Gå til innhold

[Løst] Hva er normal cpu temperatur?


BLU3kp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idle tempen er unøyaktig og kan tolkes som en eller annen temp under 60 grader, alt du ser er hva programmet gjetter seg til.

Sensoren blir derimot mer nøyaktig jo høyere opp du kommer, og der hvor du var i siste testen så er det spot on som oftest.

Jeg mistenker at klipsen på ene siden ikke sitter skikkelig, og dette er helvetet med push pin kjølerne hos Intel.

Er en grunn til at mange av oss kjøper de med bakplate og fjær belastede skruer siden disse holder konstant trykk og ikke spretter opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idle tempen er unøyaktig og kan tolkes som en eller annen temp under 60 grader, alt du ser er hva programmet gjetter seg til.

Sensoren blir derimot mer nøyaktig jo høyere opp du kommer, og der hvor du var i siste testen så er det spot on som oftest.

Jeg mistenker at klipsen på ene siden ikke sitter skikkelig, og dette er helvetet med push pin kjølerne hos Intel.

Er en grunn til at mange av oss kjøper de med bakplate og fjær belastede skruer siden disse holder konstant trykk og ikke spretter opp.

 

Jeg bruker arctic cooling freezer 7 pro http://www.dustinhome.no/product/5010333878/arctic-cooling-freezer-7-pro-rev-2-s-1155-1156-1366-am3/?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Men jeg tenker jeg skal sjekke kjøleren og se om jeg har installert feil, dersom det er samme temperatur så skal jeg sette på stock kjøleren.

Lenke til kommentar

Jeg har alle 4, glemte å ta bort de 2 under bildet:P

 

Nå ser det ut som det fungerer, bedre i hvertfall! Ligger litt over 60 grader med prime etter 8 min!

Måtte installere cpu kjøleren på nytt igjen etter instruksjonsboka

 

Men er litt over 60 grader med prime bra? Har tenkt å overklokke seinere og vil helst ikke ryke noe.

 

post-130120-0-40369500-1334694140_thumb.png.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...