Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pcfag her-

 

Eneste grunnen til å kjøpe en Mac er hvis du skal jobbe med bilde/film/musikk redigering og sånne ting. Hvis du skal bruke den til bare å browse rundt eller gaming eller alt annet som en mac ikke klarer så kjøper du heller en Pc. De er mye billigere!

 

Hva er det du skal bruke den til?

Lenke til kommentar

pcfag her-

 

Eneste grunnen til å kjøpe en Mac er hvis du skal jobbe med bilde/film/musikk redigering og sånne ting. Hvis du skal bruke den til bare å browse rundt eller gaming eller alt annet som en mac ikke klarer så kjøper du heller en Pc. De er mye billigere!

 

Hva er det du skal bruke den til?

 

Film og bilde redigering. Men nå har jeg jo kjøpt meg thunderbolt display.

Lenke til kommentar

Det finnes da både lyd, film og bilderedigerings software til Windows. Er utrolig mange grunner til å velge Mac over Windows, men hovedgrunnen for å velge Apple PCer over andre distributører er at det ser bra ut og er stillegegående. Forøvrig passer de også på at det er bra hardware, fremfor at alle nummerene er høye. Noe som ingen andre PC-sammensettere gjør, og er litt vanskelig når man setter sammen sin egen PC som en vanlig konsumer.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Mac så mye bedre til blide og videoredigering, egentlig?

 

De har mye fokus på bra skjermer og akkurat redigering og sånn. De fokuserer mindre på gaming, så vidt jeg vet.

 

Det finnes da både lyd, film og bilderedigerings software til Windows. Er utrolig mange grunner til å velge Mac over Windows, men hovedgrunnen for å velge Apple PCer over andre distributører er at det ser bra ut og er stillegegående. Forøvrig passer de også på at det er bra hardware, fremfor at alle nummerene er høye. Noe som ingen andre PC-sammensettere gjør, og er litt vanskelig når man setter sammen sin egen PC som en vanlig konsumer.

 

Men de er jo så fryktelig dyre!!

Lenke til kommentar

Å fokusere på noe betyr ikke at du får til noe. Hjelp funksjonen i Macer gjør store og modul-baserte software-suits mye lettere å bruke. Deretter er Macer mye flinkere med font-er og måten fontene er skalert og anti-aliaset på. Det ser litt bedre ut, men viktigere er at det er mye nærmere hva man får på trykk. Den tredje tingen er at Windows bruker veldig tunge biblioteker for video, og for brukersnittet sitt og til andre programmer. Xorg og Coca, med Quicktime og at alt av bilder og video går til overlay er en mye bedre løsning. Men det skal sies at Mac skøyt seg selv i foten en stund sia, og den oppdaterte verden er nå mange mange mange steg forran dem i denne fronten.

 

Folk sier Macer er bedre for kunstnere siden det pleide å være slik at kunstnere valgte Mac ovenfor andre operativsystem, ikke at det var det. Mac har også Final Cut Pro, som er et mektig og populært valg for videoredigering eksklusivt på sin platform. Og nybegynner programmene iMovie og Garageband, som begge er veldig "polished" og billige, er også eksklusive.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på iMac, men bør jeg kjøpe det siden jeg kjøpte en macbook air til femten tusen kroner for en måned siden? Eller vente i noen år?

Jeg lurer på hva folk skal med mac? Er ikke de eneste som kjøper mac enten de som ikke noe peil på datamaskiner og tror at det som ser best ut, funker best. Eller så er det bare tenåringer som fikk beskjed av den "populære jenta på skolen" at apple er best og sånn blir det bare? Hvis du ser på de ekte specsa til Apple-produkter og sammenligner dem med andre merker med samme specs ser du at Apple produkter koster mye pga. motefaktor. Det at mac er best på film og musikk er bare sprøyt. Du finner bedre og mer stabile programmer til Windows. Produserer selv technomusikk og redigerer filmer på ei gammal laptop og det går unna. "Det er ikke gull alt som glimrer". I tillegg driver Apple med barnearbeid via Foxconn. Det er tilogmed dokumentert at de tjener noen få kroner om dagen og jobber på tolv timer skift å får bare en liten kaffepause. Så hvorfor da kjøpe Appleprodukter. Sorry for dette. Men vil bare endre livssynet til folk innen teknologi. Er ikke mange som har åpna øya og skjønt at Apple ikke er noe positivt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
I tillegg driver Apple med barnearbeid via Foxconn.

 

Det er riktig, men det gjør også Dell, Hewlett-Packard, IBM, Lenovo, Motorola, Nintendo, Nokia, Sony og Toshiba. Det blir ikke mange selskaper igjen hvis du skal boikotte alle som benytter seg av Foxconn.

 

Apple prøver i det minste å rydde opp på Foxconn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...