Gå til innhold

Fyrstikk har begynt å spise!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bøyen begynner å bli jævla tung, egentlig. Er jo personlig rekord med 80 kg 5x5, men føler det "burde være såpass" mtp. jeg kjører et rent styrkeprogram og prøver å spise betraktelig mer enn før.

Marken har jeg mer å gi, mye pga. jeg har fått til et skikkelig grep med hook grip igjen. Så nå gjenstår det bare å se hvor lenge jeg kan fortsette å øke! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

01.10.2012

 

Knebøy

82,5 kg 5x5

 

Benkpress

47,5 kg 5x5

 

Barbell row

Ble tilsnakket under pendlay-row om at jeg muligens ikke burde bøye meg så langt frem under roing. (Bøyde med som man skal, rygg parallell med gulv.) Og endte med å gjøre foroverbøyd roing med 40 kg 5 x 3 ...4 set? En del frem og tilbake hvertfall. Øvre rygg fikk kjørt seg mtp. reps.

Lenke til kommentar

03.10.2012

 

Squats

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 4 (var uten spotter, begynte å bikke fremover - ga meg på 4. for sikkerhetsskyld)

85 kg x 5 (nå med spotter)

85 kg x 5

 

Overhead press

Faens drittøvelse. Neida. Joda. Får bare ikke til å trykke stanga opp med skikkelig teknikk og god trøkk.

35 kg x 5

35 kg x 5

35 kg x ????

30 kg x 8

30 kg x 8

 

Markløft

90 kg 1 x 5

 

Kommentar:

Føler meg helt retard når jeg gjør overhead press.. Får bare ikke skikkelig "trykk", får ikke spent meg skikkelig opp under alle repetisjonene.

 

Hva gjør man når man står fast på en vekt, selv etter deload? Prøver å stramme rumpa, magen, albuene litt fremom stanga, brystet opp, godt grep, se frem. Mer å tenke på under overhead press?

Lenke til kommentar

Du får vel med deg alt til skulderpressen med det du nevnte der. Mange jeg kjenner som også hater den øvelsen. Jeg elsker den!

Hva med å prøve å spise veldig mye mer og 3 sett 4-6 reps.

 

"Serier mellom 4-6 reps: Sett 6 reps som ett ”tak”. Når du klarer alle sett med 6 reps øker du vekt neste økt. Er det en serie du klarer færre en 4 reps, reduserer du vekten på resten av settene og bruker også denne vekten neste økt. Du øker igjen når du klarer 4×6."

 

Kilde: http://treningsfysiolog.com/2011/02/19/bygg-muskler-med-x-size/

Lenke til kommentar

Hm, skal prøve på det! Deloader til 30kg, og ser om jeg klarer 4 x 6 reps strict.

Takk for tipset!

 

Dagens:

 

08.10.2012

 

Knebøy

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 3 (ingen spotter, mistet trykket nederst og rullet bare stanga av. Første gang jeg har fått bruk for sikkerthetsbøylene!)

70 kg x 8 (dødssliten)

70 kg x 8

 

Benkpress:

50 kg 5 x 5

 

 

Barbell row:

40 kg 5 x 5

 

Kommentar:

Lite energi, veldig tung knebøy. Deload om formen ikke er veldig god neste økt. Benk begynner å ta, men går fint.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

10.10.2012

 

Knebøy

85 kg x 5

85 kg x 3

85 kg x 2

80 kg x 5

80 kg x 5

 

Overhead press

35 kg 5 x 5

 

Markløft (egentlig 95 kg, glemte meg)

100 kg 1 x 5

 

Kommentar

Deilig å endelig dra tresifret nummer 5 reps, selv om det er en økt for tidlig!

Skulderpressen:

Trente med en kompis som fikk meg til å gjøre eksplosive press, dvs. knekk i knærne, for så å pushe opp og bruke kraften for å gjøre pressen lettere. Fikk da til 5 x 5, men skal deloade neste økt for å kjøre strict.

 

Knebøyen blir også deloada med 10% neste økt, til 77,5 kg. Må spise mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den logges! Meen så var det å få det over hit fra mobilen, da. :p

 

12.10.2012

 

Knebøy

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 4

85 kg x 4

 

Benkpress

52,5 kg 5x5

 

Barbell-row

42,5 kg 5 x 5

 

 

 

15.10.2012

 

Knebøy

DELOAD - 75 kg 5 x 5

 

Overhead press

DELOAD - 30 kg 5 x 5

 

Markløft

105 kg x 5

 

 

17.10.2012

 

Knebøy

80 kg x 5

80 kg x 5

80 kg x 5

60 kg x 8

60 kg x 8

 

Benkpress

55 kg x 5

55 kg x 4

55 kg x 5

55 kg x 3

55 kg x 1

 

Barbell row

45 kg 5 x 5

 

Kommentar:

Fant ut at jeg har knekk i håndleddet under benkpress, som jeg prøvde å få bort. Ved å se på antall reps ser en at det ikke var så vellykket. Mye kuking generelt på benk sist økt.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

24.10.2012

 

Knebøy

90 kg x 5

90 kg x 5

90 kg x 5

90 kg x 5

70 kg x 8

 

Benkpress

50 kg 5 x 5

 

Fremoverbøyd roing

47,5 kg 5 x 5

 

Kommentar

Knebøyen var egentlig "mest for moro" - slengte på 90 kilo bare for å prøve, og det gikk som bare det! Følte jeg hadde 95 x 5 inne i dag. 70 kg x 8 som siste sett bare for the fuck of it.

Ned 5 kg på benk, fortsatt ikke fornøyd med den. Vurderer sterkere og sterkere på øvelser for å erstatte benkpressen.

 

Forresten:

Hadde til mål å klare 90 kg 5x5 i bøy og 120 kg x 5 i mark til desember! Så er litt foran skjema, så lenge marken ikke blir ekstremt vrien fremover.

Lenke til kommentar

Kommentar:

Føler meg helt retard når jeg gjør overhead press.. Får bare ikke skikkelig "trykk", får ikke spent meg skikkelig opp under alle repetisjonene.

 

Hva gjør man når man står fast på en vekt, selv etter deload? Prøver å stramme rumpa, magen, albuene litt fremom stanga, brystet opp, godt grep, se frem. Mer å tenke på under overhead press?

 

Bøyer du hodet bakover og presser stanga rett opp fra brystet? Hvordan er grepbredden din? Det kan hjelpe å fokusere på å presse hoftene bakover mens du løfter og løfte bittelitt på skrått bakover. Det kan også hjelpe å ta overhead press som den første øvelsen, så har du mer energi. Øvelsene som kommer etterpå blir naturligvis litt tyngre da, men hvis du føler du har kontroll på dem og ikke trenger å øke fort, kan det være fordelaktig.

 

Ikke hjelp til med bena for å få opp stanga. I verste fall drar du på deg en skade. I beste fall lurer du bare deg selv.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Takk for svar. Skal ta OHP som første øvelse neste økt, samt sjekke ut det med hoften.

 

Angående hodet og grep:

Ja, føler jeg gjør det. Grepbredden er slik at tommel og pekefinger kan ligge på ytterste del av skuldra, om jeg la dem rett på. Må nesten filme eller få noen til å se på, vanskelig å forklare når en ikke vet hva som er feil. Greit at jeg er svak, men med matinntaket mitt vil jeg gjerne se progresjon i øvelsen.

 

Forkjølelsen har begynt å tatt skikkelig knekken på meg, så ble hjemme.

Dagens økt endte altså med push-ups og noe krampelignende dips mellom to stoler for å se om det gikk.

Lenke til kommentar

25.10.2012

 

Knebøy

90 kg x 3

80 kg x 5

60 kg x 5

60 kg x 5

60 kg x 5

 

Overhead press

35 kg x 5

35 kg x 5

35 kg x 5

35 kg x 5

35 kg x 2

 

Markløft

115 kg x 2

100 kg x 5

 

Kommentar:

Burde tatt en bevisst lett økt, men overvurderte formen som var: Forkjølet med et dårlig matinntak de siste dagene. Alt var bare alt for tungt.

 

 

27.10.2012

Russetiden har visst begynt! Årets første russekro overstått. Gårsdagens trening uteble.

Lenke til kommentar

02.11.2012

Knebøy

90 kg x 5

90 kg x 5

(70 kg x 5) x 3

75 kg x 5

 

Benkpress

52,5 kg x 5

52,5 kg x 5

52,5 kg x 5

20 kg x 5 (Vekt = en manual, flat benk)

20 kg x 5 (Vekt = en manual, skråbenk)

 

Barbell row

50 kg 5 x 5

 

Kommentar:

Teit økt. Dødssliten i beina. Gikk på do og benkpressen ble tatt etter tre sett, orka ikke å måtte banke opp tre stykker så jeg gikk og kuka rundt med flat- og skråbenk.

 

 

 

 

05.11.2012

Knebøy

90 kg x 5

90 kg x 3

70 kg x 8

70 kg x 8

70 kg x 8

 

Overhead press

30 kg x 8

30 kg x 8

30 kg x 8

 

Markløft

100 kg x 5

 

Kommentar:

Ja, nei.. jeg vet ikke. Gymmen var stappfull, ble halvveis kuke-i-rundt med nesten "random" vekt. Masse kø. Er det noe verre enn lang kø i et studio? Hvertfall når du har et såpass 'lukket' program som jeg kjører nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...