Gå til innhold

Hva synes du om Suppression i BF3?


Hva synes du om Suppression?  

24 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Suppression?

    • La det være som det er?
    • Halvere det?
    • Fjerne det helt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, for min del så kunne det vært skrudd ned noen hakk, bryr meg ikke så mye at den egentlig er der, men når skjermen er blury her ifra til helvete lenge da blir det kansje litt mye, men det er vel taktisk så eh ja.

Det kom jo en ny liten update for en liten stund siden og da fiksa de jo så man ikke kan drepe stridsvogner med 1 tv missil, nå er det den gamle disable med 1 tv så hvorfor de ikke kunne skrudd ned på suppression skjønner jeg ikke.

 

Men metro er egentlig bare ett cluster fuck map, så når man kjører sånn 64/32stk så er det jo bare å slenge på seg MGen uansett som suppression er av eller på.

Men pkp eller en anna mg med 200 skudd er jo bare episk på metro og andre maps der det er trangt.

De andre orginal mapsene(utenom b2k) er nokså trange maps så det blir mye klynge skyting og lite iq/ taktikk som er inne i bilde syns jeg, bare du får samlet alle på ett sted så er det bare å meie de ned og i de vanilla bf3 mapsene om man spiller match/pcw så er det jo den som er best til å campe som vinner, i b2k så må du faktisk bruke hode.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Tja, jeg for min del er noe usikker på hvorfor du liksom får dårligere aim når du blir skutt på, eller suppressed, suppression skal jo virke slik at man holder hode nede, ikke at det ser ut som man er på en dårlig syre trip.

Er vel noen som kan forklare det her antar jeg.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, om man henger på en MG med 200 skudd så har liksom verken suppression eller aim lite å si, det er bare å holde inne knappen også vingle litt med musa.

Men jeg syns det er litt merkelig at man automatisk får dårligere aim, greit nok om man blir beskutt så antar jeg at man blir litt nervøs så kansje soldaten skjelver i buksene?

Men det kunne vært gøy å fått en forklaring på hvorfor skjermen blir blury og hvorfor man på en måte minster aimen totalt.

 

Men det har jo blitt lettere å få slik suppression assist poeng og ribbons, som igjen fører til en medalje, men jeg veit ikke om jeg faktisk liker at de premiere slikt spill, BF3 var jo i utgangspunktet litt for noob friendly og det blir jo ikke bedre av slikt.

 

Den pollen som er på battlelog nå er skremmende syns jeg, de spør om hva som var det første spillet ditt i BF serien og det er BF3 på andre plass og BC2 på 3 plass, heldigvis så er 1942 på første plass med BF2(beste bf spillet ever, ingen diskusjon, synd det døde) på 4 plass.

Lenke til kommentar

 

Du må også legge til at du faktisk blir truffet en gang i blandt i sprayen, og ikke bare supressed, noe som gjør det enda mere umulig å treffe. Spesielt de store lmg våpnene er veldig ille. Har fått intrykk av at om de først treffer deg med et skudd så treffer de med en god del flere.

Visst du har 100-200 skudd så treffer du til slutt.ja. Trenger ikke å aime heller, er bare å pray and spray.
Lenke til kommentar

Der har de det samme problemet som jeg og mange andre har i BF3, at ingen kommer med ammo eller dropper en boks når de løper forbi.

Pluss at hadde det der vært i BF3 hadde alle vært tatt med kniv for lenge siden eller så hadde det kommet en tank eller heli å tatt de, eller en liten sniper oppi ås siden der.

Dårlig aim på begge sider der, haha, tror han på filmen fikk dårlig stat. :/

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ekstrem random bullet spread er en uting, forutenom dét synes jeg Suppression fungerer ganske godt - det tilfører mer til den taktiske delen av spillet. Bevegelser blir ekstra viktige, og dersom man blir beskutt kan man bare skyte tilbake og løpe i dekning. Men, som sagt, at kulene spres helt tilfeldig rundt selv om man sikter rett er veldig dumt. Dette er sannsynligvis en følge av at DICE har gått for den enkleste løsningen - det hadde vært mer fornuftig å gjøre det vanskeligere å sikte og/eller orientere seg enn å gjøre våpenet mer unøyaktig, men alt i alt synes jeg Suppression må være så viktig som det er i spillet per dags dato. I stedet for å gjøre spillet enklere for folk helt uten aim, bør spillet være vanskeligere for de som bare løper rundt som tullinger og enklere for de som klarer å sikte på og treffe fienden til tross for at skjermen er uklar og det er vanskelig å sikte.

 

Ingen klarer å motvirke random bullet spread. To stykker kan stå og skyte på hverandre på 20 meters hold uten at noen treffer hverandre før begge må lade om. Dersom DICE hadde tatt til fornuft, etter min mening, så hadde de fjernet (mesteparten av) økningen i kulespredningen og heller funnet på noe annet. Personlig kunne jeg tenk meg at skjermen ble mørkere (slik den blir når man beveger seg ut av kartet), samtidig som siktet blir vanskeligere (her er det mange muligheter, f. eks. endring av sens/mouse acc., økt tid fra man finner frem våpenet til man sikter).

 

Det er en del folk som ønsker å fjerne all random bullet spread, men noe kulespredning er nødvendig. Dersom man fjerner all rekyl vil man likevel aldri treffe samme punkt hele tiden, ingen våpen er 100% nøyaktige og ingen kuler er 100% like, og alle som har sett Shooter vet at på litt avstand må man regne med vindhastighet, lufttrykk og -fuktighet og til og med jordrotasjon for å vite hvor kulen kommer til å treffe. Dessuten bør et spill som Battlefield 3 heller belønne god taktikk enn god aim, dette tror jeg de fleste vil si seg enige i.

 

I tillegg bør det gjøres noe med Suppression assist, hvorfor dette ikke kan differensieres på lik linje med Kill assist, det skjønner jeg ikke. Ulike våpen Suppresser ulikt, akkurat som det er ulik skade fra våpen til våpen. Suppresser man 42%, bør man få 42 poeng (eller muligens bare 21, eventuelt opp til 50 pluss en bonus på 50 dersom man alene suppresser noen 100%), men til forskjell fra Kill assist bør to spillere til sammen kunne få poeng for 200% Suppression, til tross for at fienden ikke ble mer enn 100% suppressed. Support-klassen skulle muligens også fått en ekstra bonus for Suppression, det er tross alt en del av jobben deres å legge ned dekningsild.

 

Kort sagt (tl;dr) mener jeg at Suppression må bli enklere for gode spillere å takle, uten å gjøre Suppression noe mindre viktig for spillets gang. Spillet må bli mindre tilfeldig, men vanskelighetsgraden bør være slik den er. Man får alt for mange poeng for Suppression, dette kunne vært mer fornuftig. Derfor stemte jeg for "halvering" av Suppression, selv om jeg egentlig mener at Suppression bare trenger en kraftig justering.

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...