Gå til innhold

Ny CPU 2500+ eller 2600+ ? hvem er letterst å klokke ?


Anbefalte innlegg

Tengte jeg skulle oppgradere cpuen min, bare fordet jeg har lyst til å klokke :) har nå en 2400+ som ligger på ca 30 grader.. blir bortkastet å ha så lav temp så lenge man ikke kan klokke ..

 

Så lurer på om jeg skal ha 2500+ eller 2600+ ?

 

Forslag ? Anbefalinger ? Erfaringer?

 

Edit: Skrivefeil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tengte jeg skulle oppgradere cpuen min, bare fordet jeg har lyst til å klokke :) har nå en 2400+ som ligger på ca 30 grader.. blir bortkastet å ha så lav temp så lenge man ikke kan klokke ..

 

Så lurer på om jeg skal ha 2500+ eller 2600+ ?

 

Forskag ? Anbefalinger ?

 

2500+, med Barton kjerne og 512 kb cache. Hvis du ikke når 2,3 GHz med den er det udugelig.

Lenke til kommentar
har testet det å men får bare black screen .. ( skjermen skrur seg ikke på ) noe forslag på hva som er feil ?

 

Ihvertfall ikke CPU. Hjelper ikke med ny CPU når du ikke klarer klokke FSB. Det som sannsynligvis er galt er for tregt minne? Du har PC2100? Hvilket merke?

 

Prøv å sett multiplier så lavt som mulig før du setter opp FSB.

Lenke til kommentar

har testet det å men får bare black screen .. ( skjermen skrur seg ikke på ) noe forslag på hva som er feil ?

 

Skjedde det samme med min AMD XP2500+(barton)@XP3000

Fikk clocket den formye og da måtte jeg restarte BIOS....

Så det kommer nok av at du har prøvd og clocke for høyt...

Lenke til kommentar
har testet det å men får bare black screen .. ( skjermen skrur seg ikke på ) noe forslag på hva som er feil ?

 

Kan være masse rart som er feil... kanskje minnet er feil plassert? (mener jeg i riktig slot). Har du skrudd på turbo mode på bios (skal ikke være på)? sikker på at du gjorde det riktig? økte du volt'en nok? osv osv... Prøv deg fram! overklokking er en utfordelse!

 

Som jeg hørte engang... "Du er ikke 1337 før du overklokker det umulige!"

Lenke til kommentar
2500+ er lettast og klokke som alle andre her seier :yes:

 

det er egentlig uvesentlig da han ikke får økt FSB på sitt hovedkort.

 

Prøv å resette BIOS/Clear CMOS (les i manual) og prøv på nytt.

 

P.S Endre topic også! Tviler STERKT på at CPU er problemet ditt.

 

(En ting... måtte du ikke øke FSB fra 100mhz til 133mhz da du bygget maskinen?)

Lenke til kommentar
insider, Hvis du har en 2400+ og ikke klarer å klokke den engang så synes jeg du skal vente til du behersker å "tune" det du har nå :roll: Blir ikke no annerledes med en 2500+ Barton hehehe

 

Det er gutten som snakker som om han har peil ja!

 

Du vet at XP2400+`en han har har palomino-kjerne og er den høyeste hastigheten palomino er levert med? MAO så er det ikke så veldig langt igjen til taket av hva den kan klare å overklokke.

 

Derimot er XP2500+ barton kjerne, og den lavest klokkede barton-kjernen, hvilket åpner for mye større headroom hva overklokking angår.

 

Mulig du bare spøker og har litt peil, men jeg gir deg ikke tvilen til gode :wink:

 

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...