Gå til innhold

Politiet kjørte over skadet katt to ganger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser egentlig ikke problemet. Hvorfor torturere katten hele veien til veterinær så den kan dø der?

 

Fra Nordlys.no:

 

"Å kjøre over en katt for å ta livet av den, synes jeg høres primitivt ut. Det var ikke sånn jeg ville gjort det, sier han til avisa og sier det ville ha vært bedre å bruke en stein."

 

Kan jeg spørre hva som er bedre med å hamre løs på katten med en stein?

Lenke til kommentar

Politiet var korttenkte i dette tilfellet. Nei de skulle ikke fraktet katten til dyrlegen med brukket rygg, men de skulle heller ikke ha kjort over den gjentatte ganger i et forsok paa aa avlive den. De skulle ringt etter en dyrlege som kunne komme til dem og avlivet katten paa en forsvarlig maate.

Har selv avlivet en maake med stein for noen aar siden. Jeg fant den hoppende rundt paa ei mark med brukket vinge og tre morderiske katter etter seg. Hadde det ikke vaert to timers kjoring til naermeste dyrlege ville steinen vaert barbarisk, men det var eneste alternativ der og da. Politiet hadde med midler enn jeg hadde, og de hadde muligheten til aa tilkalle hjelp. De valgte en grotesk metode isteden, og for det synst jeg det minste de kan gjore er aa beklage maaten de valgte aa avlive katten paa.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke slik at det er gitt at en katt dør umiddelbart av en stein heller. Når man ikke får bruke våpen er det ikke så mange måter som garanterer en rask og smertefri død. Det er jo heller ikke særlig humant og la katten lide i en time mens det ventes på dyrlege?

Lenke til kommentar

Det at katten har brukket ryggen sin betyr ikke nødvendigvis at katten må dø! Herregud, jeg hadde heller tatt med pus til veterinæren, og nå er jeg så smart at alle jeg har er forsikret for opp til 40 000 kr pr stk! Ikke faen om man kan si at det er dyrt heller, betaler under 3000 for alle tre i året.

 

Det større problemet her er jo at eieren heller ville at de skulle avlive katten på stedet istedet for å ta den med til en veterinær. Garantert for å spare de 500 kronene det koster for en jævla sprøyte!

 

Og heller humant å kjøre over pusen istedet for å ta en stor stein?? Hva faen er det med det?? Hva tror du er enklere å styre, en stor stein som de løfter over pus og kan slippe, eller en jævla bil som de må manøvrere med, for så å ikke klare å drepe pus første gang???!!! En stor stein dreper pus fort når den treffer!

 

Politiet i denne saken er også noen jævla FEIGINGER! De tør ikke ta i en skadet og redd pus med kevlarhandsker, mens jeg som 10-12 åring fanget en skadet måke med ett håndkle! Feigt og jævla urettferdig ovenfor den stakkarse pusen.

 

Tror dere virkelig at pusen hadde det enda mer vondt med brukket rygg, enn da politiet kjørte over katten for så å ikke klare å drepe den????

Lenke til kommentar

Det at katten har brukket ryggen sin betyr ikke nødvendigvis at katten må dø! Herregud, jeg hadde heller tatt med pus til veterinæren, og nå er jeg så smart at alle jeg har er forsikret for opp til 40 000 kr pr stk! Ikke faen om man kan si at det er dyrt heller, betaler under 3000 for alle tre i året.

 

Det større problemet her er jo at eieren heller ville at de skulle avlive katten på stedet istedet for å ta den med til en veterinær. Garantert for å spare de 500 kronene det koster for en jævla sprøyte!

 

Og heller humant å kjøre over pusen istedet for å ta en stor stein?? Hva faen er det med det?? Hva tror du er enklere å styre, en stor stein som de løfter over pus og kan slippe, eller en jævla bil som de må manøvrere med, for så å ikke klare å drepe pus første gang???!!! En stor stein dreper pus fort når den treffer!

 

Politiet i denne saken er også noen jævla FEIGINGER! De tør ikke ta i en skadet og redd pus med kevlarhandsker, mens jeg som 10-12 åring fanget en skadet måke med ett håndkle! Feigt og jævla urettferdig ovenfor den stakkarse pusen.

 

Tror dere virkelig at pusen hadde det enda mer vondt med brukket rygg, enn da politiet kjørte over katten for så å ikke klare å drepe den????

 

Nordmenn mangler empati for dyr, tydelig tegn er alle dyrene som dumpes og denne saken, samt andre saker i media der dyr settes i samme samenheng som en vare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...