Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slitsom svigerfar.


Anbefalte innlegg

Jeg hadde utvilsomt tatt det opp med kjæresten min, først og fremst

 

 

Tja, ser ikke helt for meg hva det kan gjøre for å bedre situasjonen.

 

Tror også det er en god mulighet for at hun blir dritsur og nekter å innse at faren er så barnslig og usikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er ikke dama heller noe å spare på vil jeg påstå. Hvis foreldre skal være en del av fremtiden deres (noe som er ganske naturlig), må du også komme overens med de. Dette er noe som normalt går bra ved at alle er seg selv, men i noen tilfeller er det dårlig kjemi av ulike grunner.

 

Jeg mener at det da er barnet (dette tilfellet fruen din) til problemet(din "svigerfar") som enten skal ordne opp eller gi tips til hvordan det kan ordnes. Hvis hun bare blir sur og vrang og nekter for at dette er tilfellet, tar hun ikke din problemstilling på alvor og regnes i mine øyne som et dårlig emne for fremtiden (betyr ikke automatisk at hun er det, eller du skal dumpe henne, men absolutt et stort minus!)

 

For min del er godt forhold til svigerforeldre veldig viktig, jeg kunne ikke vært i et forhold hvor det ikke virket (så lenge min kjæreste hadde et godt forhold til sine foreldre)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde utvilsomt tatt det opp med kjæresten min, først og fremst

 

 

Tja, ser ikke helt for meg hva det kan gjøre for å bedre situasjonen.

 

Tror også det er en god mulighet for at hun blir dritsur og nekter å innse at faren er så barnslig og usikker.

 

Beklager at jeg sier det, men dama di høres ut som et kjøtthue..

 

Selvfølgelig burde hun kunne hjelpe til her, eller i det minste bli "involvert" slik at hun forstår problemet eller i det minste forstår hva du føler om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan bytte, jeg har det motsatt. Min svigerfar kommer konstant og spør om råd og tips om ting jeg egentlig ikke har peiling på, som om han tror jeg er et eller annet supermenneske...vel, jeg er jo det, men det trenger ikke han å vite.

 

Hva med å sette han på plass i skisporet da? Det vil jo selvfølgelig gi han blod på tann, men om han gang på gang "taper" så må han da til slutt innse nederlaget.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Liker forslaget med svigermor!

 

71095_318531699169_1533852_n.jpg

 

Fra spøk til revolver; når dere er alene kan du konfrontere han. Eller bare send en lyner tilbake i ansiktet hans, den bælfeite bygdehomo'n. Evt (jeg kjenner ikke den fysiske formen din), men om du ikke er så aller verst kan du jo bare knuse han i neste "fysiske konkurranse" der han påståelig er så mye bedre enn deg.

Lenke til kommentar

Hvis trådstarter skal stresse for å komme først hjem fra skiturene, kan kjæresten bli sur for det. Hvis han ikke snakker med henne om det først da.

Har trådstarter noen gang deltatt i konkurranser som han kan skryte av, eller vært på Galdhøpiggen eller andre høye fjell?

Eller en ferie han har vært på. Det går an å snakke i årevis om en ferie til Antarktis, f.eks. Svigerfaren ville sikkert blitt veldig sur hvis han stadig ble belært om forholdene i Antarktis, og hvor stilig det var å være på ferie der. Hvor mye storm det var under overfarten...

Men det er slitsomt med slike mennesker som alltid skal skryte av seg selv og opphøye seg selv, på andres bekostning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor alle i denne tråden skal lage problemer rundt hva alle andre i denne situasjonen synes.

 

Trådstarter. Vis ryggrad! Er du glad i jenta di, så bør dere ha åpen kommunikasjon! Det betyr at dere også snakker sammen om ting som plager dere til hverandre. Overført betydning: Snakk med henne om dette og si virkelig hva du mener, ikke vær en nikkedukke!

Uansett så må du ha kommunikasjon i et forhold hvis det i det hele tatt skal fungere i lengden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neste gang sier du bare "I følge datteren din, så er det i hvert fall en ting jeg er bedre på en deg.. Nudge, nudge, wink wink, know what I mean, know what I mean, say no more, say no more!"

 

Så blir det nok stille fra den kanten :tease:

 

 

We got a winner!!! (så fremt han ikke er rappkjefta og kommer med kommentaren "Ikke det jeg fikk høre sist gang..")

 

Da svarer du : Selfølgelig vil hun ikke skryte for mye av meg;) Ingen går over en super pappa;) Bare å slenge litt tilbake ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Hvorfor gjør han dette igrunn? Skjønner det ikke.

 

Høres for meg ut som at svigerfar kjører ett styring og kontroll-spill. Hans spill heter "kritiker". Veldig vanlig at folk kan venne seg til sånt, og selv være helt uoppmerksom på hvilken effekt de har på andre mennesker.

 

Jeg kan sende en "oppskrift" for håndtering av slike typer - men det får du si fra om du ønsker, så kan du få det på pm.

 

:)

Lenke til kommentar

Neste gang sier du bare "I følge datteren din, så er det i hvert fall en ting jeg er bedre på en deg.. Nudge, nudge, wink wink, know what I mean, know what I mean, say no more, say no more!"

 

Så blir det nok stille fra den kanten :tease:

 

 

We got a winner!!! (så fremt han ikke er rappkjefta og kommer med kommentaren "Ikke det jeg fikk høre sist gang..")

 

Da svarer du : Selfølgelig vil hun ikke skryte for mye av meg;) Ingen går over en super pappa;) Bare å slenge litt tilbake ;)

 

Er incest vanlig eller det noe jeg ikke tar. For disse forslagene her er direkte ekle.

Lenke til kommentar

Neste gang sier du bare "I følge datteren din, så er det i hvert fall en ting jeg er bedre på en deg.. Nudge, nudge, wink wink, know what I mean, know what I mean, say no more, say no more!"

 

Så blir det nok stille fra den kanten :tease:

 

 

We got a winner!!! (så fremt han ikke er rappkjefta og kommer med kommentaren "Ikke det jeg fikk høre sist gang..")

 

Da svarer du : Selfølgelig vil hun ikke skryte for mye av meg;) Ingen går over en super pappa;) Bare å slenge litt tilbake ;)

 

Er incest vanlig eller det noe jeg ikke tar. For disse forslagene her er direkte ekle.

 

Hehehehe, bare du som ikke tar den tror jeg;) Alltid noen som finner noe de ikke forstår å skal diskutere. Men altså, nei, ingen Incest, men en måte å si at INGEN slår en pappa i OMSORG, å det å være en pappa da vettu!

Lenke til kommentar

Neste gang sier du bare "I følge datteren din, så er det i hvert fall en ting jeg er bedre på en deg.. Nudge, nudge, wink wink, know what I mean, know what I mean, say no more, say no more!"

 

Så blir det nok stille fra den kanten :tease:

 

 

We got a winner!!! (så fremt han ikke er rappkjefta og kommer med kommentaren "Ikke det jeg fikk høre sist gang..")

 

Da svarer du : Selfølgelig vil hun ikke skryte for mye av meg;) Ingen går over en super pappa;) Bare å slenge litt tilbake ;)

 

Er incest vanlig eller det noe jeg ikke tar. For disse forslagene her er direkte ekle.

 

Hehehehe, bare du som ikke tar den tror jeg;) Alltid noen som finner noe de ikke forstår å skal diskutere. Men altså, nei, ingen Incest, men en måte å si at INGEN slår en pappa i OMSORG, å det å være en pappa da vettu!

 

Det du sa, ja. Men altså, "I følge datteren din, så er det i hvert fall en ting jeg er bedre på en deg.. Nudge, nudge, wink wink, know what I mean, know what I mean, say no more, say no more!" - Ehm, omsorg? Haha.

Lenke til kommentar

"du brukte fem minutter på å så frøet som ble din datter.

Jeg pløyer hun hver eneste kveld"

 

Nå som det er sagt så var jeg 20cm høyere og 30kg tyngre en min samboers far, men han var i det minste ikke stor i munnen med meg lenger. Å varte ikke forholdet så mye lenger heller, men av helt andre grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...