Gå til innhold

Kjøp av skateboard


Anbefalte innlegg

Hei hei, Forum!

Jeg er på utkikk etter en komplett skateboard pakke, rett og slett fordi jeg ikke aner så mye om hva man burde velge av deler.

 

Når det kommer til merker kunne jeg helt ærlig ikke brydd meg mindre, men rundt 1-1,5K burde vel holde, ettersom jeg relativt kan betegnes som en "nybegynner" (kan Ollie, kickflip og andre basic ting).

Jeg eide ett visjon-brett for mange år siden, var meget fornøyd med det, helt til jeg bestemte meg for å skate i litt "bedrukket" tilstand..

 

50-50.no ser ut til å ha gode priser, hva syntes dere?

 

Ett "all-around" brett ville vært bra.

 

Om det har noen betydning;

 

Sko srt. 44

Høyde. 190cm

Vekt. 90kg

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg råder deg til og gå inn i en session butikk og spørre om hjelp der. Alle de ansatte er svært trivelige og hjelper deg helt sikkert med å finne ett brett. Men de kommer til å anbefale etter sine egne erfaringer. Skatebrett har alt med smak og behag. Noen liker løse trucks så man kan svinge bråere, mens andre liker faste trucks så brettet ikke vingler. Noen liker brede, noen smale plater, jeg personlig liker 7.5 i bredde.

 

Man må nesten bare prøve seg frem, men uansett hvilket brett man kjøper blir man vandt til det.

lykke til ;)

Lenke til kommentar

Om du har planer om å kjøpe online så anbefaler jeg junkyard.no og boardshop.no. Mye forskjellig å velge mellom :)

Men som flere andre her sier så er det en fordel å ta turen innom en skatesjappe og få litt veiledning. Etter hvert finner du ut hva som passer best for deg selv.

Personlig foretrekker jeg 7,8-8.0 plate og løse trucks :p For nybegynnere vil det som oftest være en fordel med en smalere plate. 7,5-7.75. Rett og slett fordi det er lettere å lære flips med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...