Gå til innhold

Bryte kopisperre på dvd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En måte å gjøre det på er jo å brenne en ny dvd med de filene du har fått fra DVD-shrink. Denne dvden vil jo være uten kopibeskyttelse. Så finnes det vel en "importer fra dvd"-funksjon i Pinnacle som du kan bruke.

 

Ellers så ligger vel selve filmen i *.vts-format, eller er det *.vob? (det er de største filene), det er vel kanskje mulig å konvertere disse til *.avi-filer eller til et annet format som Pinnacle spiser.

 

Jeg mener også at du bare kan forandre filendelsen fra *.vts (eller *.vob) til *.mpg. (du må ha på at filetternavn vises). Tror kanskje Pinnacle spiser mpg-filer.

 

Jeg sitter bare på en mini-pc uten dvd-drev og uten pinnacle installert, så har ikke mulighet til å dobbelsjekke at dette går,

Lenke til kommentar

Vob og ifo er standardiserte innen dvd markedet. vob er egentlig en mpeg4 kontainer (kan også være mpeg2 om det er gammelt, kvaliteten overskrider aldri 9mbps, og bildet kan ikke være større enn dv pal. Hvertfall om det skal spilles av på dvd-spillere) Lyden er en type pcm lyd. Ville nok prøvd et konverteringsprogram, av ulike årsaker støtter ikke så mange vob direkte.

Lenke til kommentar

Videohelp.com har en del guider om konvertering til og fra VCD, DVD, Blu-Ray mm. Tipper du kan finne noe til ditt bruk der. Ellers kan en jo direkte google VOB to "sett in format", det bør komme noe vettugt fra det. Har ikke noen hands-on erfaring ettersom jeg ikke har hatt interessen for slikt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

DVD original plater er alltid i mpeg2. Uten å ha prøvet dette så kan jeg ikke forstå at det skal være vanskeligere enn å rippe filmen med DVDshrink til en mappe, for så å importere mappen rett inn redigeringsprogrammet, legge filmen på en tidslinje og så klippe ut de delene man ønsker og dra dem ned på en ny tidslinje.

 

Ingen grunn til å konvertere filen fra mpeg2 til noen annet format først, da bare risikerer man dårligere kvalitet. Når den nye filmen er ferdig redigert kan man rendre den ut til hvilket format man ønsker.

 

Husk at selv om man stripper beskyttelsen (DRM) av en DVD film og omredigerer det så er materialet fremdeles beskyttet av opphavsrettigheter.

Lenke til kommentar

DVD original plater er alltid i mpeg2. Uten å ha prøvet dette så kan jeg ikke forstå at det skal være vanskeligere enn å rippe filmen med DVDshrink til en mappe, for så å importere mappen rett inn redigeringsprogrammet, legge filmen på en tidslinje og så klippe ut de delene man ønsker og dra dem ned på en ny tidslinje.

 

Ingen grunn til å konvertere filen fra mpeg2 til noen annet format først, da bare risikerer man dårligere kvalitet. Når den nye filmen er ferdig redigert kan man rendre den ut til hvilket format man ønsker.

 

Husk at selv om man stripper beskyttelsen (DRM) av en DVD film og omredigerer det så er materialet fremdeles beskyttet av opphavsrettigheter.

DVD original plater er alltid i mpeg2. Uten å ha prøvet dette så kan jeg ikke forstå at det skal være vanskeligere enn å rippe filmen med DVDshrink til en mappe, for så å importere mappen rett inn redigeringsprogrammet, legge filmen på en tidslinje og så klippe ut de delene man ønsker og dra dem ned på en ny tidslinje.

 

Ingen grunn til å konvertere filen fra mpeg2 til noen annet format først, da bare risikerer man dårligere kvalitet. Når den nye filmen er ferdig redigert kan man rendre den ut til hvilket format man ønsker.

 

Husk at selv om man stripper beskyttelsen (DRM) av en DVD film og omredigerer det så er materialet fremdeles beskyttet av opphavsrettigheter.

Jeg rippet en dvd, og det ble vob og ifo filer...

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg lurte på om noen vet om et gratis og virusfritt program til å bryte kopisperra på en dvd, slik at jeg kan redigere med filmen.

 

Noen som vet?

Det eneste programmet jeg veit om som tar rubbet av kopibeskyttelser og som oppdateres regelmessig er DVDFab .

 

Det kan også brukes til redigering og annet men det koster penger. Rippingen er gratis også utover prøveperioden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man først skal betale for rippesoftware så er AnyDVD HD™ fra Slysoft det mest anerkjente og det ripper også Blu-Ray, så da kan man redigere HD kvalitet.

 

The DVD will become useable to your windows operating system and all programs on your computer, such as DVD-Backup-software like CloneDVD, Pinnacle InstantCopy, Intervideo DVDCopy and others, then supporting any DVD.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...