Gå til innhold

Kan eg kjøpa Dolby 3D-briller til bruk på kino?


Anbefalte innlegg

Brillene som vi låner på vår lokale kino, er av typen Dolby 3D.

Dei er ofte ripete, og eg lurer på å kjøpa mine eigne.

 

Er det nokon som veit om den typen 3D-briller som Dolby-systemet har, fins for salg ein plass?

 

(eg er ikkje ute etter tjuvgods, og aller helst nokon med ei anna utforming enn dei som vert lånt ut i kinosalen)

 

post-202788-0-90079800-1336934318_thumb.jpg

 

Edit: La til bilete.

Endret av hakontdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..men det ser ut at de bare er for Real3D systemet og ikke vil være bra nok for Dobly3d.

 

De vil ikke fungere i det hele tatt.

 

 

 

Selv om du får kjøpt Dolby briller, så vil du vel kanskje også få bråk hver gang du prøver å ta dem med deg ut av kinoen. Der hvor jeg har vært, så har de stått å passet på. Og siden de du får kjøpt nok ligner på de som de har, så kan det bli dyrt.

 

Har også sett problemet med at folk ikke tar vare på brillene, og de er fulle av fett flekker og riper. Derfor er jeg nesten glad for at kinoen jeg normalt bruker har Read D systemet, slik at jeg har mine egne briller, selv om Dolby sitt system er hakket bedre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

3doptix.be leverer visst ikkje til norge. :-( Dessuten er dei med alarm, så det blir nok støy og krangling når dei skal brukast, ja.

 

Det er uansett rart at det ikkje fins alternativer å få kjøpt, _utan_ alarm.

Problemet med slitte og ripete briller blir jo berre større og større, jo lenger kinoen brukar desse 3D-brillene.

 

Kanskje eg kan få hjelp av nokon som bur i Danmark eller Sverige til å kjøpa inn brillene, og ha med kjøpskvittering kvar gong eg tek dei med på kinoen :-)

Lenke til kommentar

Mulig hvis du bor nærme svenske grensen at du kan få de levert til postkontoret der. Det er mange butikker som sender til postkontorene slik at man kan hente der. Eventuelt så må du høre med postkontoret.

 

Men der er jo dessverre en meget tungvind måte. Slik er det dessverre utenfor EU, enkelte som ikke sender utenfor.

Lenke til kommentar

Har vert i dialog med leverandøren, som kan levera til norge men at frakta er €29

Så lenge brilla kostar €25 så slepp eg moms og tull

Over NOK 400 for 3D-briller er kanskje litt dyrt, men det kan vera verdt det, mtp. at brillene som kinosalen lånar ut er ripete.

Lenke til kommentar

Då har eg overført €54.00 EUR via Paypal og håpar dei får til å spesifisera verdien av innhaldet i pakken, så tollvesenet ikkje lagar rot.

 

Hvis du får moms på den, så husk å sjekk pakken før du henter den ut. Det er sommer, og sommervikarer hos posten, slik at de ofte tar hele summen og ikke kun innholdet når de sjekker. Slik at det er mere feil nå om dagen enn normalt.

 

Det er MYE lettere å få dette fikset før den er hentet ut enn etterpå.

 

Får du moms, så ta med deg kvitteringen med en gang, ellers må du hjem å hente den. Noe som er meget irriterende, da Posten/tollvesenet har bildet av pakken liggende og bare kan kikke på den, og verifisere at det er feil. Har skjedd meg mange ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får du moms, så ta med deg kvitteringen med en gang, ellers må du hjem å hente den. Noe som er meget irriterende, da Posten/tollvesenet har bildet av pakken liggende og bare kan kikke på den, og verifisere at det er feil. Har skjedd meg mange ganger.

 

Rett på ein prikk!

Tollgebyret er visst berre "eit forslag", som du kan klaga på _før_ du henter pakken.

Dokumenter varens verdi og få dei i skranken til å ringa utanlandspakkeavdelinga si. Dei spør om kunden har dokumentasjon på at pakken inneheld ei vare til ein verdi under NOK 200,- og når den tilsette verifiserer dette, så frafaller kravet.

 

Nyttig å vita!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det funka veldig fint!

€24.99 + frakt (og 21 % VAT til Belgiske myndigheiter?) = € 53.99 utan å betala norsk toll.

Brillene ser veldig bra ut.

Merk at dei ikkje kan "slåast saman", så ei stor lomme må til :-)

Eg kjem uansett til å ha kjøpskvitteringa med, så eg unngår å få dei konfiskert.

Eg kjem også til å ta i mot dei utdelte brillene, for då har eg noko å levera tilbake etter filmen.

 

Om eg skal bruka brillene i ein sal med alarm (min lokale sal har ikkje alarm), tenker eg å informera vakten _før_ eg tar brillene mine med meg ut av salen igjen.

post-202788-0-63869400-1343052073_thumb.jpg

post-202788-0-26663900-1343052102_thumb.jpg

post-202788-0-47647500-1343052138_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...