Gå til innhold

Fyrstikk har begynt å spise!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kostholdet er varierende med tanke på fett og karb, men får alltid i meg minimum 140 gram proteiner og minimum 2500 kcal.

 

Går mye i lett/helmelk og sjokomelk til drikke, samt proteinshake om nødvendig.

Av fast føde er det mye laks, karbonade- og kjøttdeig som blir til burgere, tacokjøtt osv.. Siden jeg er 17 år og bor for meg selv er det lite sauser og tilbehør, så blir veldig kjedelig så lenge jeg ikke har gjester.

Til lunsj er det brødskiver med div. kjøttpålegg og ost, eller en boks cottage cheese eller mager kesam.

 

Kostholdet er ikke optimalt, og jeg spiser heller 1000 kcal for mye enn for lite, så maten er i orden i forhold til tidligere hvertfall. :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg begynt på 5x5 for å få større fremgang i baseøvelsene(bøye over 100 5x5 osv) og generelt bli sterkere, men er fortsatt i "startfasen" så er bare lette løft.

Men etter jeg begynte å bulke/spise mer enn før har jeg klart hatt en mye bedre fremgang enn det jeg har vært vant til tidligere, da med fyrstikkprogrammet. Gleder meg til å ha kjørt 5x5 en stund og se om det gir gode resultater. Gleder meg også til å skrape vekk fettet til neste år.. :p

Lenke til kommentar

31.08.2012

 

Knebøy

60 kg 5 x 5

 

Barbell overhead-press

30 kg x 5

30 kg x 5

ufornøyd med teknikk, derfor:

25 kg x 5

25 kg x 5

25 kg x 5

 

Markløft:

65 kg 5 x 5

 

Kommentar:

Ikke en spesielt god økt. Følte overhead-pressen gikk ræva, samt hook-grip i markløft ikke gikk så bra som på forrige trening. Forrige trening var forøvrig første trening med hook-grip, har trent mixed frem til nå.

Lenke til kommentar

Har ikke vekt på hybelen, men var hjemme nå i helgen og veide meg inn på 67,5 kg - som vil si 3,5 kg opp og det tyngste jeg har veid hittil i livet. Aner ikke om den vekten var med/uten vann osv.. Selvsagt en god del fett, men forhåpentligvis litt annet godt under der og.

Må vel kjøpe meg en vekt snart slik at jeg kan logge vekten litt mer nøyaktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

12.09.2012

Knebøy

70 kg 5 x 5

 

Overhead press

32,5 kg 5 x 5

 

Markløft

75 kg 5 x 5

 

Kommentar:

Mandagstreninga utgikk pga. bilteori og skolearbeid.

Sliter fælt med grep i mark. Dette er på grunn jeg har kjørt utelukkende mix-grip før for to-tre måneder siden. Fikk noenlunde dreis på hook grip, men nå får jeg ikke tommelen til å "treffe" alle fingrene lengre. Enten alle utenom pekefinger, eller alle utenom lillefinger. Ender i intens smerte i tommel og bytter til overhåndsgrep.

Ellers så begynner svetten å piple ganske kraftig, selv om jeg ikke har "nådd" der hvor jeg var før 5x5SL styrkemessig enda.

Lenke til kommentar

15.09.2012

 

Knebøy

72,5 kg x 5 m/belte

72, 5 kg 4 x 5 rep u/belte

 

Benkpress

42,5 kg 5 x 5

 

Pendlay-row

47,5 kg 5 x 5

 

Kommentar:

God økt.

Pendlay-rows begynner å bli tungt. Samme gjelder knebøy.

Sliter med benkpress-teknikk. Føler jeg har greiest teknikk med en del svai og er godt oppspent under benk, får også løftet mer kontrollert. Problemet er smerter/stølhet i korsrygg, og jeg må derfor se på en del teknikkvideoer og lese meg litt til skikkelig teknikk i tilfelle jeg gjør helt feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

26.09.2012

 

Knebøy

80 kg 1 x 5 m/belte

80 kg 4 x 5

 

Overhead-press

35 kg x 5

35 kg x 5

35 kg x 2

35 kg x 4

35 kg x 4

 

Markløft

85 kg 5 x 5

 

Kommentar:

Overhead-pressen er jævla tung. Men etter settet med 2 reps, søkte jeg opp teknikk på mobilen. Og de to siste settene følte jeg gikk mye bedre enn de tre første, selv om jeg bare fikk til 4 reps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...