Gå til innhold

Hvilken brennvidde bruker DU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 70-200f4 is 50f1.4 som ligger å samler støv.

Jeg har utelukkende brukt 85f1.8og 35L de siste 2-3 mnd, og ser ikke for meg at jeg trenger noe annet. Den 35`n står på kameraet 80% av tiden, og jeg blir stadig overasket over hvor allsidig denne brennvidden er på fullformat. Dette er nok mye pga stor blender, da jeg fint kan brukes til både portretter og landskap.

 

Får jeg solgt 70-200 blir det kanskje en 135L, mens Sigmaen blir snart pennholder da ingen vil ha den.

 

Fortsatt god helg:-)

 

si ifra når du skal selge, så er jeg kanskje interessert !

 

 

 

 

50mm er vel mest brukt hos meg, så kommer 17-40 og så var det 135L på en tredjeplass før jeg solgte den

Endret av tomme86
Lenke til kommentar

Jeg har 70-200f4 is 50f1.4 som ligger å samler støv.

Jeg har utelukkende brukt 85f1.8og 35L de siste 2-3 mnd, og ser ikke for meg at jeg trenger noe annet. Den 35`n står på kameraet 80% av tiden, og jeg blir stadig overasket over hvor allsidig denne brennvidden er på fullformat. Dette er nok mye pga stor blender, da jeg fint kan brukes til både portretter og landskap.

 

Får jeg solgt 70-200 blir det kanskje en 135L, mens Sigmaen blir snart pennholder da ingen vil ha den.

 

Fortsatt god helg:-)

 

si ifra når du skal selge, så er jeg kanskje interessert !

 

 

 

 

 

Den ligger på foto.no sitt bruktmarked:-)

 

BR

P-E

Lenke til kommentar

Foretrekker 35 eller 50 mm til generell fotografering. Til arkitektur og turer rundt om i byer er 24mm en genial brennvidde. Til portretter en 85-135mm, de klassiske portrettbrennviddene, og 100-200mm eller så til turer i zoo. Innendørs til familiesnapshots er nok 35mm den beste brennvidden.

Merk - har for tiden ikke nødvendigvis objektiver med alle disse brennviddene. ;)

 

Liker ellers litt tele - 100mm eller så. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Bruker mye 50mm f/1.8 på mitt crop-hus. Når man er blitt vant til hvor stor avstand man må ha for å få med seg det man vil ta bilde av er det svært givende å kunne leke seg i blenderland og slippe unna både kunstig blitslys og støyende høye iso-verdier. Mer utfordrende å treffe med fokusen blir det også, man føler virkelig at man fotograferer i stedet for å bare knipse.

 

18-55'ern sitter på når jeg må være mer allsidig og ikke kan skritte bak hver gang jeg trenger å ta oversiktsbilde. Og det er overraskende ofte jeg bunner i 18mm og ønsker meg enda mer i bildet. Så en 15-85 står på ønskelisten.

 

Flere objektiver enn dette har jeg ikke ennå.

Lenke til kommentar

Til knipsing går det faktisk p.t. en god del i 18-105 på crop, D5100. Sigma 50-150/2.8 er fin på den.

 

På fullformat er Nikkor 105/1.8 AIS en gammel favoritt, 24-xx-zoomer brukes mye omkring 24mm og endel omkring 50mm + i den lange enden: 24-85/2.8-4, 24-120/3.5-5.6 og nå blir det 24-70. 85/1.8G er en kar for framtida. Håper å få reparert den nedslitte 17-35/2.8'n - da blir det i så fall en god del bruk av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...