Gå til innhold

? Trege oppdateringer er Googles feil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke noe annet og forvente av billigvare

 

Billigvare som i...?

 

Android generellt, ta denne for eksempel (http://prisguide.amo...-me-p350-144867). hvordan mener du at noen kan tjne penger på denne telefonen etter 2 år med oppdateringer?

 

snakker faktisk om Android telefoner generlet og ikke selve Google

 

Så du skylder på Android for at LG produserer billige telefoner? :S Enten leser jeg det du skriver feil eller så gir du ikke så fryktelig mye mening.. Jeg skjønner veldig godt at det er et marked for billige telefoner jeg..

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
Then arises the question, why do they even bother? Jeg kan til en viss grad forstå at de ønsker en "unik brukeropplevelse", men å endre så mye low-end stuff må jo bare være mer smertefult for dem om/når det kommer oppdateringer?
Det spørsmålet har jeg stilt meg svært ofte også. Har ikke noe godt svar selv om de sikkert har noen tekniske grunner. Men jeg har vondt for å tro at de ikke har mulighet til å gjøre det på en enklere måte. Nexus One var jo laget av HTC og nærmest identisk med HTC Desire, men HTC måtte såklart rote til med en gang de fikk fritt spillerom igjen og Sense fikk sitt inpass. Nei, forstå det den som vil.

 

Nexus One og Desire kunne jo kjøre hverandres romer med minimale endringer. Man fikk (får) jo både Sense romer til Nexus og vanilla romer til Desire såvidt jeg husker. Så hvis alle telefoner hadde hatt samme hardware er det klart ting hadde vært enklere med tanke på oppgradering. ;)

Endret av andrey3000
Lenke til kommentar

Jeg velger å stole litt mer på Google enn på AT&T her. Hva har Google å tjene på å holde igjen oppdateringer, og som nevnt er jo kjerneversjonen av Android fritt tilgjengelig for alle.

 

Er man hysterisk opptatt av å alltid ha siste versjon får man heller installere en ROM eller noe. Er man ute etter forandring kan man alltids installere en launcher, det endrer som regel mye mer enn en enkelt Androidversjon.

Lenke til kommentar

Mobilprodusentene burde drete i"Sense" og andre lag, da stock android IceCream er utrolig nice :D Og da ville vel telefonene blitt raskere oppdatert, bare se custum roms :)

 

Det burde de så absolutt, men det kommer nok aldri til å skje og jeg forstår dem godt forsåvidt. På en eller annen måte "må" man klare å differensiere telefonene sine fra andre Androidtelefoner, og da er grensesnittet et naturlig aspekt ved det. Men så kan man jo spørre seg hva som er best for brukeren med tanke på at motivasjonen fort kan bli at ting må være annerledes kun for å være annerledes, ikke nødvendigvis bedre. Ærlig talt, bare se på TouchWiz på Galaxy SIII. Ikke bare ser det ut som om det fortsatt er basert på Android 2.x, men det er jo virkelig ikke i nærheten av like stilig og pent som stock ICS.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

visste ikke at Galaxy Nexus var så treg med oppdateringer? Den har da fått 4.0.4?

 

Fleste i Norge har vel enda 4.0.2 tror jeg. Det verste er at enkelte modeller får den før andre, latterlig.

 

Enkelte modeller som i Sprint, Verizon, osv? Det er jo ikke så latterlig med tanke på at de faktisk er ganske forskjellige.. Galaxy Nexus telefonene fikk rullet ut oppdateringene i slutten av Mars...

 

At det rulles ut gradvis er ganske naturlig...

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Enkelte modeller som i Sprint, Verizon, osv? Det er jo ikke så latterlig med tanke på at de faktisk er ganske forskjellige.. Galaxy Nexus telefonene fikk rullet ut oppdateringene i slutten av Mars...

 

At det rulles ut gradvis er ganske naturlig...

 

Nei ikke sånne modeller, men du har forskjellige build på telefonen, Yakju, Yakjuxw osv, Yakju får alt før Yakjuxw. Helt samme mobilmodell.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...