Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Grunnen til at jeg dro frem dette var mest for å påpekt at tilsynelatende ulike ståsteder har flere likhetstrekk enn man tør å innrømme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og neste terrorist vil ha noen likhetstrekk med ABB, Vigrid og AuF. Hvilken ideologi neste terrorist har er ganske tilfeldig. Det er mange ulike ekstreme ideologier å velge mellom for en terrorist. Kommunisme, islamisme, ekstremnasjonalisme med fokus på kristendom, ekstremnasjonalisme med fokus på hedendom, nasjonalsosialisme osv.

 

Det som er sikkert er at neste terrorist ikke blir noen menneskerettighetsforkjemper eller en som kjemper for demokrati og frihet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det som er sikkert er at neste terrorist ikke blir noen menneskerettighetsforkjemper eller en som kjemper for demokrati og frihet.

 

Med mindre denne terroristen er en av de Vestlige regjeringene, naturligvis. Da vil høyst sannsynlig menneskerettigheter, demokrati og frihet være uttalte motivasjoner for terrordådene.

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

De siste dagene så har rettsaken gått inn i en for meg intr. fase hvor man skal inn på nettforum og ideologier. Må si jeg ble skuffet over hvordan dette ble gjort. Først kommer en fyr og gjør alt for å koble abb til nazismen og ss, til tross for at både abb og andre miljøer har klart påpekt abb`s avstand i forhold til dette.

Så man starter med å forsøke å stemple han som noe han klart ikke er. Så kobles han mot ulike uklare ideologier som man burde visst oppfattes ulikt i ulike miljøer. Og etter at fyren har fått sagt sitt i både de vide og brede, så kuttes abb tvert av når han skal påpeke feilene og misforståelsene.

 

Man vinkler det på en svært rar måte, og tar ikke hensyn til den norske og europeiske islamiseringsdebatten. Erna, nav, muslimers utsagn, osv osv nevnes ikke med et ord selv om dette er vesentlige momenter. Folk som kunne bekreftet dette får fritak fra å møte, mens folk som kun er ute etter å forvirre med svada om tilhørigheter osv får fri tilgang til å si alt de vil.

 

Synes igjen at rettens mål IKKE er å få frem fakta, men å stemple han som en sinnsyk nazist med alle midler.

 

Så kommer en "ekspert" på høyreekstreme miljøer. Her burde man vel isteden brukt folk som var i miljøene og kjente til ideologiene og meningene. Uttalelsene var ihvertfall svært overflatiske og synsende og tilsynelatende også svært misforstått. Jeg sitter igjen med en følelse av at det man gjør er det samme som å si at Ludvig Nessa er en ekspert på black metal, og så lar man han "forklare" at black metal kun går ut på å brenne kirker. Det er flåsete, misforstått, full av feil og unøyaktigheter og i det hele tatt pussig å se på.

 

Det skremmer meg at dette er en rettsal.

Lenke til kommentar
Det som er sikkert er at neste terrorist ikke blir noen menneskerettighetsforkjemper eller en som kjemper for demokrati og frihet.

 

Stemmer desverre ikke, det eneste som du vil finne sikkert er at den neste VIL ha sterke politiske meninger OG være villig til å ty til vold for å tvinge sine meninger på andre.

 

MAO, også den neste vil være en politiker, ettersom selve grunnstenen til politikerne er at "hensikten helliger midlene".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det jeg mener er at antiislamiseringsbevegelsen er en ideologi som ikke har noe med nazizme og ss å gjøre, eller andre tilsvarende ideologier. Det handler ikke om hat mot jøder og frimurere slik f.eks vigrid har.

Her er det en grov feiltolkning som viser at man ikke har skjønt noenting av hva dette dreier seg om.

Man kunne like gjerne latt noen snakke om vaskemaskiner eller stiftemaskiner, det hadde hatt akkurat samme relevans.

 

Det man gjør med denne rettsaken er å skape trøst for de etterlatte ved feilaktig å stemple abb som en sinnsyk nazist og så bruker man den forklaringen til å forklare handlingene. Hvis det gir trøst så er det forståelig at de etterlatte ØNSKER en slik lettvindt forklaring. Men i en rettsal med en rettsak så er vel ikke meningen å oppkonstruere en mening og ideologi man synes passer til å trøste de etterlatte? Målet burde vel vært å belyse hva som ble gjort og hvorfor?

 

Skal man bruke galgenhumor oppi dette så kan man trøste seg med at siden de ikke bryr seg om å vite hvorfor det skjedde, så tilrettelegger man for nye tilsvarende aksjoner og om en tid å er man like langt med en ny abb`er som har drept nye folk av samme grunn som abb. Verden vil bedras, og bedraget foregår nå i rettsalen.

Lenke til kommentar
Det tullet ditt angående at Israel ikke bomber en dritt og de bare forsvarer seg selv, kan du holde for deg selv.

 

Når har jeg påstått at Israel ikke bomber noe?

 

Alle vet jævla godt at Israel bomber over grensen hver dag og dreper flere titalls om ikke hundretalls personer hver dag.

 

Har du en kilde på at de bomber hver eneste dag?

 

Og hvor ofte skjer det angrep tilbake på Israel? Veldig sjeldent.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_rocket_attacks_on_Israel,_2012

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det jeg mener er at antiislamiseringsbevegelsen er en ideologi som ikke har noe med nazizme og ss å gjøre, eller andre tilsvarende ideologier. Det handler ikke om hat mot jøder og frimurere slik f.eks vigrid har.

Her er det en grov feiltolkning som viser at man ikke har skjønt noenting av hva dette dreier seg om.

Man kunne like gjerne latt noen snakke om vaskemaskiner eller stiftemaskiner, det hadde hatt akkurat samme relevans.

 

 

 

Lars Gule mente noe annet under vitnemålet sitt i dag - eller har jeg misforstått?!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er ikke ABB nazist. Antiislam har like mye med nazisme å gjøre som antikristendom.

 

Men ABB er langt mer enn en antiislamist. Han er prokristen, han ønsker seg et fascistisk samfunn hvor alle skal være kristne. Ja et teokrati styrt at kirken.

 

Og det er minst like ille som å være nazist, så jeg skjønner ikke hvordan det skal hjelpe.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det jeg mener er at antiislamiseringsbevegelsen er en ideologi som ikke har noe med nazizme og ss å gjøre, eller andre tilsvarende ideologier.

 

Det var denne Lars Gule ikke var enig med deg i.

Lenke til kommentar

Det har ingenting å si hva folk måtte mene om det. Å være mot en religion er ikke det samme som å være nazist. Isåfall hadde samtlige svartmetallband her i landet vært nazister. Og da hadde det blitt et enda større spetakkel.

 

Slik er ikke nasjonalsosialisme, at man kan kaste inn alt som er ekstremt inn i den kurven. Nasjonalsosialisme er en ting, antiislam er noe helt annet. Personene involvert svinger i noen tilfeller begge veier.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Abb er mest katolikk, ihvertfall mer enn kristen, med mindre man kaller katolikker og kristne for kristne.

Fascistisk samfunn..tja, spørs hva man legger i det? Abb er vel kulturkonservatiiv, en som ønsker å bevare den norske kultur og samfunn. Som vhemt tilhenger og ekstrem dyreverner regnes jeg som en økofascist, men det har ingenting med den politiske elelr religiøse siden å gjøre.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Fascisme

 

Fascisme (betegnelsen er avledet av fasci, sammenslutninger, og har sammenheng med det romerske fasces, et knippe av tynne trestokker som symboliserte makt eller autoritet) er en autoritær og totalitær politisk ideologi som kombinerer element fra kapitalisme, sosialisme, korporativisme, nasjonalisme, militarisme og antikommunisme. Fascismen oppstod i Italia som et resultat av splittelse i Det Italienske Kommunistparti som en følge av uenighet om deltakelse i første verdenskrig og i synet på bolsjevismens tese om nødvendigheten av en verdensomspennende revolusjon. Den utviklet seg til en terroristisk bevegelse med brodd mot den leninistiske eller bolsjevikiske arbeiderbevegelsen.

Opprinnelig ble betegnelsen fascisme brukt av en politisk bevegelse som styrte Italia fra 1922 til 1943 under ledelse av Benito Mussolini. Senere ble fascisme et mer generelt navn på en type totalitære politiske bevegelser, partier og ideologier. Det er likevel ingen klar enighet om hva det ligger i det å være «ekte» fascist.

 

Lars Gule har vært kritisk til islam før, men han kjenner neppe antiislamiseringsbevegelsens ideologi og synspunkter. For han, og mange andre, er ost ost, og fascisme, nazisme, nasjonalisme, antiislamisme osv samme suppa....eller samme osten om man vil. Han har også skrevet bok om temaet http://www.spartacus.no/index.php?ID=Bok&counter=619 men uten å ha lest boka så er det neppe noen dybdekunnskap i temaet men mer en ost er ost holdning.

 

http://www.youtube.com/watch?v=VC2fdiDJSVc

Lenke til kommentar

Abb er mest katolikk, ihvertfall mer enn kristen, med mindre man kaller katolikker og kristne for kristne.

Fascistisk samfunn..tja, spørs hva man legger i det? Abb er vel kulturkonservatiiv, en som ønsker å bevare den norske kultur og samfunn. Som vhemt tilhenger og ekstrem dyreverner regnes jeg som en økofascist, men det har ingenting med den politiske elelr religiøse siden å gjøre.

Nei han ønsker ikke å bevare den norske religion, den norske kultur. Han ønsker å utslette den norske religion og kultur og erstatte den med romersk-katolsk religion og kultur inspirert av asiatisk religion.

 

Dette er en av grunnene til at mange ekstreme nasjonalister ser på ham som en landssviker. Han tjener ikke Norges sak, men ideologier og agendaer fra andre land og andre verdensdeler. Dette gjør ham til en som kjemper for fremmed religion og kultur, akkurat som han mener sine fiender gjør. Han er selv den fienden han bekjemper.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ideologimessig så stempler mange ulike ekstremistiske ideologier som det samme, dvs de skiller ikke mellom nazisme, nasjonalisme, fasisme, rasisme, antiislamisme og andre ismer. Kristen, satanist...begge er religiøse og dermed like.

 

Han ønsker å utslette den norske religion og kultur og erstatte den med romersk-katolsk religion og kultur inspirert av asiatisk religion.

Det stemmer nok i stor grad, og er enig i at dette gjør han upopulær for andre bl.a nazister. Men det gjør jo forklaringene som fortelels i retten enda mer uriktige.

 

Man kan jo legge til at han kjemper en europeisk kamp mot islam, sammen med andre europeiske antiislamister, og samtidig ønsker å byggge opp en europeisk organisasjon som skal bekjempe islamiseringen.

Det er jo også derfor jeg mener "sinnsyk nazist" er en uriktig påstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...