Gå til innhold

Elkjøp kupp - Verdt det?


Anbefalte innlegg

Denne pcen koster 9500kr hos elkjøp, men legger du den til i handlekurven og skriver rabatt kode "FACEBOOK" så får du den for 6000kr.

 

http://www.elkjop.no...ISPRESSER_12MAI

 

Skal ikke kjøpe den selv, men jeg lurer på om den er egentlig verdt 6000kr? Og viss den er verdt det er det jo folk her som kan gjøre ett kupp.

 

Tilbudet varer til 18.00 ikveld 12/05/12

Endret av terje k.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, gøy. Her kan du se info fra prisjakt: http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1064662 - klikk "statistikk" for å få oversikt over prisvariasjonene, og justeringene for hver enkelt butikk.

 

Modellen ser ut til å være ganske ny, lagt ut for salg i månedsskiftet. Dog har Lefdal (som i praksis er Elkjøp) lagt den ut for 5995,- først. Deretter har de skrudd den opp med 3500kr 2 dager senere, til 9495,-.

 

Dette er så grovt at det burde vært rapportert...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Elkjøp, expert og andre som opererer på kanten av loven; desto større ord de bruker om produktene, desto større forskjell er det mellom det man betaler og det man får. Ikke på en positiv måte.

Pass på, dette vil kun gjelde 99% av tilfellene! [8>

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe denne dataen. Skal spille cs 1.6, css, cs:go, lol, hon, starcraft og trackmania.

Trenger ikke å kjøre spillene på full grafikk bare uten lagg. Skal også drive snakkeprogram og anticheat samtidig.

Vil denne pcen klare å gjøre dette uten lagg?

 

Takker for svar

 

Mvh.

Odin

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett eller hørt noe om HON, men de andre spillene klarer PCen på maks grafikk uten å svette noe særlig. Ingen av dem er særlig grafikktunge, og med en forholdsvis lav oppløsning, så vil verken prosessor eller grafikkprosessor være noen hindring.

 

I værste fall så kanskje du må senke litt på grafikken i Starcraft II.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Maskinen er overpriset. Dette er et forsøk fra Elkjøp - som vanlig, og på uærlig vis - på å kvitte seg med maskiner med en generasjon prosessorer og skjermkort som er i ferd med å avløses av en ny generasjon. Ivy Bridge og Kepler er på vei inn - hvis man da skal selge vekk beholdningen av maskiner med Sandy Bridge og Fermi, forventer i hvert fall jeg adskillig bedre tilbud enn dette.

 

Core i7 2760QM er en sterk prosessor, og i forhold til prisen, er akkurat denne et bra tilbud - eller var bra, får man vel si. Men resten av hardware er jo helt standard i den prisklassen tilbudsprisen er i, og med så lav oppløsning på skjermen ... nei. Forventer meg mye bedre tilbud. Hadde Ellkjøp solgt den for 4 tusen kunne man vurdert det.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du får en prosessor og GPU som er på vei ut, men det betyr ikke at det er dårlig kjøp. Til tilbud å være så er det kanskje ikke det beste, men overpriset er den ikke.

 

Sjekket nå igjennom de bærbare som komplett har, og ingenting kan matche prisen og ytelsen.

Går du opp en tusenlapp får du noe som blir i samme ytelsesklasse: (med vel og merke noe mer effektiv prosessor og GPU): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746853#extra

Men til gjengjeld så får du ikke Blu-Ray eller 8 GB RAM. Dette betaler man fort en 1000-lapp ekstra på.

Samt at PCen har enda lavere oppløsning...

 

Batterilevetiden skal også være lik. Faktisk så sliter jeg med å finne noe som gir betraktelig eller bedre i det hele tatt, for lik pris. Nå sjekket jeg bare de store aktørene, men noe dårlig kjøp er det på ingen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...