Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc, prisklasse 15000,- +++


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du er oppe i den prisklassen, må du helst bestemme deg for om du vil ha best mulig ytelse for pengene, eller om du vil ha ekstra fokus på byggekvalitet. Du får neppe begge deler. Multicom's bærbare dersom du er ute etter ytelse (ikke dermed sagt at byggekvalitet er dårlig). Med disse får du både prosessor og grafikkort med en ytelse du ellers knapt får noe annet sted. HP EliteBook, Dell Precision eller Lenovo ThinkPad W-serie dersom ekstra soliditet er i fokus. Med disse får du ikke samme ytelse, i hvert fall ikke på grafikkort.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Når du er oppe i den prisklassen, må du helst bestemme deg for om du vil ha best mulig ytelse for pengene, eller om du vil ha ekstra fokus på byggekvalitet. Du får neppe begge deler. Multicom's bærbare dersom du er ute etter ytelse (ikke dermed sagt at byggekvalitet er dårlig). Med disse får du både prosessor og grafikkort med en ytelse du ellers knapt får noe annet sted. HP EliteBook, Dell Precision eller Lenovo ThinkPad W-serie dersom ekstra soliditet er i fokus. Med disse får du ikke samme ytelse, i hvert fall ikke på grafikkort.

 

Støtter dette.

 

Hva skal du bruke pcen til?

beste skjermkort til hva?

skal du ha specs, applikasjonsytelse eller kvalitet (durability).

Jeg har god erfaring med mobile workstation serien til HP, de er laget for heavy usage videoredigering oil/gas, ikke nødvendigvis spill. Du har god kjøleløsning og ganske gode specs. dog koster kvaliteten.

 

15.6 tommere

17.3 tommere

 

Alt som er laget for consumer markedet synes jeg får inflasjon av specs på ditt og datt, kvaliteten er som følger...

Lenke til kommentar

Den skal brukes til spilling, men også skole / jobb. Er avhengig av stor arbeidskapasitet på den, med mulighet for å ha haugevis av ting kjørende samtidig (regnskapssystemer, excel, Photoshop, PowerPoint osv...) den må nesten være bærbar pga litt reising og slippe å sitte på et sted hele tiden.

 

Jeg er ute etter både kvalitet og ytelse. Operativ system er ikke nødvendig (om dette er mulig å fjerne fra prisen). Kanskje også vært å nevne at ved kjøp på komplett vil jeg få en betydelig reduksjon i pris (20% ca).

Lenke til kommentar

Ville fortsatt gått for multicom PCen, det er langt mer ytelse for penga.

 

Her er en 17" versjon med 120GB av den raskeste og mest stabile SSDen på markedet, omkring 50% mer grafisk ytelse enn Samsungen nevnt over, Kraftigere prosessor (3.3GHz vs 3.6GHz), 500GB 7200RPM Harddisk, 8GB minne og levert uten operativsystem.

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10615944;c:100560;fl:0#2806-10616042-1;2807-4710186-1;2817-4603260-1;2872-10501975-1;2815-10500502-1;2808-10583002-2;2811-10616395-1;2809-4479941-1;3175-10501975-1;2810-10571620-1;2813-10519068-1

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Jeg har sett litt frem og tilbake. SSDen har jeg funnet ut at jeg kan bruke den jeg har i min stasjonære nå. Så da sparer jeg kjøpet av den. Angående prosessor så er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745737#extra bare 0.3 GHZ under den fra multicom. Er også selv en fan av Nvidia kort. Etter å ha regnet litt så vil jeg få den fra komplett til rundt 13500,- totalt. Ville du fortsatt gått for den fra multicom?

 

Er det noen tester som sammenligner

NVIDIA GeForce GTX675M 2GB GDDR5 (bekreftet levering uke 24) [+700,-]

AMD Radeon HD 7970M 2GB GDDR5 minne (bekreftet levering uke 23) [+1 300,-]

 

?

 

Synes 50% virker som en rimelig unormal forskjell i ytelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...