Gå til innhold

Pga. offline-prinsippet kommer jeg IKKE til å bry meg med D III.


  

128 stemmer

  1. 1. Greit at man MÅ ha en internettforbindelse for å spille?

    • Ja.
      61
    • Nei.
      44
    • Bryr meg ikke.
      23


Anbefalte innlegg

Jeg ler av dere som ikke vil spille dette fantastiske spillet på grunn av at dere må være online hele tiden. Ubegripelig og tullete prinsipp.

 

Hvis dere ikke vil spille spillet, slutt å skriv så mye om spillet da vel og spill noe annet? Blizzard kommer ikke til å forandre på noe fordi et par luringer tror de har tatt et standpunkt.

Så du like det faktumet at omtrent hele første dagen kunne folk ikke få spilt diablo 3 i det hele tatt pga server problemer? med offline modus så hadde de i det minste fått gjort noe, å uansett ikke alle som spiller multiplayer hele tiden.

 

Nei pengene mine går til torchlight 2, koster halvparten av diablo (19 euro preorder på steam med førstespillet inkludert som preordre bonus)

Kommer med offline modus, mod support fra dag 1 og så mye annet som er positivt.

Laget av ex developers i blizzard north som laget diablo 1 og 2 så dem har jeg håp i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vil du slite hvis de tilrettelegger det slik at man ikke trenger å være pålogget for å spille singelplayer? Kan du vise logikken bak det hele?

 

Å peke på eventuelle problemer med multiplayer og juksing er en helt annen sak og vil ikke være nok.

 

-Deluze

 

Det der har vært svart så sinnsykt mange ganger fra før at jeg ikke gidder ta det om igjen. Den korte versjonen er at Diablo 1 og 2 ble ødelagt av dupes og bots, så de prøver så godt de kan å unngå det i Diablo 3. En god del av spillet ligger kun på serverne til Blizzard, nettopp av denne grunnen. Hadde det vært offline hadde det tatt maks en uke før spillet lå på diverse torrentsider, og du satt med en lvl 1 karakter med det beste utstyret i spillet. Hva er det som er så vanskelig å forstå? Bare fordi noen få folk ikke har tilgang til internett betyr det ikke at det er lurt å ødelegge spillet for alle andre. Bare se dette som et online-spill og gå videre i livet ditt.

 

Da kan vel jeg svare med samme type argument: Kun fordi noen folk jukser trenger man ikke å straffe alle sammen ved å kreve konstant tilgang til internett.

 

Det er faktisk tullete å kreve konstant tilgang til internett for et spill som faktisk ikke trenger konstant tilgang til internett.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Hvordan vil du slite hvis de tilrettelegger det slik at man ikke trenger å være pålogget for å spille singelplayer? Kan du vise logikken bak det hele?

 

Å peke på eventuelle problemer med multiplayer og juksing er en helt annen sak og vil ikke være nok.

 

-Deluze

 

Det der har vært svart så sinnsykt mange ganger fra før at jeg ikke gidder ta det om igjen. Den korte versjonen er at Diablo 1 og 2 ble ødelagt av dupes og bots, så de prøver så godt de kan å unngå det i Diablo 3. En god del av spillet ligger kun på serverne til Blizzard, nettopp av denne grunnen. Hadde det vært offline hadde det tatt maks en uke før spillet lå på diverse torrentsider, og du satt med en lvl 1 karakter med det beste utstyret i spillet. Hva er det som er så vanskelig å forstå? Bare fordi noen få folk ikke har tilgang til internett betyr det ikke at det er lurt å ødelegge spillet for alle andre. Bare se dette som et online-spill og gå videre i livet ditt.

 

Da kan vel jeg svare med samme type argument: Kun fordi noen folk jukser trenger man ikke å straffe alle sammen ved å kreve konstant tilgang til internett.

 

Det er faktisk tullete å kreve konstant tilgang til internett for et spill som faktisk ikke trenger konstant tilgang til internett.

 

-Deluze

 

Juksing påvirker alle sammen. Å krever internett påvirker en brøkdel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Som å si at folk har et seriøst problem om de har sex i sofaen, den skal jo sittes i...

 

Du synes det er helt normalt at man ikke takler en hel dag uten dataspill?

 

Og btw, som jeg sa er mobilt bredbånd en løsning. Da får man internett på hytta, i bilen, på båten og hvor man ellers kan tenke seg å spille litt. At man ikke har tilgang til internett er bullshit. Noen få har det nok ikke, men hvorfor skal de resterende 95% av befolkningen slite for det?

 

Det er mange som har sex selv om de fint hadde taklet seg en dag uten å ha det.

 

Men du misforstår hele greien - selv om du hater offline-spilling og sex og ikke trenger noen av delene så finnes det andre medmennesker som syntes begge deler er OK ting å bruke tid på. Vi sier ikke at online-spilling bør fjernes, vi sier det er helt på trynet at offline-spilling ble fjernet.

 

Det er akkurat som om vi skulle ha fjernet online-spilling med den begrunnelse at vi ikke klarte å forhindre piratkopiering og hacks.

 

vikingkylling: Juksing har ingenting med saken å gjøre, faktisk er den eneste måten å forsikre deg mot juks på å spille offline uten andre spillere.

Men spillere måtte ha valgt mellom en sikker karakter til online-spilling og en usikker til offline/LAN-spilling med venner hvor Blizzard ikke kan garantere at ingen jukser.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeg ler av dere som ikke vil spille dette fantastiske spillet på grunn av at dere må være online hele tiden. Ubegripelig og tullete prinsipp.

 

Hvis dere ikke vil spille spillet, slutt å skriv så mye om spillet da vel og spill noe annet? Blizzard kommer ikke til å forandre på noe fordi et par luringer tror de har tatt et standpunkt.

Deg om det. Det er heller ikke noe jeg forventer at Blizzard kommer til å forandre på. Og jeg ser at andre tar ditt standpunkt utifra + 5 vurderingen (i skrivende stund).

 

Nei, jeg kommer ikke til å gå med på at det er et "ubegripelig og tullete" prinsipp.

 

Da man allerede har betalt gode penger for selve spillet, skal man så fortsatt måtte være avhengig av internett for å få lov til å spille singleplayer. Nei takk, sier jeg.

Endret av LostinSpace
  • Liker 1
Lenke til kommentar

folk må slutte å grine over ting som dette, å late som vi nettopp fikk modem med isdn.

Hverken jeg eller andre som ikke er enige med deg "griner over dette".

og ja hvis du har store behov for å spille diablo på hytta, foreslår jeg heller at du blir hjemme. Man drar vel ikke på hytta for å spille data spill alene.

...Men man bør faktisk ha valget. Selv om det regnes som uvanlig. Til og med om enkelte mener at å ta med seg PC'en på hytta for å spille, "Nei, det er bare sånn man ikke gjør."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter har et godt poeng, selv om jeg har kjøpt Diablo 3 og så langt ikke har noen problemer med at det er online. Poenget er å gi forbrukerne valgmuligheter. At folk har meninger om hva folk bør og ikke bør gjøre i sofaen/på hytten spiller ingen rolle. For mange er Diablo et singleplayer spill, da må det gå an å uttrykke frustrasjon over at man må konstant være tilknyttet internett uten å bli beskyldt for å spille det feil eller finne seg noe annet å gjøre. Det er tross alt ikke snakk om en helt ny spillserie, men et spill mange har ventet flere år på å spille og har visse forventninger til. Jeg har vanskeligheter for å se at ikke Blizzard kunne funnet en løsning på å skille singleplayer og multiplayer delen for å unngå eventuell juksing.

Lenke til kommentar

Jeg har vanskeligheter for å se at ikke Blizzard kunne funnet en løsning på å skille singleplayer og multiplayer delen for å unngå eventuell juksing.

Enig her, jeg ser for meg at de (selvsagt) har gått for den løsningen som sparer dem selv mest penger. En vurdering av penger tapt på bruk av ekstra ressurser på å luke ut juks, fanterier og piratkopiering kontra penger tapt på enkelte potensielle kunder som lar være å kjøpe spillet pga. dette har nok landet på at førstnevnte koster dem mer på lang sikt.

Lenke til kommentar

Skjønner selv ikke problemet med dette. Spilte mye D2, og spilte da selvfølgelig online. Jeg var avhengig av å være tilkoblet for å spille da, og om jeg var nettløs ble det noe annet enn Diablo det gikk i. Om D3 hadde en singleplayer-mulighet ville det samme gjeldt, at man ikke kan ta sp-karakteren over til mp.

 

For meg blir det å kjøpe D3 for å spille utelukkende SP som å kjøpe battlefield for å spille singleplayerdelen og gi blanke i multiplayer. Men noen gjør sikkert det og.

 

Jeg ser for meg at store deler av de som klager over at man må være tilkoblet nett nå, helst hadde holdt seg til nettspillerdelen av spillet uavhengig av hvilke muligheter det var for å løpe rundt mutters alene, uten noen som helst tilkobling til verden rundt seg.

Lenke til kommentar

Alle ser ut til å ha så stor fokus på å være tilkoblet nett, men igjen dette er blizzard vi snakker om og server problemer er ikke noe nytt fra den siden.

Så ingen som vil ha mulighet for offline sp så de kan ihvertfall få spille spillet uten å måtte vente på at server problemene blir fikset som tar gudene vet hvor lang tid? eller at dem får opp at serverne er fulle å sitter der med skjegget i postkassa.

 

Det er jo ikke snakk om for å utelukkende spille singleplayer men det å ha mulighetene til det når blizzard er så flinke med serverne sine.

Lenke til kommentar

La meg legge til at argumenter som f.eks.

 

"Hva så? Jeg er jo online hele tia uansett", "Jeg spiller alltid/for det meste multiplayer uansett", o.l.

 

Er helt greie argumenter i seg selv. De aller fleste av oss ER stort sett alltid online uansett.

 

Respekterer at Blizzard gjør tiltak for å beskytte spillet sitt mot juksemakere og piratkopiering, etc.

 

Av prinsipp kommer jeg likevel ikke til å ha noe med dette spillet å gjøre, ganske enkelt av den grunn at å KREVE en internettforbindelse for et spill som ikke utelukkende er et multiplayer-spill ser jeg som uakseptabelt.

 

D2 var aldri laget for å være online, det var en ettertanke. D3 er bygget med Online/multiplayer som et av hovedvektene.

 

Lanserings dagen var stress/problematisk, men nå går tingene rimelig greit.

 

Men du kan takke pirater og gull/items selgere for at Blizzard har valgt 100% Online.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Lanserings dagen var stress/problematisk, men nå går tingene rimelig greit.

 

Men du kan takke pirater og gull/items selgere for at Blizzard har valgt 100% Online.

 

Se frem til lignende problemer ved expansions og muligens større patcher/updates.

 

Grunnen til at Blizzard presser alle inn på online-delen er for å rekruttere kunder til RMAH.

Se på det som en invite til et gratis facebook-spill, de som lager de spillene vet at en prosentandel av kundene vil bruke penger så det er bare å få så mange som mulig innpå.

 

Regner med at de årene spillet ble utsatt var det for å konvertere det til online-only.

 

Blir interessant å se hvordan eksperimentet går, hvis Blizzard taper penger på RMAH og ikke vil investere/utvikle det videre vil de lansere en allerede utviklet offline-del i en patch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...