Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT Eksamen 2012


Anbefalte innlegg

Sitter med eksamen fra høsten 2011. På oppgave 3 så skal de fem figurene ha forskjellig plassering hver gang, har noen her løst det på en god måte? Jeg ender bare opp med å gjøre det manuelt, må jo være en mer effektiv måte å løse det på enn å sitte å taste inn x-verdien for egen maskin.

 

Noen som har løst dette oppgavesettet og har en god løsning på saken? Har CS3 så får ikke åpnet noe av det som er lagt ut...

 

 

 

Hei!

Jeg løste eksamen høst 11 uten å bruke tabeller, selv om de egentlig er ute etter det. Men besvarelsen er fullgod og læreren min sa at jeg sikkert hadde fått 6/5 på denne. Men siden de gir en karakter så ville det blitt 6'er likevel..

 

De du gjør er at de gjør alle symbolene om til en knapp. Setter dem i en rekkefølge og figuren som skal gjennkjennes over. Klikker brukeren på riktig figur går programmet videre, hvis ikke blir den på samme frame til brukeren klarer det. Antall forsøk som er brukt blir talt opp som en teller og blir vist på resultatsida til slutt. Kan gi deg bedre forklaring om det trengs :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, forstod mer om den lyden nå! Men forstår fortsatt ikke helt den animasjonen :p Jeg har plassert alt i en trekant og gjort alt til symbol. Men problemet at jeg ikke får det til å spinne. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få til alle tre på en gang. Jeg vet også at jeg må ha mouse_over og mouse_out og skrive det inn i action, men må vel skrive noe mer enn bare det? Prøvde i stad, og alt ble feil, haha!

Prøv å lag et nytt symbol (new symbol, nede på bunnen av library), tegn inn alt du skal (alle figurer og mønsteret), save også gå tilbake til hovedvinduet. Da skal du ha et movieclip i biblioteket, som inneholder all grafikken du ønsker. (Husk å gi instance-name).

 

Så bruker du dette som kode (beklager dårlig formatering, forumet liker ikke å beholde den originale formateringen. Husk å bruke eget navn på movieclippet og):

 

 

import flash.events.Event;
import flash.events.MouseEvent;
stage.focus = stage;
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, rotate);
function rotate(e:Event):void {
figurer_mc.rotation += 5;
figurer_mc.play();
}

figurer_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, stopRotation);
function stopRotation(e:MouseEvent):void {
stage.removeEventListener(Event.ENTER_FRAME, rotate);
figurer_mc.stop();
}

figurer_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, beginRotation);
function beginRotation (e:MouseEvent):void {
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, rotate);
}

 

 

Bruker også stop() og play() siden jeg har egen animasjon inni movieclipet (linjene gløder).

Om du ikke har det, er det bare å droppe stop() og play().

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Sitter med eksamen fra høsten 2011. På oppgave 3 så skal de fem figurene ha forskjellig plassering hver gang, har noen her løst det på en god måte? Jeg ender bare opp med å gjøre det manuelt, må jo være en mer effektiv måte å løse det på enn å sitte å taste inn x-verdien for egen maskin.

 

Noen som har løst dette oppgavesettet og har en god løsning på saken? Har CS3 så får ikke åpnet noe av det som er lagt ut...

 

 

 

Hei!

Jeg løste eksamen høst 11 uten å bruke tabeller, selv om de egentlig er ute etter det. Men besvarelsen er fullgod og læreren min sa at jeg sikkert hadde fått 6/5 på denne. Men siden de gir en karakter så ville det blitt 6'er likevel..

 

De du gjør er at de gjør alle symbolene om til en knapp. Setter dem i en rekkefølge og figuren som skal gjennkjennes over. Klikker brukeren på riktig figur går programmet videre, hvis ikke blir den på samme frame til brukeren klarer det. Antall forsøk som er brukt blir talt opp som en teller og blir vist på resultatsida til slutt. Kan gi deg bedre forklaring om det trengs :)

Lenke til kommentar

Sitter med eksamen fra høsten 2011. På oppgave 3 så skal de fem figurene ha forskjellig plassering hver gang, har noen her løst det på en god måte? Jeg ender bare opp med å gjøre det manuelt, må jo være en mer effektiv måte å løse det på enn å sitte å taste inn x-verdien for egen maskin.

 

Noen som har løst dette oppgavesettet og har en god løsning på saken? Har CS3 så får ikke åpnet noe av det som er lagt ut...

 

 

 

Hei!

Jeg løste eksamen høst 11 uten å bruke tabeller, selv om de egentlig er ute etter det. Men besvarelsen er fullgod og læreren min sa at jeg sikkert hadde fått 6/5 på denne. Men siden de gir en karakter så ville det blitt 6'er likevel..

 

De du gjør er at de gjør alle symbolene om til en knapp. Setter dem i en rekkefølge og figuren som skal gjennkjennes over. Klikker brukeren på riktig figur går programmet videre, hvis ikke blir den på samme frame til brukeren klarer det. Antall forsøk som er brukt blir talt opp som en teller og blir vist på resultatsida til slutt. Kan gi deg bedre forklaring om det trengs :)

 

Kan legge ut mitt løsningsforslag har CS3, men hvordan legger man ut ting her ??

Lenke til kommentar

Kan legge ut mitt løsningsforslag har CS3, men hvordan legger man ut ting her ??

 

Zip den opp og legg den ut her :D Eller så kan du kanskje laste den opp på dropbox/Box.net/Google Drive :)

 

Hvis du ikke greier det, så send meg en pm så kan du sende den på mail, og jeg legge den ut :)

Lenke til kommentar

noen som bruker visual web developer med c#?

 

Jeg gjør :)

 

hvordan ville du gjort programmeringsoppgaven fra høst 2011?

 

Jeg kan ingenting, så har ikke gjort den. Men du kan godt dele om du får til den! Hehe. Jeg tenkte å høre på skolen i morgen, så om du ikke får den til i dag, kan jeg sikkert dele koden med deg i morgen, om jeg får hjelp :)

Lenke til kommentar

noen som bruker visual web developer med c#?

 

Jeg gjør :)

 

hvordan ville du gjort programmeringsoppgaven fra høst 2011?

 

Jeg kan ingenting, så har ikke gjort den. Men du kan godt dele om du får til den! Hehe. Jeg tenkte å høre på skolen i morgen, så om du ikke får den til i dag, kan jeg sikkert dele koden med deg i morgen, om jeg får hjelp :)

 

okå! ser ut som oppgaven er laget rent for actionscript, så jeg skjønner ikke hva vi skal gjøre vi som ikke har valgt det spåket :/

Lenke til kommentar

Sitter med eksamen fra høsten 2011. På oppgave 3 så skal de fem figurene ha forskjellig plassering hver gang, har noen her løst det på en god måte? Jeg ender bare opp med å gjøre det manuelt, må jo være en mer effektiv måte å løse det på enn å sitte å taste inn x-verdien for egen maskin.

 

Noen som har løst dette oppgavesettet og har en god løsning på saken? Har CS3 så får ikke åpnet noe av det som er lagt ut...

 

 

 

Hei!

Jeg løste eksamen høst 11 uten å bruke tabeller, selv om de egentlig er ute etter det. Men besvarelsen er fullgod og læreren min sa at jeg sikkert hadde fått 6/5 på denne. Men siden de gir en karakter så ville det blitt 6'er likevel..

 

De du gjør er at de gjør alle symbolene om til en knapp. Setter dem i en rekkefølge og figuren som skal gjennkjennes over. Klikker brukeren på riktig figur går programmet videre, hvis ikke blir den på samme frame til brukeren klarer det. Antall forsøk som er brukt blir talt opp som en teller og blir vist på resultatsida til slutt. Kan gi deg bedre forklaring om det trengs :)

 

Har fått løst oppgaven, dog på en fryktelig knotete måte. Det jeg egentlig lurte på var om det fantes noen god måte å plassere ut de fem under på. Oppgave teksten sier "og figurene på bildet under må vises i en ny rekkefølge hver gang." Jeg fikk det til, men jeg løste det ved å gjøre det manuelt for alle rundene. Spørsmålet mitt blir da, finnes det noen god måte å løse som gjør at de fem havner tilfeldig hver gang?

Lenke til kommentar

noen som bruker visual web developer med c#?

 

Jeg gjør :)

 

hvordan ville du gjort programmeringsoppgaven fra høst 2011?

 

Jeg kan ingenting, så har ikke gjort den. Men du kan godt dele om du får til den! Hehe. Jeg tenkte å høre på skolen i morgen, så om du ikke får den til i dag, kan jeg sikkert dele koden med deg i morgen, om jeg får hjelp :)

 

okå! ser ut som oppgaven er laget rent for actionscript, så jeg skjønner ikke hva vi skal gjøre vi som ikke har valgt det spåket :/

 

Ser ut som det skal fungere helt fint. Tror jeg har løst en lignende oppgave tidligere, men finner den ikke igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...