Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere sterkt å kjøpe den nye asus g75 som kommer nå. Så det jeg lurte på om du får recovery cd eller om det ligger et image på hardisken. Eller om du får med windows cd. Eventuelt hva som skal til for å bytte til ein ssd av mitt valg. Eller om jeg skal bare kjøpe den med alt på ein gang. Så komplett hadde den til ca 19.500,- Tenkte jeg skulle bruke denne når jeg reiser offshore :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Asus G73sw.

Den litt dyrere utgaven som støtter 3D.

Angrer på at jeg betalte ekstra for det, jeg bruker det aldri.

 

Med i pakken lå det 2 DVD-plater.

Bare manualer og drivere. Ingen Windows.

 

 

Det lå en Windows recovery image på harddisken, men det klarte jeg ved et uhell å slette da jeg la inn Ubuntu.

Ingen Windows-plate medfølger. Kun Recovery-image på harddisken.

 

Men det er ikke et stort tap i det hele tatt.

Windows som følger med laptopen min er full av demoversjoner på programmer jeg aldri kommer til å bruke, som et CD-brenneprogram som ikke kan rippe til .iso-formatet, bare noe proprietær dritt.

Og et antivirusprogram jeg ikke ønsker å bruke.

Treg dritt som gjør at min gamle Mac faktisk oppleves raskere.

 

 

Bruk hvitløk og stake, og driv ut de onde åndene!

Under maskinen står det et klistermerke med licence key for Windows Home Premium.

Dette gir meg rett til å kjøre Windows Home Premium, og det trenger ikke å være noe jeg har fått fra Asus.

Du kan laste ned helt ren og ubesudlet Windows, og installere med den nøkkelen du har under maskinen.

 

Jeg gjorde som Trainman beskrev i dette innlegget:

http://www.diskusjon...post&p=19207333

Det virka for meg.

 

 

Hvis du legger inn en "jomfru"-Windows som ikke kommer fra Asus, vil du mangle enkelte drivere.

Når Windows var ferdig installert, lastet jeg ned disse driverne fra Asus (og nVidia for grafikkortet) sin hjemmeside.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...