Gå til innhold

Her er det nye Firefox-utseendet


Anbefalte innlegg

Hva er poenget med å ha så mange faner egentlig???

 

Hva er poenget med så få faner egentlig? Selv sitter jeg med 7 dedikerte faner: 5 for IRC, 1 for epost og 1 for RSS. Videre så finner jeg en gang i blandt ting jeg virkelig har bruk for å lese, så da setter vi dem så gjerne dem fast med binders. Videre så kan man fort åpne manger tråder på forum og imageboards, så da blir det faner da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke helt se ramproblemet jeg, har selv 137 faner oppe, og bruker 700mb ram. Og uansett, er ikke det at den bruker litt ram bare bra da? Jo kjappere går det jo for deg uansett. FF skalerer rambruket automatisk selv etter hvor mye den har tilgjenglig, har du mye, bruker den mye og motsatt. Du kan ikke måle hvor gode nettlesere er etter rambruk. Eneste jeg har merket i det siste med FF er at den krasjer oftere enn før, så håper de fikser opp stabiliteten litt mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har åpen 132 faner akkurat nå, en god del av fanene er statiske og huser lister type produkter her og der.

Sidene kjører ikke noe script eller flash siden dette er default og noe jeg må godkjenne hver gang, ergo ingen aktivitet på sidene.

Men RAMforbruket er i skyene og nettleseren lagger litt når jeg skriver dette, litt etterslep iforhold til hva jeg taster og når det kommer opp på skjermen.

 

Selve forbruket ligger på 2293736 Kb Eller 2.29 Gb forbruk... Dette vil jeg si er for mye, i tillegg har den sin egen cache som den får herje på som er på 6Gb og ligger på en RAMDrive så om nettsidene har bilder så finnes det en plass å gjøre av dem fram til jeg bytter til taben med dem.

 

Jeg mistenker at jeg kan løse problemet ved å oppgradere til 64 Bit FireFox da 2Gb RAM Grensa som den nå stanger hodet i og som jeg mistenker er synderen for at den lagger, så vil det løse seg.

Må bare sjekke om Flash er kommet for 64 bit før jeg bytter og skroter denne.

Waterfox.

Lenke til kommentar

"Spiser ram" betyr bare "det er noe galt med nettleser, vet ikke hva, så vi skylder på RAM i full 2000 års stil".

 

Jeg kunne ikke ha vært mer enig med deg. Drittlei av klagingen om ram-bruk av nettlesere.

 

Hvem leser ti faner sammenhengende?

 

Skulle tro at all denne panikken skyldes i at nettleserne spiser ram permanent. "Å neeeei, faen der tygde den rambrikken ferdig, må kjøpe ny, igjen!"

Lenke til kommentar

Problemet ligger ikke i selve minneforbruket, det er greit når jeg har 24Gb med RAM.

Men problemet er at FireFox er dårlig dimensjonert iforhold til programgrensa på rundt 2Gb med RAM for 32 bit programmer, da spiller det ingen rolle om du har 592539256926 Tb med RAM, den kan bare bruke 2Gb som maks eller rundt 3Gb med ett lite triks.

 

Problemet med FireFox er at den går i sirup når den treffer 2Gb grensa, funker som bare F på 1.9 Gb men straks du krysser 2Gb så er den treg som fy og henger når man skriver osv.

Dette var ikke ett problem med tidligere versjoner før racet begynte, da kunne du tyne den godt over 200 faner UTEN problemer.

Lenke til kommentar

Anbefaler på det sterkeste Waterfox. Det er en 64 bit utgave av Firefox, med 64 bit Flash, 64 bit Java, Silverlight osv.

 

Har også Chrome installert, men klarer ikke like den. Den er f.eks. veldig mye dårligere på utskrift (ikke lenge siden print preview kom som "nyhet" i Chrome), og jeg synes den blir for simpel. Synes heller ikke den føles raskere enn Waterfox i praktisk bruk, som er argumentet jeg hører oftest for Chrome.

 

Tab Groups i Firefox er genialt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...