Gå til innhold

nf7-s vil ikke boote


bergis

Anbefalte innlegg

Hei,

kanskje noen her inne har et råd å komme med? Fikk nylig hjem et Abit NF7-S v2, nytt minne (twinmos dualpack PC3200 1 GB), ny prosessor (2500+ Barton), swiftech mcx462. Noen vil se at jeg ikke har kjøpt det dyreste minnet tilgjengelig, men siden jeg ikke hadde noen umiddelbar plan om overklokking, og ønsket å holde kostnadene nede så valgte jeg dette.

Etter å ha satt inn det minste mulige (hk med minne, cpu, hd, grafikk) fosøkte jeg å boote opp i går kveld, og fikk en svært alarmerende lyd fra pc-en, som en 'sirene/ambulanse', og ikke noe skjermbilde. Etter å ha prøvd litt frem og tilbake forsvant alarmen, men nå kommer bare viftene på, mer skjer ikke. Etter å ha lett litt rundt omkring i dag ser det ut til at jeg kunne frykte det verste, brent prosessor, det er det eller feil voltstyrke det ser ut til at denne alarmen antyder.

Når sant skal sies så var jeg noe usikker når jeg skrudde på kjøleren, hvordan vet man at en sånn swiftech sitter som den skal?

Tok av kjøleren, og det ser ikke ut som det har vært noe galt, alt tyder på at det har vært kontakt mellom kjøler og cpu.

 

Noen ideer? Prøvde komplett support, men alt de svarer er standard svaret: en henvisning til retur prosedyre... :)

 

mvh

Kjell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp returnert mitt ABIT NF kort. Fikk bare svart skjerm. Det eneste Komplett hadde å komme med var at kortet kunne oppføre seg ustabilt med noen spesielle minnetyper. Har ellers lest mange kommentarer her på forumet om folk som har returnert nettopp dette kortet.

 

Hvis du har mulighet, så test med andre minnebrikker for å se om det hjelper, ellers er det nok bare å returnere.

Lenke til kommentar
Hei,

kanskje noen her inne har et råd å komme med? Fikk nylig hjem et Abit NF7-S v2, nytt minne (twinmos dualpack PC3200 1 GB), ny prosessor (2500+ Barton), swiftech mcx462. Noen vil se at jeg ikke har kjøpt det dyreste minnet tilgjengelig, men siden jeg ikke hadde noen umiddelbar plan om overklokking, og ønsket å holde kostnadene nede så valgte jeg dette.

Etter å ha satt inn det minste mulige (hk med minne, cpu, hd, grafikk) fosøkte jeg å boote opp i går kveld, og fikk en svært alarmerende lyd fra pc-en, som en 'sirene/ambulanse', og ikke noe skjermbilde. Etter å ha prøvd litt frem og tilbake forsvant alarmen, men nå kommer bare viftene på, mer skjer ikke. Etter å ha lett litt rundt omkring i dag ser det ut til at jeg kunne frykte det verste, brent prosessor, det er det eller feil voltstyrke det ser ut til at denne alarmen antyder.

Når sant skal sies så var jeg noe usikker når jeg skrudde på kjøleren, hvordan vet man at en sånn swiftech sitter som den skal?

Tok av kjøleren, og det ser ikke ut som det har vært noe galt, alt tyder på at det har vært kontakt mellom kjøler og cpu.

 

Noen ideer? Prøvde komplett support, men alt de svarer er standard svaret: en henvisning til retur prosedyre... :)

 

mvh

Kjell

 

Jeg mener at det er et problem med visse vifter som blir koplet direkte til moboet, har vært snakk om det her på forumet.. Mer konkret svar har jeg ikke..

Lenke til kommentar

Jeg mener at det er et problem med visse vifter som blir koplet direkte til moboet, har vært snakk om det her på forumet.. Mer konkret svar har jeg ikke..

 

Jeg har koblet en Pabst 8412 n2gml til swiftech'en, ser den går 2050 o/min, kan dette være for lavt? At det er derfor bios går berserk (for å sitere et innlegg i et annet forum: det høres ut nsom jeg har en fransk politibil i kabinettet :D)?

 

Kjell

Lenke til kommentar

Må ha vifte på stikk. for CPU...eller kople ut i BIOS....

 

Jeg plages også av sirene ved volt over 1.7 CPU (blir varm) (Barton 2800+)

 

BIOS nyere enn 14 (tror jeg det var) fix feil tempavlesing. Dette hjelper.

 

Prøvd å resette BIOS? (Jeg opplever at BIOS er noe trixi. Les "boka" nøye)

Jeg bruker alltid Doc Memory (eller tilsv.) for å sjekke at RAM "sitter".

 

Unskyld telegr. stil............. :oops:

 

Det et ikke likgyldig hvor rambrikkene sitter. (Kan vere "omvendt" av det man tror)........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...