Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ordentlig vannkjøling, det vil da si ikke sånn komplette sett!

Jeg har lest at ekwaterblocks er ganske bra .

Men så har jeg et lite problem, det er at jeg ikke har så veldig mye peilig på akkurat dette området her. :hmm:

Er møkka lei høy temp på GPU pågrunn av single fan solution. :nei:

Det fungerer hvertfall ikke hvis det skal overclockes!

 

Jeg har tenkt til å kjøle ned CPU og GPU

CPU - AMD Phenom II x6 1090 Black Edition @3.9 ghz (skal muligens høyere)

GPU - Powercolor Radeon HD7970 Single fan

 

Er det noen som er villig til å hjelpe meg å finne de tingene jeg trenger og som fungerer bra på ekwaterblocks.com?

Jeg skal ha 360RAD (det er hvertfall en ting jeg er sikker på).

 

Takker på forhånd :)

 

Budsjett på 2500kr :)

Endret av neyope
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hugser da eg kjøpte de vannkjølings utstyret eg bruker nå. Da kostet vannkjøling i norge alt for masse. Nå er det jo kommet en nettbutikk som har nesten spesialisert seg på dette, så da tror eg prisene er lavere også enn kva komplett / netshop hadde da eg bestilte.

Kan anbefale http://sidewindercomputers.com

Har god erfaring med dei, og det er mulig å unnslippe fortolling ol som hører til verdier over 200 spenn. Staten får vel nok uansett. :hmm:

Sidewinder har sett samensatt av "løse" produkter vist man vil gjere det enkelt. Ellers er det egentlig bare å plukke produkter som passer, aka cpu og skjermkort. En god pumpe som ikkje bråker.

Størrelser på radiator bør vere over 360 (3x120mm) på dette vil eg tro. Vet lite om kva du har plass til ol.

Vannkjøling er ikkje så komplisert som ein del tror, er jo egentlig bare å ha nippler og slanger som passer, er evige diskusjoner om kva som er best av 1/2" og 3/8". trolig vil du ikkje merke forskjell.

 

Eit tips er jo å få flyttet tråden til "vann og ekstremkjøling" der den hører hjemme.

Lenke til kommentar
2500 på vannkjøling til cpu og gpu, nei det går bare ikke, spar 2500 til, så snakker man om noe MYE bedre

 

Får jo EK 360 HFX kit for 2495. Eneste du mangler da for GPU er blokk og 2 nipler, så å doble summen hørtes mye ut. Bedre at folk starter litt med vannkjøling, finner ut om de syns det er stats og deretter utvider.

 

Har innstallert EK-kittet for et par kompiser, og på cpu har de langt under 60C etter mange timer prime med 2600k @ 4.5 ghz. Sist jeg sjekket solgte digitalimpuls det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...