Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i matematikk for 10. trinn - 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva fikk dere på den aller siste oppgaven på del 2 (9b)? Var etter min mening den vanskeligste oppgaven.

 

Husker ikke svaret.. MEN: En viste jo at AB=60mm og at trekanten var likebeint, altså at de to katetene er like lange. Dermed kunne vi bruke pytagoras for å finne lengden på disse to katetene som også er radiusen som oppgaven spør etter.

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

Endelig ferdig med matte på en gooood stund! :w00t::fun:

 

Her kan dere se sensorveiledningen, det står ikke så mye nyttig der, men det gir bedre forståelse for hvordan de vurderer, i tillegg til at det står noe om hva de skal og ikke skal godta.

 

Håper det gikk bra med alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Hva fikk dere på den aller siste oppgaven på del 2 (9b)? Var etter min mening den vanskeligste oppgaven.

 

Husker ikke svaret.. MEN: En viste jo at AB=60mm og at trekanten var likebeint, altså at de to katetene er like lange. Dermed kunne vi bruke pytagoras for å finne lengden på disse to katetene som også er radiusen som oppgaven spør etter.

 

Svaret blir 31,5 mm i følge læreren vår. Jeg gjorde det på samme måte som deg og han mente at det var feil. Ingen i klassen min klarte den

Lenke til kommentar

Gikk greit nok.. Satt med forlenget tid til klokka 16:00ish? LOL.

Hadde ikke blitt ferdig med mindre jeg fikk utsatt.

Virka som rektor trolla oss med å si "Dette er den enkleste eksamen noensinne!".

Sleit også litt med astma grunnet pollen. :/ Sleit nok mest med del 2.. Det siste oppgavene var helt forferdelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...