Gå til innhold

Indoktrinering i Statens Skoler i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noreg er et fritt land med tanke på at sånne med en innsikt som deg ikkje e fråtatt stemmeretten.

Du ser ut å forveksle demokrati med frihet, en feil mange gjør.

 

Nei, det gjør eg ikkje.

 

Det er et frittland der et flertall har muligheten til å avgjøre landets skjebne, om DU mener at du har en bedre løsning så kan du presentere den for flertallet, er flertallet enig med deg så vil det faktisk også bli innført.

 

Det er frihet.

 

 

Edit; var veldig likt en valgurne du la ut bilde til også.

Endret av Priim
Lenke til kommentar
Noreg er et fritt land med tanke på at sånne med en innsikt som deg ikkje e fråtatt stemmeretten.

Du ser ut å forveksle demokrati med frihet, en feil mange gjør.

 

Nei, det gjør eg ikkje.

 

Det er et frittland der et flertall har muligheten til å avgjøre landets skjebne, om DU mener at du har en bedre løsning så kan du presentere den for flertallet, er flertallet enig med deg så vil det faktisk også bli innført.

 

Det er frihet.

 

 

 

Du benekter at du forveksler frihet og demokrati, deretter beskriver du frihet som demokrati. Noe selvmotsigende.self-contradiction.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Noreg er et fritt land med tanke på at sånne med en innsikt som deg ikkje e fråtatt stemmeretten.

Du ser ut å forveksle demokrati med frihet, en feil mange gjør.

 

Nei, det gjør eg ikkje.

 

Det er et frittland der et flertall har muligheten til å avgjøre landets skjebne, om DU mener at du har en bedre løsning så kan du presentere den for flertallet, er flertallet enig med deg så vil det faktisk også bli innført.

 

Det er frihet.

 

 

 

Du benekter at du forveksler frihet og demokrati, deretter beskriver du frihet som demokrati. Noe selvmotsigende.self-contradiction.jpg

 

Nei, det er ikkje selvemotsigende, eg sier at det demokratiske systemet underbygger frihet med at

du har muligheten til å forandre samfunnet.

 

Noke du har blankt oversett at eg har skrevet og også tipset deg om å gjøre, siden du har "bedre løsninger"

Lenke til kommentar
Nei, det er ikkje selvemotsigende, eg sier at det demokratiske systemet underbygger frihet med at

du har muligheten til å forandre samfunnet.

 

At der eksisterer en teoretisk mulighet til å gjøre samfunnet fritt betyr ikke at det ER fritt idag.

 

Friheten til å gjør hva du vill uten grenser eksisterer ikke, spørsmålet er bare hvilket system gir det største frihet og sikkerhet. Alle har sinefordeler og ulemper

Lenke til kommentar
Nei, det er ikkje selvemotsigende, eg sier at det demokratiske systemet underbygger frihet med at

du har muligheten til å forandre samfunnet.

 

At der eksisterer en teoretisk mulighet til å gjøre samfunnet fritt betyr ikke at det ER fritt idag.

 

Nei, at forslaget ditt er for dårlig til at flertallet ønsker å forandre det systemet vi idag bruker gjør oss til et fritt land.

Lenke til kommentar
Nei, at forslaget ditt er for dårlig til at flertallet ønsker å forandre det systemet vi idag bruker gjør oss til et fritt land.

At mitt forslag er "for dårlig til at flertallet ønsker å forandre det systemet" sier igrunnen intet om deres frihet, om enn det sier endel om mine overtalelsesevner og strategi.

 

 

Akkurat, derfor må du kunne ordlegge deg bedre å få folk til og forstå ditt budskap bedre, for å kunne få samtykke i fleirtallet.

 

I et demokrati kan du utrette akkurat ka du måtte ønske, her er kongen, som demokratiet kan avvikle som einaste stoppepunkt, ingen er mektigare en nokon andre, ergo har du muligheten til å gå så langt at du innfører anarki og lar den norske stat opphøre, noe eg tror er din våtedrøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At jeg har muligheten for å bli lotto-millionær om jeg kjøper ett lodd, innebærer ikke at jeg ER lotto-millionær.

 

Idem at det eksisterer en mulighet til å oppnå frihet betyr ikke at man HAR frihet.

 

Men du stiller likt med absolutt alle andre til å vinne. Det er ikkje sånn at det er noen som er "gitt en større mulighet" en andre.

 

Er du tverr eller er du bare ignorant?

Lenke til kommentar

Skatteflykning: Hvorfor er frihet så viktig? hvorfor går dette forann et fungerende styre? (det siste spørsmålet var delvis en stråmann, om antagelsen er feil svar kun på spørsmål nummer 1)

Frihet er viktig fordi kun selvstyre kan sies å være ett fungerende styre som dermed vil føre til økt levestandard (i snitt).

 

Dog dette er igrunnen ikke det som er viktigst ved frihet. Det viktigste er at det er rettferdig.

 

Bruk av vold (eller trusler derav) for å tvinge andre til å lystre din vilje er rett og slett moralsk forkastelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skatteflykning: Hvorfor er frihet så viktig? hvorfor går dette forann et fungerende styre? (det siste spørsmålet var delvis en stråmann, om antagelsen er feil svar kun på spørsmål nummer 1)

Frihet er viktig fordi kun selvstyre kan sies å være ett fungerende styre som dermed vil føre til økt levestandard (i snitt).

 

Dog dette er igrunnen ikke det som er viktigst ved frihet. Det viktigste er at det er rettferdig.

 

Bruk av vold (eller trusler derav) for å tvinge andre til å lystre din vilje er rett og slett moralsk forkastelig.

 

Det blir vell aldri brukt vold eller trusler for å tvinge noen til noe som helst.

Om det blir det så har vi et veldig godt lovverk mot slikt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...