Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

Først og fremst, ikke kommenter på at jeg snuser for å være tøff eller noe sånt, det gjør jeg ikke

Jeg vil bare si at jeg har blitt avhengig av snus, og foreldrene mine tror følgende;

 

Hvis jeg starter med snus i en alder av 14, så tror de at jeg starter med kokain og heroin osv. i nærmeste fremtid, noe jeg aldri kommer til å gjøre.

 

Problemet er at jeg har blitt busta en gang, og har snust litt etter det, og nå er jeg avhengig og vil at de skal få vite det. Da jeg ble busta ble faren min så sint, og ble veldig lei seg og VELDIG sinna. Mamma ble skuffa. Jeg driter rett og slett i hva de syns da de på en måte får meg til å starte med dette pga blir så irritert på foreldrene mine hjemme pga jeg ikke liker hvordan de oppfører seg mot meg.

Det jeg tror som kommer til å skje om jeg forteller at jeg snuser er følgende;

 

1. kutter ut måneds lønnen min

2. blir irritert og jeg får garantert klapp, kjeft og mye ris

3. 55% for at de tar alle mine rettigheter og ting jeg eier

 

Hvordan skal jeg fortelle foreldrene mine at jeg snuser? Jeg vil som sagt ikke få ris og sånt av det, poenget er at jeg vil at de skal kjøpe det til meg (ja, det høres dumt ut, men jeg driter rett og slett i hva du mener ang. det).

 

Hva skal jeg si? Si at jeg er avhengig av nikotin? Ljuge og si at det skjedde ufrivillig med gruppepress, og at jeg angrer?

 

Jeg er redd alt som kan skje det med at foreldrene mine tar alle mine ting.

 

Hjelp!

 

 

 

 

Værsåsnill og la vær og kommentere dritt som om at jeg burde skamme meg osv. jeg gir langt faen i det.

Anonym poster: 4f0e0fe8d905c3549606f87d9a87b641

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skam deg

Jeg er også blitt avhengig av snus. Det er digg å hive innpå en snus, men det har ganske mange bakdeler også. Det lureste er nok å slutte. Men jeg har blitt et svakt menneske...

 

Hvis du vil snuse får du jo bare stå for det. Så er det synd/trist/leit om foreldra dine klikker.

Lenke til kommentar

 

Hvordan skal jeg fortelle foreldrene mine at jeg snuser? Jeg vil som sagt ikke få ris og sånt av det, poenget er at jeg vil at de skal kjøpe det til meg (ja, det høres dumt ut, men jeg driter rett og slett i hva du mener ang. det).

 

 

Du er en bortskjemt liten dritt, det er det du er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis jeg starter med snus i en alder av 14, så tror de at jeg starter med kokain og heroin osv. i nærmeste fremtid, noe jeg aldri kommer til å gjøre.

 

Det er her du tar feil. Alle, og da mener jeg virkelig alle(!!!), som begynner å røyke eller snuse før de fyller 16 går over til hasj, kokain, amfetamin osv. før de fyller 24. Dette er blitt forsket mye på, og forskning lyver ikke. Alle sier selvfølgelig at de ikke kommer til og gå over til sterkere stoffer, men de ender alltid opp med å miste kontrollen til slutt, og da er løpet kjøt for majoriteten av dem. Kun et fåtall ender opp rusfrie etter det først har startet. Dette er et valg du selv må ta, men du vet selv hva som er smartest, og hva du burde gjøre. Men om du tar feil valg kan dette blir forferdelig trist for deg. Lykke til, jeg håper du velger smart. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg starter med snus i en alder av 14, så tror de at jeg starter med kokain og heroin osv. i nærmeste fremtid, noe jeg aldri kommer til å gjøre.

 

Det er her du tar feil. Alle, og da mener jeg virkelig alle(!!!), som begynner å røyke eller snuse før de fyller 16 går over til hasj, kokain, amfetamin osv. før de fyller 24. Dette er blitt forsket mye på, og forskning lyver ikke. Alle sier selvfølgelig at de ikke kommer til og gå over til sterkere stoffer, men de ender alltid opp med å miste kontrollen til slutt, og da er løpet kjøt for majoriteten av dem. Kun et fåtall ender opp rusfrie etter det først har startet. Dette er et valg du selv må ta, men du vet selv hva som er smartest, og hva du burde gjøre. Men om du tar feil valg kan dette blir forferdelig trist for deg. Lykke til, jeg håper du velger smart. :)

 

Kan du vise til kilder på dette?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud, du er jammen flink til å spy ut mer en du har peiling på. Vi var mange som snek oss bak skolgården og tok en zigg i friminuttet og mange snuste i timene, Ingen av de jeg kjenner begynte med noe sterkere av den grunn. Først sier du alle og så kommer ^majoriteten^

 

Stor i ord liten på jord. Og ja hadde du vært seriøs hadde du gitt kilder for å backe up noe så bastant som du legger det frem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg starter med snus i en alder av 14, så tror de at jeg starter med kokain og heroin osv. i nærmeste fremtid, noe jeg aldri kommer til å gjøre.

 

Det er her du tar feil. Alle, og da mener jeg virkelig alle(!!!), som begynner å røyke eller snuse før de fyller 16 går over til hasj, kokain, amfetamin osv. før de fyller 24. Dette er blitt forsket mye på, og forskning lyver ikke. Alle sier selvfølgelig at de ikke kommer til og gå over til sterkere stoffer, men de ender alltid opp med å miste kontrollen til slutt, og da er løpet kjøt for majoriteten av dem. Kun et fåtall ender opp rusfrie etter det først har startet. Dette er et valg du selv må ta, men du vet selv hva som er smartest, og hva du burde gjøre. Men om du tar feil valg kan dette blir forferdelig trist for deg. Lykke til, jeg håper du velger smart. :)

 

Merkelig, jeg begynte med tobakk da jeg var 15, er 25 nå og har aldri prøvd noe annet i mitt liv når det kommer til rusmidler (unntak av alkohol)

 

Snodig..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du er ikke avhengig. Like greit å slutte mens du enda kan. Det blir mye verre å slutte senere.

2 år siden jeg sluttet med nikotin, og jeg har enda løst på røyk.

Lenke til kommentar

trenger forsatt hjelp

 

hvordan skal jeg gå frem og hvem skal jeg snakke med?

 

 

sex raptor jeg tror ikke på det Anonym poster: 4f0e0fe8d905c3549606f87d9a87b641

 

Du skal vente til du blir 18 - det er forbudt å selge (og også å lange) nikotin- og tobakksprodukter til barn under 18.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil anbefale deg å slutte. Er 21 år, snust siden jeg var 16.....

Det har faktisk gått så langt at jeg snuser ekstra sterk snus, en boks på litt over en dag. I Norge idag vil det si ca 70 kroner per dag.

I en måned på 31 dager... Så blir det 2 170,- kroner .

 

26 000,- kroner i året. Vil du virkelig at foreldrene dine skal kjøpe snus til deg frem til du er 18 år?

 

Si du snuser 4 bokser i uken, frem til du er 18 år. Det vil koste foreldrene dine/deg nesten 54 000 på 4 år.

 

Hvis du er fornuftig så sparer du heller de pengene du ellers ville brukt på snus, også kan du heller reise på ferie eller kjøpe deg det du ønsker deg.

 

Så slipper du også tannbleking og høye tannlegeregninger i fremtiden. :) Det er IKKE kult med fæl og ekkel munn, så jeg skal faktisk slutte nå. Kanskje man burde hatt en "slutte å snuse" tråd her. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...