Gå til innhold

Real Money Auction House - Diablo 3 er 100% Pay2Win.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg tilgang til RMAH, er den tilgjengelig i Norge? Får bare opp "gullpengeversjonen", og har ingen andre alternativer.

Oppe til høyre i AH så skal det stå "EURO" eller noe sånt. trykk på den så byttes den til Euro fremfor gold.

 

Du må ha authenticator lagt til på kontoen din for at det skal gå. Du legger den til på www.battle.net

Lenke til kommentar

Entusiaster kommer aldrig å vil neppe aldri alene være nok til å klare opprettholde massive overskudd slik som vi ønsker at det skal være.

 

Å om du ser på diskusjons tråden (ikke vondt ment) så ville Diablo 2 standard i diablo 3 fått hele spillet til å floppe megascale, ikke ei levendes sjel ville brydd seg fnatten av hvor vanskelig det ville vært. ville jeg iallefall tro.

 

Å ettersom de som ikke kan spille hele tida, eller har lyst å spille konstant hele tia, så er det ikke i entusiast satsing på nisje produkter pengene ligger.

 

Ser fremdeles ingenting vondt med RMAH, spesielt ettersom det ikke er nødvendig i det hele tatt. Men så er det jo alle med 0 snøring om "The old days" som griner fordi det å farme 3 dager x 4 timer er for mye -.-"

 

Etter nå vel 5 uker med farming i act 1 hver dag, så har jeg til nå brukt 15 euro på RMAH, altså en måned med whatever monthly sub game of your choice, for sammenligning.

 

Dette ble brukt på massive uppgrades hvor gold auction rett å slett var overpriced til det latterlige. utenom det, tja, vil du gjette? joda mesteparten kommer fra act 1 inferno + GaH.

 

+ du vinner jo ingenting i diablo, Internett berømmelse? større Internett penis for å brife til venner? Pay 2 win vil si at uten å bruke RMAH og ekte penger så er spillet 95% umulig.

 

om en setter seg inn i hvilke problemer folk har, så kan man jo som regel undre seg om det er gear, eller personen mellom tastaturet å stolen som er problemet, spesielt i tilfeller hvor folk har værre gear en de som griner, men allikevel har 0 problemer med content.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kezha, Spill blir mer og mer lik arkade-automater hvor du må putte på en tikroning hver gang du dør.

 

Tenk deg om du kjøper Monopol som brettspill, men hver spiller som satt seg rundt bordet måtte betale penger til de som produserte spillet hver gang de skulle spille.

 

Trur du virkelig vist det var sånn i Diablo 3 at spelet hadde solg og blitt spelt nok til at Blizzard hadde gått i pluss?

 

Hvorfor kan ikke jeg betale for et spill og bruke det slik som jeg vil?

 

Fordi det ikkje er du som har laget det og da kan du heller ikkje bestemme reglene. Det einaste du kan bestemme med er pengene, kjøp eller ikkje kjøp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det folk glemmer er at dere sammenligner det med spill som har mange 100 vis av timer med underholdning ikke samme spillet over and over som Devil May Cry/ Metal gear (som faktisk er lengre),

 

Dere kan si hva dere vil som at et våpen er en øl på kvelden , det forandrer ingen ting disse pengene kastes ut av vinduet, visst Blizzard hadde brydd seg ville de fjernet det og heller funnet en bedre løsning istedet for og joine disse perverse syke gold seller sidene.

 

Jeg ser at alle som liker dette er Diablo fans så det er ingen vits og snakke for dere slikker ryggen til Blizzard til penga deres er tom.

Hadde dere bare visst alle folk som har ødelagt livet sitt på Blizzard sine syke månedlige payments , og visst de er så forbanna bra company hvorfor er skaperne ikke med lenger og de fortsatt krever 100 kr i måneden for et spill som kom ut i 2004, istedet for og gi noe tilbake til fansen som har spydd penger på de, så fortsette de og suge ut alt dere har,.

 

Og nei jeg liker spillene men ikke over hypa Diablo 3 og de idiotiske måtene de melker spillene sine på.

 

Face it Real Money Auction house er waste of money, selfølgelig gjør hva du vil, men dette er 50 år for tidlig med gambling på spill som ikke gir deg noe tilbake,

 

Venter på neste respons om egen hobby og sån piss, Let the fans rage!!!

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det folk glemmer er at dere sammenligner det med spill som har mange 100 vis av timer med underholdning ikke samme spillet over and over som Devil May Cry/ Metal gear (som faktisk er lengre),

Har ikke spilt Devil May Cry, men Metal gear suger. Glad jeg ikke har kastet bort over 100 timer på det.

Lenke til kommentar

Det folk glemmer er at dere sammenligner det med spill som har mange 100 vis av timer med underholdning ikke samme spillet over and over som Devil May Cry/ Metal gear (som faktisk er lengre),

Har ikke spilt Devil May Cry, men Metal gear suger. Glad jeg ikke har kastet bort over 100 timer på det.

Har du lest hva jeg skrev, Devil may cry og Metal gear varer ikke lenge, man spiller de om igjen i vanskeligre grader som Diablo 3.

 

Hehe lame comment

Lenke til kommentar

Dere kan si hva dere vil som at et våpen er en øl på kvelden , det forandrer ingen ting disse pengene kastes ut av vinduet, visst Blizzard hadde brydd seg ville de fjernet det og heller funnet en bedre løsning istedet for og joine disse perverse syke gold seller sidene.

 

Face it Real Money Auction house er waste of money, selfølgelig gjør hva du vil, men dette er 50 år for tidlig med gambling på spill som ikke gir deg noe tilbake,

 

Mener du da at det å kjøpe items på RMAH er bortkastet penger, mens feks det å kjøpe et spill ikke er det? Tenker du sånn så er jo alt bortsett fra mat/drikke/tak over hodet/klær på kroppen osv penger rett ut av vinduet. Bruker du penger på noe som gir deg et eller annet positivt så er det jo ikke bortkastet penger.

 

Men jeg spilte mine siste timer i Diablo 3 i kveld, i hvert fall med mindre det endres på noe. Jeg tror jeg har spilt sånn ca 120 timer, drept tusenvis av både vanlige mobs og elites/champions, og fortsatt har det ikke droppet et item som har solgt for mye på AH. Selv i disse tider hvor man snakker om inflasjon ingame. Tok 7 Butcher runs tidligere i kveld og det droppet ingenting av interesse, bare en haug med anonyme 60+ items og utrolig nok flust med 150 dps våpen og lvl 52 items..I inferno dropper det altså lvl 52 items fra bosser. Er det rart folk mister interessen. Hva er egentlig et hack and slash spill uten spennende loot?

 

Jeg var klar over at det ville bli mye farming, slik skal det være. Men jeg trodde ikke at jeg kom til å farme gull som en kinesisk gullfarmer. De kunne like gjerne fjernet 99% av alle items og latt bosser og champion packs droppe store klumper med gull og muligheten for en legendary/epic item. Det er like kjedelig som i hvert fall jeg har det med å spille Diablo 3 nå. Farme gull -> handle på AH. Gang på gang på gang. Diablo 3 er ikke annet enn en AH simulator og det er ikke noe gøy lengre. Det føles som om Diablo 3 er laget av en gjeng forretningsmenn i dress..hvor er det blitt av spillerne hos Blizzard?

 

Regner med spørsmålet, "om det er så jævlig, hvorfor spiller du da?" kommer så da får jeg bare avslutte og si, det gjør jeg ikke lengre ;)

Lenke til kommentar

Du er nok ikke den eneste, virker som om mange gir seg.. Skal ha min WD på 60 for å teste det også, men så er det nok snart slutt. Selv med kun 1 item kjøpt (på AH, ikke noe RMAH av prinsipp på meg), har jeg ikke funnet 1 oppgradering på min main de siste 3 uker...

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, tenkte jeg skulle komme med noen betraktninger rundt dette med RMAH og AH.

 

Da jeg kjøpte D3, gjorde jeg det basert på at jeg likte D2, og jeg hadde ikke lest noe særlig om spillet på forhånd. Mest moro hadde heg det med min WD gjennom normal vanskelighetsgrad, og tildels Nightmare. Et stykke ut i Hell fant jeg ut at utstyret mitt var for dårlig, og det virket veldig vanskelig å få tak i noe selv. Jeg kjøpte de mine første items på AH, og siden har det dessverre blitt slik, at nesten alle oppgraderinger har jeg måtte kjøpe der.

 

Slik har det egentlig fortsatt, jeg har nå kun Diablo igjen på Inferno, og jeg har kun 1 item som jeg har lootet selv, resten er kjøpt på AH, det er ganske patetisk. Jeg tror jeg har rundt 7500 elitekills, og er på Paragon level 21. Som andre også har nevnt, jeg savner gleden ved å finne items god nok til å putte de på mens du spiller, og merke at karakteren din blir bedre. D3 er blitt en business simulator, hvor du leter etter gode items som du kan kjøpe, mens farmingen, som jeg trodde skulle bli spennende, er redusert til en endeløse rekke av Act3 runs hvor 99,9 er vendortrash, og hvor kjedsomheten stadig blir mer merkbar. Jeg tror ikke det går mer enn et par uker, så er jeg ute, dog skal det sies at jeg har hatt det mye moro med D3, men føler nå at jeg er i ferd med å gå lei, investert tid står slett i forhold til opplevelsen.

 

På mine 7500 Elitekills og 200.000 trashkills (Har nå 330 MF med NV aktiv) har jeg lootet 3 setitems, og ca. 8 Legendary items, jeg har snaue 500 timer spilt. Jeg forventer ikke å finne gode items hver gang jeg spiller, men når man investerer 500 timer i et spill, hvorav det meste på ren Inferno farming, og likevel må sitte og kjøpe items på AH, da innser man at D3 ikke ble det man håpet på dessverre.

 

Når det gjelder RMAH, så spekuleres det i at dette er knyttet opp mot dropraten i spillet, dvs. at dersom det er mange av en viss type item på RMAH, så senkes dropraten i spillet. Det er lett å tenke seg at Blizzard selv legger ut items på RMAH, og de vil ikke tjene så mye dersom spilleren selv med litt innsats, kunne farme dette selv. Jeg har ikke tatt stilling til det, men siden alt kjøp og salg foregår anonymt, så er det lett å se at noe slikt kan foregå, ingen kan bevise det uansett.

 

AH og RMAH er nok der for å bli, tror ikke det endrer seg, men dersom de ikke skal miste store mengder spillere utover alle de som allerede har kastet inn håndkledet, må de gjøre noe med kvaliteten på loot, slik det er nå gjør folk bare frustrerte, forbanna og man mister interessen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig i de første avsnittene, men spekulasjoner får forbli spekulasjoner for min del. Dropraten er uansett latterlig og det har den alltid vært. RNG er RNG og man hadde samme følelsen i D2 uten AH. Noen ganger man spillte føltes det ut som om serveren hadde 1000 doblet dropraten og andre ganger føltes det ut som om den var -1000. Jeg synes 1.0.4 gjorde mye riktig, men det endret ingenting i forhold til droprates. Det droppet riktignok flere gule generelt sett, men jeg synes dropmodellen de kjører kontra D2 er ALT for dårlig. I D2 visste du hvor det kunne droppe gode items (bosser) og du visste at randoms også plutselig poppet ut noe bra. Nå flommer det jo over av rares og det er liksom ikke noe spennende å se om noe blir bra når man identifyer. I D2 var det jo items som droppet og du visste at det i det minste var så og så bra, og potensielt kunne være awesome med en god roll. Nå er alt bare dritt og det har gjort at jeg har mistet fullstendig motivasjonen. Jeg ble glad etter 1.0.4 da a3/4 farming endelig ble mulig for chars/builds som ikke var totalt over the top, men det hjalp lite når man ikke føler man får noe igjen. Jeg trodde også at paragon lvls skulle gi meg mer motivasjon, men nei. Takke seg til BF3 og i kveld kommer Armored Kill :)

Endret av Feh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

AH og RMAH er nok der for å bli, tror ikke det endrer seg, men dersom de ikke skal miste store mengder spillere utover alle de som allerede har kastet inn håndkledet, må de gjøre noe med kvaliteten på loot, slik det er nå gjør folk bare frustrerte, forbanna og man mister interessen.

 

Spillere som ikke betaler men som spiller gratis "snylter" på servene til Blizzard, dersom de kan lukes ut ved å gjøre de frustrerte er det bare bra for inntektene deres.

 

Det beste er å kun ha de spillerne som betaler. Sånt sett er det bare positivt at mange går over til å spille andre spill.

Lenke til kommentar

Pycnopodia du har tydligvis ikke satt deg så mye inn i dette her. De er ikke avhengig av bare folk som bruker penger på RMAH. Du har ikke tilfeldigvis tenkt over at hvis jeg f.eks kjøper et fint våpen på AH. Selgeren av dette våpnet får da gull. Denne selgeren selger kanskje alt gullet på RMAH. Dermed er jeg som ikke bruker RMAH med på at Blizzard får penger i kassa.

Endret av @CS
Lenke til kommentar

Pycnopodia du har tydligvis ikke satt deg så mye inn i dette her. De er ikke avhengig av bare folk som bruker penger på RMAH. Du har ikke tilfeldigvis tenkt over at hvis jeg f.eks kjøper et fint våpen på AH. Selgeren av dette våpnet får da gull. Denne selgeren selger kanskje alt gullet på RMAH. Dermed er jeg som ikke bruker RMAH med på at Blizzard får penger i kassa.

 

Overhodet ikke, du har ikke betalt noe til Blizzard gjennom RMAH og derfor så tjener ikke Blizzard noe på deg. Men du er ikke verdiløs for dem, de legger ut fristelser og vet at en del av de som spiller gratis faller for fristelsen til å kjøpe seg fordeler. Det er første gang jeg ser et spill med Free2Play-Pay2Wn betalingsmodell hvor man må betale for produktet. World of Tanks er gratis, det trengte ikke Diablo3 å være på grunn av den sterke merkevaren til Activision-Blizzard.

 

 

De som legger penger i kassen til Blizzard og bruker penger på RMAH kjøper seg relative fordeler. Prisene varierer med tilbud og etterspørsel. Dersom du ikke hadde kunnet selge varen din på RMAH for gull.

 

Jeg er ikke overrasket over at Blizzard gjorde dette, jeg har sette dette komme lenge. Det som er fasinerende er hvordan det finnes en kundegruppe som liker å bli utnyttet på denne måten.

Det nærmeste jeg kan sammenligne med er dersom Bluray-filmer begynte å vises i standard DVD-kvalitet, og man måtte betale noen hundre kroner for å "unlocke" Full-HD kvalitet på filmen. Jeg hadde klaget som bare det, men mange ville ha foretrukket den nye modellen hvor de måtte betale mye mer for samme kvalitet. Folk flest har ca 100 i IQ, og er ekstremt påvirkelig for reklame og markedsføring, og dårlig økonomisk sans.

 

Se bare på lyspærene, det er ikke noe problem å lage lyspærer som varer lenge men det er mer lønnsomt å lage lyspærer som må skiftes ut ofte.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har akkurat startet på Act 4, inferno, som monk. Har ikke brukt ei krone på RMAH. Har derimot brukt en del gull på vanlig AH, stort sett items til +-50000... Når må jeg begynne å bruke penger sa du?

 

Når dette er sagt, sitter jeg å vurderer å bruke 20kr på noen mill gull, fordi gullbeholdninga mi er på rundt 1000000 akkurat nå, og det føler jeg er lite..

 

Men.

 

Jeg har ikke autenticator, og jeg har ikke smart telefon hvor jeg kan installere det. Jeg vil ikke kjøpe en. Så da får jeg sitte å farme gull. Noe som kommer til å bli kjedelig etterhvert. Og jeg slutter med D3, igjen...

 

Karakter og stats:

 

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Caddy-2973/hero/5378787

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...