Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT Eksamen 2012


Anbefalte innlegg

Muligens jeg kan legge ut begge eksamensoppgavene med løsningsforslag, kommer tilbake til det :) Legger ved hva læreren min har anbefalt å øve på.

 

Jeg vil anbefale dere å ta en ekstra titt på de to siste eksamenene (våren 2011 og høsten 2011).

 

Animasjonsdel :

Våren 2011: Se på sceneskift-oppgaven fra sist vår.

Høsten 2011: Dette med tween som følger guidelines.

 

Programmering:

Konvertering mellom tall og tekst:

Bli trygg på dette. Husk at feltene på skjermen er av type .text og må konverteres til tall for å kunne regne med.

Ikke vær redd for å bruke interne variable i programmet for å bruke til beregninger. Det øker bare lesbarheten/brukervennligheten.

 

Jobb med tabellhåndtering.

Se spesielt på:

- Oppslag i todimensjonale tabeller (våren 2011 og den eksamenen med høyfjellshotellene, husker ikke årstall) hvor en bruker kombokser og radioknapper for å finne rett inngang i tabellen.

- Se også på det med random sortering av tabell.

- Og selfølgelig lagring

Blir det vanskelig med todimensjonale tabeller, skal dere fokusere på å lage enkle, "parallelle" tabeller hvos samme indeksinngang kan få med det vi er ute etter.

 

Se på matematikkfunksjoner random, floor, max, min osv.

 

 

Teori:

Oppgavelyden for de to siste eksamensdelene har vært svært like. Lag "maler" /besvarelser som dere kan ha med å se på-

Jeg vil også anbefale dere å lese det dere finner i bøkene om bilde/lyd og videokomprimering (Tror det står litt i begge bøkene, men kanskje mest i den blå). Det er ofte slik at dere blir bedt om å tilpasse filer til web og begrunne hva dere har gjort. Det går mye på komprimering/lage filene mindre men allikevel "godt nok".

 

 

Husk at dere kan ha med dere alt, men det er viktig at dere har god oversikt over det dere tar med dere.

 

EDIT: Har lagt ved høst/vår 2011, men har ikke fått ordentlig løsningsforslag for våren. Skal sørge for å få riktig løsningsforslag i morgen når jeg møter læreren min :)

Høsten 2011.rar

Våren 2011.rar

Endret av loni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært flott om noen hadde hatt en oppgavetekst med et løsningsforslag. Har sittet i fem timer nå, og fått error på alt på det jeg har gjort. I tillegg funker ingenting i flash enda jeg gjør akkurat slik jeg skal! Hjelp :S

 

Zip fla-fila di og legg den ut her. Jeg lærer selv bedre ved å hjelpe andre til tider, så på denne måten kan jeg selv øve til eksamen :)

Lenke til kommentar

Hadde vært flott om noen hadde hatt en oppgavetekst med et løsningsforslag. Har sittet i fem timer nå, og fått error på alt på det jeg har gjort. I tillegg funker ingenting i flash enda jeg gjør akkurat slik jeg skal! Hjelp :S

 

Zip fla-fila di og legg den ut her. Jeg lærer selv bedre ved å hjelpe andre til tider, så på denne måten kan jeg selv øve til eksamen :)

 

Jeg glemte å lagre i stad når jeg lagde. Har prøvd å gjøre det på nytt igjen nå, og da funker ingenting :p Kan sende deg det jeg har, så om du gidder, så kan du fortelle meg hvordan jeg skal legge inn kodene for stopp, pause og start på de knappene? (Læreren min sa at det er veldig viktig å kunne til eksamen). Jeg vet jeg skal legge inn i actions, men går ikke an å legge inn tre koder i samme actions?

Start, pause og stopp.zip

Lenke til kommentar

Hadde vært flott om noen hadde hatt en oppgavetekst med et løsningsforslag. Har sittet i fem timer nå, og fått error på alt på det jeg har gjort. I tillegg funker ingenting i flash enda jeg gjør akkurat slik jeg skal! Hjelp :S

 

Nå har jeg fått fikset fla-fila di. Har skrevet noen kommentarer inni script-layeren :)

 

Zip fla-fila di og legg den ut her. Jeg lærer selv bedre ved å hjelpe andre til tider, så på denne måten kan jeg selv øve til eksamen :)

 

Jeg glemte å lagre i stad når jeg lagde. Har prøvd å gjøre det på nytt igjen nå, og da funker ingenting :p Kan sende deg det jeg har, så om du gidder, så kan du fortelle meg hvordan jeg skal legge inn kodene for stopp, pause og start på de knappene? (Læreren min sa at det er veldig viktig å kunne til eksamen). Jeg vet jeg skal legge inn i actions, men går ikke an å legge inn tre koder i samme actions?

 

Har fått fiksa fla-fila di. Har også skrevet kommentarer inni script-layeren :)

start,pause,stopp - fiks.rar

Lenke til kommentar

Hadde vært flott om noen hadde hatt en oppgavetekst med et løsningsforslag. Har sittet i fem timer nå, og fått error på alt på det jeg har gjort. I tillegg funker ingenting i flash enda jeg gjør akkurat slik jeg skal! Hjelp :S

 

Jeg får ikke lastet den ned. Mulighet for å laste den opp i en annen fil? :)

 

Nå har jeg fått fikset fla-fila di. Har skrevet noen kommentarer inni script-layeren :)

 

Zip fla-fila di og legg den ut her. Jeg lærer selv bedre ved å hjelpe andre til tider, så på denne måten kan jeg selv øve til eksamen :)

 

Jeg glemte å lagre i stad når jeg lagde. Har prøvd å gjøre det på nytt igjen nå, og da funker ingenting :p Kan sende deg det jeg har, så om du gidder, så kan du fortelle meg hvordan jeg skal legge inn kodene for stopp, pause og start på de knappene? (Læreren min sa at det er veldig viktig å kunne til eksamen). Jeg vet jeg skal legge inn i actions, men går ikke an å legge inn tre koder i samme actions?

 

Har fått fiksa fla-fila di. Har også skrevet kommentarer inni script-layeren :)

Lenke til kommentar

Hadde vært flott om noen hadde hatt en oppgavetekst med et løsningsforslag. Har sittet i fem timer nå, og fått error på alt på det jeg har gjort. I tillegg funker ingenting i flash enda jeg gjør akkurat slik jeg skal! Hjelp :S

 

Nå har jeg fått fikset fla-fila di. Har skrevet noen kommentarer inni script-layeren :)

 

Zip fla-fila di og legg den ut her. Jeg lærer selv bedre ved å hjelpe andre til tider, så på denne måten kan jeg selv øve til eksamen :)

 

Jeg glemte å lagre i stad når jeg lagde. Har prøvd å gjøre det på nytt igjen nå, og da funker ingenting :p Kan sende deg det jeg har, så om du gidder, så kan du fortelle meg hvordan jeg skal legge inn kodene for stopp, pause og start på de knappene? (Læreren min sa at det er veldig viktig å kunne til eksamen). Jeg vet jeg skal legge inn i actions, men går ikke an å legge inn tre koder i samme actions?

 

Har fått fiksa fla-fila di. Har også skrevet kommentarer inni script-layeren :)

 

Hadde du giddi og sendt i en annen fil? :)

Lenke til kommentar

Hadde du giddi og sendt i en annen fil? :)

 

here you go :)

 

 

https://docs.google....ZFlTeTRBM3RhQjA

 

Takk takk! Men jeg er ikke med der, så får ikke åpnet :/

 

https://docs.google.com/open?id=0B7uMs724ppgnZFlTeTRBM3RhQjA

 

Har prøvd nå med tre forskjellige personer, den skal fungere :) Du må trykke "Download/Last Ned"

 

Åja, grunnen til at jeg ikke får lasta den ned er fordi du har laget den i CS5,5, står det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...