Gå til innhold

Den VELDIG uoffiselle tråden om Samsung Galaxy S3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

S2 hadde jo en (simpel) lakk som har flekket av hos de jeg kjenner med S2. Er det noen som vet hvordan denne "kanten" er på S3? Er det samme "billige" lakk?

Har hatt min S2 siden tidlig i juni 2011 og den har vært med meg døgnet rundt på alt mulig rart i både inn og utland uten å miste en millimeter av 'den billige lakken' på kanten.

 

Det er klart; er man slepphendt og mister den i bakken rett som det er vil det nok skje noe med utseendet, men det gjelder vel de fleste telefoner i dag.

Endret av Schnapps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så svaret er at dere tror det er samme materiell på sidene på S3 som på S2!?!

 

Skjønte jeg kanskje tråkket noen på tærne - det var ikke meningen. Interessant å høre at One X også har slike problemer, uten at det overhodet unnskylder Samsung for valg av materialer. "They-too" tankegang overser jeg - slike materialer er uansett for dårlig! Synes det er synd da det ødelegger litt av den eksklusive følelsen (Nokia har forstått dette med sin Lumia-serie - nydelig bruk av plast).

 

Konsekvensen blir vel at man må kjøpe ei "skinnfelle" til den :-P

 

Edit: Leste dette fra amobil sin test:

"Chassiset er laget i samme materiale som Nokia har brukt på sine nye toppmodeller, som N9 og Lumia 800. Dette er en plast som kalles polykarbonat. Plasten er gjennomfarget, så det er ikke noe behov for overflatelakk."

Christoffero89: Hvordan kan da One X sin lakk flasse?

Endret av DKH
Lenke til kommentar

Så svaret er at dere tror det er samme materiell på sidene på S3 som på S2!?!

 

Skjønte jeg kanskje tråkket noen på tærne - det var ikke meningen. Interessant å høre at One X også har slike problemer, uten at det overhodet unnskylder Samsung for valg av materialer. "They-too" tankegang overser jeg - slike materialer er uansett for dårlig! Synes det er synd da det ødelegger litt av den eksklusive følelsen (Nokia har forstått dette med sin Lumia-serie - nydelig bruk av plast).

 

Konsekvensen blir vel at man må kjøpe ei "skinnfelle" til den :-P

 

Nå bruker Lumia-serien akkurat samme "plastikk" som One X og SIII, bare at S3 har et lag med ripemotstandig materiale over seg. Jeg vet ikke om kanten rundt S3 er av samme materiale som S2, men jeg har heller ingen merker på min S2 som er ett år gammel.

Jeg håper byggekvaliteten er like god som på S2, da denne virkelig har holdt seg godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så svaret er at dere tror det er samme materiell på sidene på S3 som på S2!?!

 

Skjønte jeg kanskje tråkket noen på tærne - det var ikke meningen. Interessant å høre at One X også har slike problemer, uten at det overhodet unnskylder Samsung for valg av materialer. "They-too" tankegang overser jeg - slike materialer er uansett for dårlig! Synes det er synd da det ødelegger litt av den eksklusive følelsen (Nokia har forstått dette med sin Lumia-serie - nydelig bruk av plast).

 

Konsekvensen blir vel at man må kjøpe ei "skinnfelle" til den :-P

 

Nå bruker Lumia-serien akkurat samme "plastikk" som One X og SIII, bare at S3 har et lag med ripemotstandig materiale over seg. Jeg vet ikke om kanten rundt S3 er av samme materiale som S2, men jeg har heller ingen merker på min S2 som er ett år gammel.

Jeg håper byggekvaliteten er like god som på S2, da denne virkelig har holdt seg godt.

 

Ja, plasten ellers på S2 er meget god - det er jeg helt enig i :) Hvis dette ripemotstadige materialet er over den chrome kanten er vi jo i mål! Det hadde vært helt nydelig...

Endret av DKH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så svaret er at dere tror det er samme materiell på sidene på S3 som på S2!?!

 

Skjønte jeg kanskje tråkket noen på tærne - det var ikke meningen. Interessant å høre at One X også har slike problemer, uten at det overhodet unnskylder Samsung for valg av materialer. "They-too" tankegang overser jeg - slike materialer er uansett for dårlig! Synes det er synd da det ødelegger litt av den eksklusive følelsen (Nokia har forstått dette med sin Lumia-serie - nydelig bruk av plast).

 

Konsekvensen blir vel at man må kjøpe ei "skinnfelle" til den :-P

 

Edit: Leste dette fra amobil sin test:

"Chassiset er laget i samme materiale som Nokia har brukt på sine nye toppmodeller, som N9 og Lumia 800. Dette er en plast som kalles polykarbonat. Plasten er gjennomfarget, så det er ikke noe behov for overflatelakk."

Christoffero89: Hvordan kan da One X sin lakk flasse?

 

Slik?

HTC-One-S-Chips-550x307.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1334266772443

htc_one_s_photos_7-1.jpg

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

Stemmer - det er ikke det samme materialet i den sorte som i den hvite. Bildene du viser er stygge - det er håpløst dårlig byggekvalitet ja!

Det er sikkert jåleri, men jeg vil ha hele pakka - inkludert en telefon som ser bra ut! For One X sin del er det da kun den hvite som er aktuell grunnet materialet. Så krysser jeg fingrene for at S3 har bedre lakk på det chrome partiet enn S2 :)

Lenke til kommentar

Så krysser jeg fingrene for at S3 har bedre lakk på det chrome partiet enn S2 :)

Skjønner ikke hvor du har det fra, at S2 har dårlig lakk? Har hatt min S2 siden juni 2011. Og det er ikke noe som helst flassing av noen slag. Har heller ikke vært noen klager på det, i S2 tråden, som jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Så krysser jeg fingrene for at S3 har bedre lakk på det chrome partiet enn S2 :)

Skjønner ikke hvor du har det fra, at S2 har dårlig lakk? Har hatt min S2 siden juni 2011. Og det er ikke noe som helst flassing av noen slag. Har heller ikke vært noen klager på det, i S2 tråden, som jeg kan huske.

 

Har det enkelt og greit fra det jeg selv har sett på flere S2'er til venner og bekjente.

Hvorfor ikke bruke metaller hvis man på død og liv skal ha det til å se ut som metall, spør jeg meg!?! Ellers så får de holde seg til å ha samme plast all over:P Men skal ikke dra ut dette noe mer - var egentlig bare et spørsmål om noen visste om det var samme materiell som på S2. Konklusjonen er at jeg får vente og se... Flott telefon ellers! :)

Lenke til kommentar

Så svaret er at dere tror det er samme materiell på sidene på S3 som på S2!?!

 

Skjønte jeg kanskje tråkket noen på tærne - det var ikke meningen. Interessant å høre at One X også har slike problemer, uten at det overhodet unnskylder Samsung for valg av materialer. "They-too" tankegang overser jeg - slike materialer er uansett for dårlig! Synes det er synd da det ødelegger litt av den eksklusive følelsen (Nokia har forstått dette med sin Lumia-serie - nydelig bruk av plast).

 

Konsekvensen blir vel at man må kjøpe ei "skinnfelle" til den :-P

 

Edit: Leste dette fra amobil sin test:

"Chassiset er laget i samme materiale som Nokia har brukt på sine nye toppmodeller, som N9 og Lumia 800. Dette er en plast som kalles polykarbonat. Plasten er gjennomfarget, så det er ikke noe behov for overflatelakk."

Christoffero89: Hvordan kan da One X sin lakk flasse?

 

Slik?

HTC-One-S-Chips-550x307.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1334266772443

htc_one_s_photos_7-1.jpg

 

BTW SÅ ER DET IKKE ONE X. Sjekk fakta før du uttaler deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaja, nå vet vi hvertfall på hvorfor Super AMOLED (ikke Plus) skjermene med HD oppløsning er den skjermtypen som Samsung anbefaler.

 

Er bare å lese det som står her:http://www.mobilebur...why-we-use-them

 

Den viktigste grunnen er nok likevel at Samsung VET denne telefonen vil selge ett betydelig antall millioner, dette er skjermer som må produseres nå. Så kommer det sikkert en plus-utgave i en annen telefon i ikke altfor fjern fremtid. Slik den neste telefonen vil ha mer minne, kraftigere prosessor, ha mindre produksjonsteknologi for komponenter etc etc.

 

Så vidt jeg kan se er det ingen av dem som har fått prøve telefonen som rapporterer at det er noe problem. De sier heller at skjermen er flott.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på om det er noen som har fått forhandlet seg frem til gunstigere vilkår hos Netcom på kjøp av Samsung Galaxy S3 enn de opererer med på sidene sine? Enten nå eller ved tidligere kjøp.

Har vært lojal kunde hos Netcom i 5-10 år, men får ingen lavere pris enn nye kunder, noe som for meg virker litt rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...