designet til nettsiden nå. Forsiden nærmer seg iallefall.Sekai-ichi er til nå interessert i å sette opp siden vår, men for tidlig å si noe spesifikt her. Godt å se at det er litt respons på dette. 1
Sekai-ichi Skrevet 11. juni 2012 Skrevet 11. juni 2012 Kan anbefale Vanilla, Stack Exchange eller Reddit forum. Da vil alt være på forsiden på en ryddig måte. (Altså forum-forsiden, ikke forsiden-forsiden), men kan enda lett filtreres etter kategori og liknende. 1
TCi Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Skrevet 11. juni 2012 Ja, ikke dum den ideen. Usikker på om det er en forumprogramvare som tilbyr filtrering på en god måte. IP Board kanskje. Absolutt noe verdt å undersøke.
Sekai-ichi Skrevet 11. juni 2012 Skrevet 11. juni 2012 Altså, de tre jeg nevnte tilbyr filtrering =P IP Board er enda laget rundt ideen at forumet trenger avdelinger, men det finnes ting man kan gjøre der og for å lure frem ønsket visning.
TCi Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Skrevet 12. juni 2012 Heh, beklager. Sjekket ikke de. Har nå sett på dem og i hvertfall Vanilla virker lovende. Eneste jeg er skeptisk til er hvor ulikt det er andre forum som mange nok er vant med. Spørs hvor "skremmende" det er i forhold til å holde seg til en standard. Selv om mange forum er laget for mer trådet oppsett, er det ikke noen hinder for å arbeids seg litt rundt det. Kommer til å se enda nærmere på disse uansett og ta en vurdering i lag med flere løsninger.
Jakoozie Skrevet 12. juni 2012 Skrevet 12. juni 2012 Interessant. Liker tanken på å starte enda en spillside i Norge, som er mer community-basert. Gjerne litt sånn som Giantbomb. Det de er flinke på er som noen nevnte å gi siden et personlig preg. Dette gjør de både gjennom podcaster, videoer og så enkle ting som at hver artikkel de skriver har et personlig preg, og de får skrive på den måten de ønsker. Jeg kan sikkert vær med å bidra hvis du skulle ønske en sporadisk nyhetsskribent/anmelder. Men som mange sier, slike ting som dette krever mye arbeid. Synes forresten det med at flere anmelder det samme spillet er en interessant idé. Det er flere måter å løse dette på, vi diskuterte faktisk dette innad i Spillverket-redaksjonen før siden ble lagt ned. Er kanskje ikke nødvendig å ha det på alle spill, og det er nok ikke nødvendig å skrive flere fulle anmeldelser. Men en slags "second opinion" i slutten av anmeldelsen kunne vært kult. Dette kan kombineres med detaljerte profilsider for hver av skribentene, hvor folk kan finne ut hvilke sjangre de forskjellige anmelderne liker best, og eventuelt hvilke spill de liker. Når det gjelder podcast er det litt vanskelig å bare slenge sammen noe. Det er ytterst vanskelig å finne underholdende nok folk, som har god nok kjemi seg i mellom. Kanskje det hadde vært en idé å opprette et samarbeid med en eksisterende podcast? Aner ikke om de er interessert, men Rad Crew er en veldig populær og proff norsk podcast. (http://www.radcrew.net)
TCi Skrevet 13. august 2012 Forfatter Skrevet 13. august 2012 Hei! Jeg er nå tilbake i fra ferien og er klart til å planlegge mer av siden. Forhåpentligvis får jeg ferdiggjort designskissen i løpet av noen uker. Kan de som er interessert i å være med gi meg en PM? Dette er dessverre ikke noe betalt arbeid. Forhåpentligvis kan vi få det til etter hvert.
fenele Skrevet 13. august 2012 Skrevet 13. august 2012 - Skal være fokusert på brukerne - involvere seg med dem. Også framheve deres innhold på siden (blogger, diskusjoner, etc). Muligens også ta spillkvelder i lag med dem. - Alle plattformer, men mest fokus på PC og stuekonsoller - Hva som skjer i esport scenen - Ha artiker om teknologien bak spill - Opprette et kalendersystem for brukerne. Varsel når spillsesjoner starter og oversikt når ting skjer. - Podcast etter hvert, kanskje også direktesendt med video - Streaming av spill og turneringer etc Gode punkter. Er interresert hvis dere trenger en sporadisk skribent/forum mods etc.
TCi Skrevet 8. september 2012 Forfatter Skrevet 8. september 2012 Beklager veldig liten aktivitet her. Vi har fått en litt treg start og håper å få etablert oss mer framover nå. Har selv også vært litt bak et jernteppe designmessig. Men i dag løsnet det litt så kanskje vi har noe å dele om ikke altfor lenge. Kan ikke dele konseptet ennå dessverre. Selv har jeg veldig lyst å begynne å få ut innhold også. Men føler at vi først får oss et godt grunnlag. Fram til ut oktober er jeg relativ opptatt. Holder for tiden med å planlegger LAN i oktober. Har laget nettside, opprettet streamingoppsett og planlagt produksjon. For en ukes tid siden produserte jeg en onlineturnering for området her. Dette er også noe jeg håper å få til med spillbits.no etter hvert. Håper virkelig at de som har vist interesse her ikke har gitt opp. Jeg er veldig giret og har en del planer for siden. Startfasen er dessverre litt mer langvarig enn jeg håpet på. Om noen ønsker å ta del i det så er det bare å sende meg en PM. Henger ikke så veldig mye på dette forumet lenger, så det er den sikreste måten å få tak i meg. Når det gjelder siden ser jeg at det er et veldig stort tomrom for den type siden jeg ser for meg. Føler dagens spillsider altfor lett blir PR motorer til de store selskapene og glemmer alt det andre. Nemlig brukerne og det som skjer i fellesskapet.
TCi Skrevet 10. september 2012 Forfatter Skrevet 10. september 2012 Om vår mulige webutvikler er med så er vi snart i boks. Vet mer om ca. 3 ukers tid. Om han bestemmer seg så er det full kjør for prosjektet. Mulige lanseringsdato månedskiftet oktober/november. Har fått dokumentert det som trengs for siden, og en plan framover. Logo er snart i boks også. Stay tuned!
TCi Skrevet 12. september 2012 Forfatter Skrevet 12. september 2012 Logoen vår blir avslørt på mandag, neste uke
Lakus Skrevet 12. september 2012 Skrevet 12. september 2012 Spennende prosjekt! Har ikke så mye nyttig å tilføye akkurat nå, men håpet mitt er at dere ikke vil ta dere selv så høytidelig og vil omfavne andre deler av spillpressen også. Sider som kun dreier rundt sin egen akse er for min del lite interessante.
TCi Skrevet 12. september 2012 Forfatter Skrevet 12. september 2012 (endret) Det er nok mulig at målet med siden kanskje overskygger det faktum at det er en nyhetsside også. Ønsker bare at vi kan klare å levere regelmessige oppdateringer, samtidig som vi kan levere en mer brukerfokusert side. Brukere og esport er noe som blir ganske viktig - og er det også globalt. Svært få spillsider ser ut til å sette fokus på dette. I starten tror jeg nok at vi vil være en relativ normal spillside. Jeg kommer helt klart til å ta bekymringen din til vurdering Endret 12. september 2012 av TCi
TCi Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 Pga. dårlig kommunikasjon med den utvikleren som hadde vist interesse så sitter vi nå igjen med ingen utvikler. Veldig synd, så vi er på utkikk etter noen andre. Hadde håpet å få dette prosjektet i gang og klart til november, men det blir nok vanskelig. Om du kjenner til noen eller kanskje kunne tenke deg selv å være med, så ta kontakt på pm. Jeg henger ikke på dette forumet noe spesielt lenger, så det er tryggest
TCi Skrevet 4. november 2012 Forfatter Skrevet 4. november 2012 Inntil videre ser det ut til at jeg alene må begynne å kode siden. Dette vil ta en del tid, da jeg ikke er så kunnskapsrik rundt koding av sider. Har mange planer her men dessverre kan det ta tid før de kommer i gang. Om noen kunne tenke seg å være med å lage en skikkelig spillside så ta kontakt. Akkurat nå ser det ut til at det blir en nødløsning med en simpel side som kan begynne å skape et fellesskap.
TCi Skrevet 12. november 2012 Forfatter Skrevet 12. november 2012 (endret) CMS og forum er nå på plass. Holder for tiden på å skinner til siden, og har kommet godt på vei. Løsning; Wordpress og Vanilla Forum. Ser lovende ut så langt. Kunne godt tenke meg hjelp til å skinne, så om noen som kan css/html så ta gjerne kontakt. Setter pris på hjelp, siden jeg ikke er så god på emnet. Forumet er kanskje 80% skinnet, mens forsiden ligger på rundt 10-20%. Funksjoner og integrering er snart klar, bare noen få ting igjen som jeg trenger å se på. Endret 14. desember 2012 av TSP Tråden er stengt. For eventuelle spørsmål eller reaksjoner, ta kontakt med administrator TSP eller Zeph
Anbefalte innlegg