Gå til innhold

Bruke gmail og hente inn mail fra andre hotmails? Mulig?


Fryth

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har litt for mange e-post-adresser..... I og med at jeg har android-telefon, bruker jeg gmail-appen der og syncer eposten til en av gmail-kontoene mine. Det jeg da lurer på, er om jeg kan hente inn mail fra mine 3 andre hotmail-kontoer og en annen gmail-konto, inn på "hovedgmailen" og kun bruke denne til å lese mail? (Kan såklart logge inn på de andre hvis jeg skal sende mail fra de adressene osv, det er ikke problemet, men er lei av å logge inn på 5 mailer for å sjekke :p )

 

I og med at hotmail er nettbasert (I guess), klikka det fullstendig når jeg la de til som pop3-adresser (eller noe slikt. Har ikke helt greie på det på det nivået). Gmail importerte masse gammel mail som "ulest" i flere omganger, gjerne typ 5-6 mail av gangen. Jeg endte med å slette dem igjen.

Kortversjon: Kan jeg importere NY mail fra hotmail inn i gmail - og bruke gmail som mitt eneste lesested for mail?

Takk takk :D

Endret av Fryth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kun om du betaler for hotmail, da kan du sette den opp som POP-mail. Den andre veien går dog, google gir det mulighet til å skru på POP uten å betale for kontoen.

 

Den beste løsningen er å sette på ferie-varsling på hotmail slik at alle som mailer deg der får i retur "Jeg har byttet til [email protected]". Da ordner det seg selv etterhvert, så må du manuelt fikse nettbank og andre ting du er med i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Går fint an å sette opp videresending av mail på hotmailkontoen. Det er noen år siden du måtte ha prokonto for å kunne gjør det...

 

Du kan også importere mail fra hotmailkontoen til gmailkontoen. Gjøres via innstillinger på gmail.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Gmail -> Settings -> Accounts and import -> Add a POP3 mail account you own.

 

Tror du må aktivere POP3-videresending eller noe i hotmail. Vet ikke hvor, er så lenge siden jeg gjorde det.

 

Edit: Tror kanskje "Import mail and contacts" under "Accounts and import" virker bedre. Har bare brukt den måten jeg beskrev over, da fikk jeg videresendt all mail fra hotmail til gmailen.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Gmail -> Innstillinger -> Kontoer og import -> Sjekk e-post fra andre kontoer (med POP3) -> Legg til en e-postkonto du eier som bruker POP3.....

 

Da trenger du ikke importere noe... Samme som om du sjekker Hotmail med Outlook eller noe annen pop klient...

Lenke til kommentar

Gmail -> Innstillinger -> Kontoer og import -> Sjekk e-post fra andre kontoer (med POP3) -> Legg til en e-postkonto du eier som bruker POP3.....

 

Da trenger du ikke importere noe... Samme som om du sjekker Hotmail med Outlook eller noe annen pop klient...

 

Fantastisk! Takker og bukker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...