Gå til innhold

Lage hylle til TG (og PP)


Anbefalte innlegg

Hei folkens :) Har tenkt å lage hylle til TG og PP, men trenger litt tips og triks fra dere som kan det og som har lagd det før :)

 

 

Har lagd noen skisser i SketchUp, som dere kan se her:

 

 

Hylla:

dnzyc0.jpg

 

2 like hyller satt ved siden av hverandre og på bord (sånn vi kommer til å ha det på TG og PP):

sl0mdx.jpg

 

Hyllene blir ca 155cm x 55cm hver, slik at det blir litt plass til kabler og slikt rundt, i tilfelle.

 

Kom gjerne med forslag til åssen hylla kunne vært bedre, men har noen ting jeg egentlig lurer på ..

 

 

 

Hvordan skal man holde hylla stødig, slik at man ikke risikerer at den faller over ende?

 

Og hvor er det best å skaffe seg materialer, og sånn ca. hvor mye vil det koste, tror dere?

 

 

 

Takker for svar :)

- Nikolai

Endret av PrideCake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål (skal på PP BTW). Hvor skal det være plass til den stasjonære daten? =P

Har tenkt under bordene, håper det blir plass, er ikke sikker, men trodde mange hadde det?

Åssen skal du ha det ? :)

Usikker, har ikke planlagt enda. ;)

Men, når jeg så dine skisser så trudde jeg PCen skulle være bak skjermen eller over i den hylla.

Lenke til kommentar

Et spørsmål (skal på PP BTW). Hvor skal det være plass til den stasjonære daten? =P

Har tenkt under bordene, håper det blir plass, er ikke sikker, men trodde mange hadde det?

Åssen skal du ha det ? :)

Usikker, har ikke planlagt enda. ;)

Men, når jeg så dine skisser så trudde jeg PCen skulle være bak skjermen eller over i den hylla.

Åja ok :) Tok ikke med PCene, det kunne jeg jo såklart ha gjort, men tenkte under bordene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Atm har jeg/vi skissert opp rammeverket vårt slikt:

post-175846-0-23400200-1335710301_thumb.jpg

 

Den dekker 4plasser, og er fullstendig modulbassert så alt kan legges 100% flatt for transport og monteres med 18bolter (samt mindre bolter for rygg, men ikke helt enig der enda).

Blir nok gjerne endret noe da vi har et par kokker som skal bli enige :)

Har gått helt i gulvet fremme da målet er bære lasten helt i gulvet ikke bare ned på raden, så kiler vi 800mm biter under i bakkant så vekten der også er bært helt ned.

(platene skrus på hyllemoduler/endebitene i forkant, bakplatene festes onsite.)

 

Rammeverk:

6stk hyllemoduler

1450x600

-2stk 1450mm

-3stk 500mm

Tot 4 500mm 48x48mm pr stk, 27 000mm totalt for 6

3stk stigvek

2500x600

-1stk front 2500mm

-1stk bak 1678mm

-4stk tverr 500mm

-1stk under bord bak 800mm

Tot 7 000mm 48x48mm pr stk, 21 000mm totalt for 6

Totalt for rammeverk, 48 000mm + 15% kapp = 55 2000mm

 

Sammenstilling:

3stk midtpunkter, 12mm gjengestag, 20cm (48+48+48)

6stk ytterpunkter, 12mm gjengestag, 15cm (48+48+12-20)

3x20,6x15 - 150cm gjengestag.

(4stk spennwire i kryss bak, 4stk spennwire i kryss på endene)

 

Pris:

55meter 48x48mm 9kr pr meter, 495kr

2stk 1meter m12 helgjenget stag, 58kr

2stk 10pack låsemutter m12, 38kr

20 meter wire, 180kr

8stk wire spennere, 100kr

6stk sponplater 145x60, gratis

2stk endeplater 170x60, gratis

5stk bakplater 170x60, gratis

 

Så grovt regnet, ca 900kr.

Men blir nok noe småplukk ekstra som et par lengder 36x12 list for dører forran hyllene samt beslag/lås til en ca 200-250kr ekstra.

 

Skrevet gratis på plater siden de altid har liggende noen pakke spon,veggplater etc som skal kastes og kan tas med gratis siden transportskadet eller en gluping på lageret laget hakk på vei inn i reolen.

 

skal platene kjøpes kan man nok regne ca 150kr pr 2400x600mm gulvplate

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser bra ut det der :) Men lurer fortsatt på hvor det lønner seg å høre og handle? Er "montèr" rett i nærheten her, kan sikkert skrive opp hva jeg trenger å høre med de.. Men bare lurer på hvor det lønner seg, og blir nok litt dyrere en posten over. Må jo kjøpe plater og litt så ja ^^

 

Og hvordan holde hylla god og stødig?

Endret av PrideCake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...